Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Praful radioactiv de la Cernobîl este încă o problemă serioasă | Pentagonul aduce drone militare MQ-9 Reaper în România | Raport oficial: Încălzirea globală va devasta omenirea până în 2050 | Ce decizii s-au luat la Adunarea generală a Fundației Colegiului Național de Apărare | Marea familie FRFK

Cristi Popescu la Întâlnirile ZV. “Gaşca Băsescu-Udrea-Boc vrea banii bucureştenilor”

Scris de :     2011-05-24 23:06

Liberalul Dan Cristian Popescu (preşedinte PNL-sector 2) a fost la Întâlnirile Ziuaveche.ro. Am vorbit despre Referendumul privind viitorul Bucureştiului şi ce va face el ca viitor candidat la Primăria Sectorului 2.

Cristian Dan Popescu la Întâlnirile Ziua Veche

Cristian Dan Popescu la Întâlnirile Ziua Veche

Ziuaveche:  Este o întreagă tevatură pe tema Referendumului pentru Legea Capitalei. Prima întrebare, în acest context: este într-adevăr nevoie de o nouă configuraţie a Bucureştiului?

Dan Cristan Popescu: Răspunsul la aceasta întrebare nu cred că poate fi dat în termeni de da sau nu. Putem spune că „poate” fi nevoie de o nouă configuraţie a Bucureştiului. Dar, cu siguranţă, nu este nevoie de configuraţia pe care Traian Băsescu a propus-o.

Şi, în ultimul timp, devine din ce în ce mai vizibil că preşedintele României îşi depăşeşte din nou atribuţiile constituţionale. Cu siguranţă nu este nevoie de configuraţia în care un buget absolut substanţial, în valoare de 2,5 miliarde euro/ an, merită să fie pus la dispoziţia unei singure persoane.

Oricât de mult ar încerca Traian Băsescu să promoveze acest proiect, fabulos intitulat „Lege a Capitalei”, prin intermediul Elenei Udrea sau a altor interpuşi, nu aceasta este varianta ideală.

Aceasta tentativă de jaf nu urmareşte nimic altceva decât să pună la dispoziţia găştii Băsescu-Udrea-Boc banii bucureştenilor, bani atât de necesari acestei grupări în viitoarele campanii electorale.

Cristian Dan Popescu la Întâlnirile Ziua Veche

Configuraţia ideală este acea configuraţie pe care locuitorii Bucureştiului, cetăţenii, alegatorii şi-o doresc. Şi acest lucru nu se poate afla decât prin referendum.

Considerând că argumentele pentru promovarea acestei  „Legi a Capitalei” ar fi avut premise sănătoase, că acest proiect legislativ ar fi avut într-adevăr ca punct de plecare eficienţa în cheltuirea banului public, atunci ar fi trebuit să fie parte a unui proiect mult mai amplu, care să propună reorganizarea administraţiei locale la nivelul întregii ţări. Nu este credibil argumentul reducerii cheltuielilor administrative atunci când punem în discuţie oportunitatea existenţei unor administraţii ce oferă servicii publice unui număr de aproximativ 360.000 de locuitori (cazul sectorului 2) în timp ce ne facem că uitam de mii de organizări administrative (consilii locale şi judeţene) care se ocupă de comunităţi mult mai mici, de până la aproximativ 1.000 de locuitori.

 Legea Capitalei pentru cetăţean

 Interesul în acest proiect de „Lege a Capitalei” nu ţine deci de folosirea eficientă a  banilor publici.

Consider, personal, că bucureştenii îşi doresc în continuare acelaşi gen de administraţie locală, o administraţie descentralizată, în conformitate cu sănătoasele principii şi politici europene.

Menţinerea unei administraţii eficiente la nivelul Capitalei nu poate rezulta decât din descentralizarea serviciilor publice, prin aducerea cât mai aproape de cetăţeni a acestei administraţii şi prin concurenţa reală generată între primăriile de sector, având ca rezultat direct servicii mai bune şi mai ieftine oferite bucureştenilor.

ZV: În aceste zile bătălia se duce pe întrebările la care vor trebui să răspundă bucureştenii. Care ar fi, după părerea dumneavoastră, cele care ar trebui să apară pe buletinul de vot?

Cristian Dan Popescu are soluţii pentru bucureşteni

Cristian Dan Popescu are soluţii pentru bucureşteni

D.C.P.:  Adevarata bătălie nu se duce pe întrebările ce urmează să apară pe buletinele de vot. Cele şapte întrebări, propuse iniţial să apară pe buletinele de vot, nu au avut cu adevărat decât rolul de a manipula opinia publică şi de a induce ideea că o singură administraţie este mult mai eficientă decât cele şapte existente. Totul se bazează pe reveria intitulată „un singur buget, nu şapte”.

Cu siguranţă se pot face economii substanţiale în bugetele administraţiilor locale, dar nu prin centralizarea acestor instituţii publice, nu prin centralizarea bugetelor, ci prin cheltuirea cu eficienţă, respect şi responsabilitate a banului public, a banului bucureştenilor.

O singura întrebare trebuie să fie adresată potenţialului alegător atât din considerente legale cât şi datorită faptului că nu trebuie să generezi confuzii în mintea opiniei publice. Rezultatul acestui referendum trebuie să nu fie interpretabil, ci să fie foarte clar si precis: Sunteţi de acord cu centralizarea administrativă a municipiului Bucureşti prin transferul de atribuţii de la primăriile de sector către Consiliul General al Municipiului Bucureşti?”

Bătălia adevarată nu se duce pe centralizarea sau descentralizarea administrativă, pe cunoaşterea şi rezolvarea problemelor bucureştenilor, pe numărul de întrebări etc. Bătălia adevarată se duce pe centralizarea bugetului, pe acapararea în interes personal a sumei de 2,5 miliarde de euro/ an.

ZV: Sunteţi preşedintele unei organizaţii a unui partid care se află în opoziţie, atât la nivel local cât şi naţional. Bănuiesc că situaţia asta dă naştere la multe frustrări, în sensul că ai ştii ce trebuie făcut, dar degeaba … nu ai cum. Ce aţi schimba prima oară dacă aţi câştiga Primăria sectorului 2?

D.C.P.: Într-adevăr sunt preşedintele unei organizaţii de partid .Sunt preşedintele Partidului Naţional Liberal Filiala Sector 2.

Suntem în opoziţie este adevărat, dar conform ultimelor sondaje de opinie suntem principalul partid în intenţia de vot a electoratului pe plan local, ceea ce ne obligă să ne aplecăm din ce în ce mai mult pe problematica locală, în aşa fel încât să generăm soluţii şi să pregătim o platformă electorală în deplin acord cu necesităţile locuitorilor sectorului.

Nu despre frustrări vorbim, vorbim despre conştiinţă şi responsabilitate. Aceste doua concepte încep să-şi piardă sensul pentru actuala putere şi actuala guvernare.

Toate măsurile aberante de „relansare economica”, toate tăierile de pensii, toate tăierile de salarii şi creşterea TVA-ului, distrugerea mediului de afaceri, decredibilizarea tuturor instituţiilor publice, umilirea cadrelor militare şi a profesorilor nu duc cu gândul la conştiinţă şi responsabilitate. Cele enumerate mai sus duc cu gândul mai degrabă la revoluţie. La revoluţia bunului simţ.

De sus în jos, pe cale ierarhică, acest bun simţ lipseste cu desăvârşire şi în cadrul Primăriei Sectorului 2 unde, administraţia UNPR, urmând exemplul Guvernului din care face parte, a contractat în această perioada de criză (2010-2011)  credite externe  pentru a  cheltui 75 milioane de euro pe ornamente florale în spaţiile verzi, rămânând ca la venirea iernii, când toate aceste investiţii devin efemere să rămanem doar cu obligativitatea ramburasării creditelor.

Cu responsabilitate aceşti bani s-ar fi cheltuit cu eficienţă dacă ar fi fost redistribuiţi către salubritate, amenajarea  de noi locuri de parcare, construcţia de creşe şi grădiniţe şi, de ce nu, în  construirea a cât mai multe  locuri de agrement sportiv pentru petrecerea timpului liber. Se mai pot enumera destule lucruri … dar ca să revin la întrebare, primul lucru pe care l-aş face, dacă aş câştiga Primaria Sectorului 2 ar fi acela de a reda sintagmei „bun-simţ” rolul şi importanţa cuvenită.

Cine este  Cristian Dan Popescu

 
 
Cristian Dan Popescu

Cristian Dan Popescu

Cristian Dan Popescu  este preşedintele Biroului Politic Teritorial al organizaţiei  PNL Sector 2. Este absolvent al cursului de leadership creativ Erisma. Are studii postuniversitare în Managementul Administratiei Publice Locale la ASE. Este aboslvent de  studii postuniversitare avansate în ştiinţe politice relaţii internaţionale şi administraţie publică la George Washington University.

A fost consilier între decembrie 1997 – iunie 1998 la cabinetul ministrului Industriilor şi Comerţului pe probleme  de coperare cu Banca Mondială şi FMI,  pentru proiecte de închidere a minelor nerentabile şi descentralizarea sistemului energetic al României.

A ocupat posturi în Consiliile de Administraţie şi Adunările Generale ale Acţionarilor la Aeroportul Internaţional Bucureşti Henry Coandă, Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu  şi  World Trade Center.




Alte stiri din: Intalnirile ZV Afisari - 1,153
Recomandarile Editorilor
Comentarii

Prognoza METEO. Cum va fi vremea în următoarele săptămâni Citeste
Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante