Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
LEACURI DIN NATURĂ: Volbura | Cine va organiza Jocurile Olimpice din 2024 şi 2028 | Cât alcool au băut românii în 2016 | Tabelul onorariilor minime ale avocaţilor | Cum arată Nicole Kidman la 50 de ani (foto)

Moment de suspans pe Mureș. Autostrada Lugoj-Deva

Scris de : Marius Popovici     2015-12-28 08:10

Am avut ocazia sa fiu de față, pe viu și ”în direct” pe șantierul podului peste Mureș, în zona  localității Dobra [lotul 3 al A1 Lugoj–Deva] la o fază de lucru extrem de interesantă, pretențioasa montarea–sudarea ultimelor patru grinzi principale de oțel peste albia Mureșului.

Sudare grinzi principale peste albia Muresului

Sudare grinzi principale peste albia Muresului

Concret, cu ajutorul unei automacarale de mare capacitate [500 tone], constructorii au sudat cele patru grinzi principale, fiecare de 39 m lungime și greutate de 30 de tone, grinzi care au însemnat finalizarea sensului spre Lugoj a viitorului pod peste Mureș. Operațiunea a durat 3 zile.

Traseu meandrat in dreptul km 65

Traseu meandrat in dreptul km 65

Odată cu turnarea ultimei pile pe celalalt sens de mers – spre Deva, urma sudarea ultimele patru grinzi, urmând ca la începutul anului viitor să fie executată suprabetonarea acestui  pod ce va avea în final lungimea de 250de metri.

Viitoarea supratraversare a caii ferate la nodul Ilia

Viitoarea supratraversare a caii ferate la nodul Ilia

Alt obiectiv al acestui lot, mult avansat în ultima perioada este nodul de la Ilia [km 76,5] unde avem deja bretelele de acces și sensurile giratorii extrem de avansate, la nivel de asfalt binder, avem deasemeni mai multe pile turnate la viitoarea traversare a căii ferate duble Arad-Deva.

Viitorul ecoduct la km 58

Viitorul ecoduct la km 58

Săptamânile cu multe ploi și vreme rece a dus la stagnarea lucrărilor de terasamente, totuși sectorul de autostradă între Tisa si Ohaba [km 60-66]  are fundația terminată, cu strat de balast stabilizat și parțial asfalt binder.

În comparație cu alte sectoare de autostradă ale A1, acest lot, cu sectorul  de deal de la Cosevita și până la Ohaba, va fi, după parerea mea, extrem de spectaculos și pitoresc, cei care călătoresc în prezent pe Dn 68A, văzând șantierul la adâncimea de 40-60 metri sub nivelul actualului drum național, pot confirma această afirmație.

Viitorul traseu al DN 7 pe sub autostrada la nodul Ilia

Viitorul traseu al DN 7 pe sub autostrada la nodul Ilia

Conform fișei de proiect, acest lot, cu lungimea de 21,1 km, are valoarea de 131,8 milioane de euro, preț mediu de 6,23 mil,euro/km, 26 lucrări de artă, din care 3 ecoducte, 2 noduri rutiere și un spațiu de servicii.

 

 




Alte stiri din: Social Afisari - 7,733
Recomandarile Editorilor
Comentarii

decebal tower
birouri zona decebal
apartamente zona decebal
apartamente lux unirii
apartamente de lux unirii
apartamente 2015 unirii
apartamente noi 2015 unirii
birouri noi 2015 unirii