Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
A murit Stela Popescu | Primul transplant de creier | Google Maps primeşte o interfaţă nouă | Un tablou de Leonardo da Vinci, vândut cu peste 450 milioane de dolari | Rusia influențează opinia publică răspândind știri false

Măsuri pentru eliminarea unor grave accidente de circulație

Scris de : Marius Popovici     2017-03-25 15:06

Printre cele mai dese accidente de circulație, pe arterele principale ale României, evenimente ce revin periodic pe ecranele canalelor noastre de televiziune, sunt cele provocate de impactul violent cu capetele de pod de pe șosele, dar și accidentele pe trecerea la nivel a căilor ferate.

Cap de pod din beton masiv

Cap de pod din beton masiv

Mă preocupă această problematică de mai mulți an. La fiecare deplasare în Europa de Vest am căutat răspunsurile date de către autoritățile rutiere din acele țari, pentru a elimina aceste tipuri de evenimente, soldate, din păcate, la noi în țară, cu pierderi umane irecuperabile.

Protecție cap de pod cu parapet metalic

Protecție cap de pod cu parapet metalic

Oricât ai căuta, pe drumurile naționale sau județene din Germania, de exemplu, nu vom găsi capete de pod din beton solid. Canalele de subtraversare ale căilor rutiere nu au, pur și simplu, aceste capete de pod.

Trecere la nivel cale ferată electrificată cu drum judetean

Trecere la nivel cale ferată electrificată cu drum judetean

Normativele românești în domeniu, prevăd montarea de parapeți metalici în dreptul capetelor de pod, măsură bună, dar nu suficientă. În unele cazuri capetele coborâtoare ale parapeților metalici fiind destul de periculoase în cazul unui impact.

Subraversare urbană a caii ferate /Germania/

Subraversare urbană a caii ferate /Germania/

Subtraversare ptr autoturisme a unei căi  ferate  duble

Subtraversare ptr autoturisme a unei căi ferate duble

Pasaj pietonal-subtraversare drum montan

Pasaj pietonal-subtraversare drum montan

Subtraversare urbană ptr autoturisme

Subtraversare urbană ptr autoturisme

Cred că o modificare de normativ, în sensul eliminării totale a capetelor de pod, eventual cu prevederea unei platforme orizontale, la 90 de grade față de timpanul podului, pe acostamentul și la nivelul drumului, ar elimina multe alte evenimente dureroase.
Al doilea aspect pe care doresc să îl prezint este existența a mii de treceri de cale ferată, a unor drumuri naționale sau județene, la nivel, la care nu avem nici măcar bariere metalice sau semnalizare acustică și fonică, ci doar crucea Sf. Andrei și semnul de stop, ignorat de unii automobiliști neglijenți.
În acest sens, consider că montarea de bariere metalice și semnalizare optică- fonică ar fi o măsură minimal obligatorie, cel puțin la intersecția drumurilor naționale cu calea ferată.
Cu siguranță, soluția optimală ar fi intersecția denivelată cu calea ferață – cu subtraversări sau supratraversări, soluție legată și de fondurile de infrastructură pe care ar trebui să le prevedem cu scopul final, evitarea unor accidente extrem de grave.




Alte stiri din: Dezbateri Afisari - 270
Recomandarile Editorilor
Comentarii

Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante