Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roIntalnirile ZV Întâlnirile ZV: Ce le pregăteşte Corneliu Dobriţoiu pensionarilor militari

Întâlnirile ZV: Ce le pregăteşte Corneliu Dobriţoiu pensionarilor militari

scris de Marin Neacșu
3.579 Afisari

Într-un interviu acordat ZIUA VECHE, Corneliu Dobriţoiu, fost ministru al Apărării şi actual preşedinte al Comisiei pentru Apărare  Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a Senatului, spune că a sosit vremea ca Parlamentul să îşi asume un rol decisiv în rezolvarea problemei pensiilor militarilor.

Corneliu Dobriţoiu, fostul ministru al Apărării la întâlnirile ZIUA VECHE

Domnule Dobriţoiu, recent aţi avut o întâlnire cu reprezentanţi ai rezerviştilor militari, alături de miniştri secretari de stat de la Interne, Apărare, Muncă şi SRI. Ce ne puteţi spune despre această activitate?

În primul rând vreau să spun că am dat curs cu mare plăcere solicitării filialelor care au semnat acorduri de colaborare cu USL, atât ca membru USL şi vicepreşedinte al PNL, cât şi ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare a Senatului, dar mai ales ca rezervist, fost coleg al celor cu care m-am revăzut. Am acceptat cu plăcere, spuneam, această întâlnire la care au participat miniştri secretari de stat din Ministerul Muncii şi ai ministerelor cu atribuţiuni în domeniul ordinii publice şi apărare, pentru a discuta un subiect care tinde să devină veşnic, cel al pensiilor militare, al problemelor create prin ciuntirea acestora printr-o lege care, iată, a fost amendată şi de Avocatul Poporului printr-un raport care va fi supus atenţiei Parlamentului. Legea respectivă a produs efecte negative atât la nivelul familiilor celor afectaţi, cât şi la nivelul spiritului de corp al armatei. De aceea, am apelat la cei din arcul guvernamental, care au fost lângă mine, pentru a ne arăta disponibilitatea în soluţionarea acestei probleme. Este de remarcat şi faptul că avem o luare de poziţie tranşantă din partea unei instituţii cu importante atribuţiuni constituţionale şi mă refer aici la Avocatul Poporului.  Argumentele conţinute în raport sunt solide, scot în evidenţă inclusiv dubla măsură în ceea ce priveşte rezolvările în instanţă ale cererilor celor afectaţi. Pe aceeaşi linie se înscriu şi declaraţiile ministrului muncii, care s-a pronunţat pentru rezolvarea acestei probleme. În cadrul discuţiilor, oamenii au dat curs unor nedumeriri legate şi de angajamentul politic al USL pentru rezolvarea acestor probleme care afectează chiar capacitatea operaţională a instituţiei armatei prin rezerva sa, într-un moment strategic destul de delicat.

Cererea rezerviştilor de a discuta cu dumneavoastră arată că încă mai reprezentaţi o speranţă pentru ei, că mulţi încă vă mai acordă încrederea lor. Credeţi că puteţi face ceva pentru ei de pe poziţia actuală ?

Eu cred că suntem într-o notă de parcurs pozitivă. Cred că a sosit vremea ca Parlamentul să îşi asume un rol decisiv în rezolvarea acestei probleme care divizează. În acest sens, mă înscriu şi în ideea preşedintelui Senatului, de a reconferi acestei instituţii rolul şi locul pe care trebuie să îl aibă în societate. Intenţionez să cresc dinamica dezbaterilor în această Comisie a Senatului, în aşa fel încât cetăţenii noştri să nu se mai uite cu admiraţie doar la interpelările şi discuţiile care au loc în Senatul de peste ocean unde unii din cei care sunt chemaţi la discuţii în Comisia de Apărare, transpiră din greu. Pot să vă asigur că şi această Comisie din Senatul României se va apleca cu atenţia cuvenită asupra subiectelor ridicate de rezervişti, pentru că sunt de o importanţă deosebită.

Există nişte neconcordanţe între declaraţiile unor miniştri ai actualului guvern pe subiectul pensiilor şi în special al unei eventuale Ordonanţe de Guvern. Aceste declaraţii antagonice pot duce la două concluzii, ori că nu există un punct de vedere comun stabilit privind acest aspect, deci nu s-a discutat în cadrul USL subiectul,  ori că există puncte de vedere diferite între cele două mari partide. Care este adevărul?

Da, ceea ce spuneţi este real, dar realitatea nu este aşa cum se poate interpreta. Adevărul este că actuala putere politică, Guvernul, are în vedere subiectul, care este unul foarte complex, nu se poate rezolva bătând din palme. Legea 263 are implicaţii asupra tuturor pensionarilor din România; o modificare a ei are efecte şi asupra altor legi sau altor categorii sociale. Din această cauză există abordări diferite chiar între ministere, pentru că, de exemplu, Ministerul Apărării poate vedea problema numai prin prisma intereselor militarilor, cel al Muncii are în vedere şi aspecte care lezează sau influenţează alte categorii sociale, cel al Finanţelor are ca prim interes bugetul şi, de aceea, modul de rezolvare este apreciat diferit. Aducerea la masa tratativelor a reprezentanţilor acestor ministere a avut ca scop exact cunoaşterea şi armonizarea acestor puncte de vedere, informarea reciprocă, dar şi căutarea unor soluţii care să nu creeze alte nedreptăţi. Aşa că aş spune că diferenţele nu sunt legate de o abordare politică, ci instituţională.  Noi, la nivelul Comisiei, vom informa Biroul Permanent al Senatului în legătură cu aceste discuţii, cu faptul că s-a creat o masă critică pe acest subiect şi aceasta trebuie rezolvată. Concret, pe subiect, la nivel instituţional răspunderea revine ministrului Muncii, de aceea doamna Câmpeanu va fi audiată în Comisia de Muncă pe acest subiect. S-a creat deja o presiune destul de mare, cum spuneam, pe acest subiect şi cred că la nivelul Guvernului se va cristaliza un punct de vedere comun. În altă ordine de idei, o mare problemă este reprezentată de impactul financiar.  La ora actuală, contribuţiile la pensii ale MApN depăşesc bugetul de achiziţii pe care l-a avut Armata când încă mai existau fonduri. S-a transpirat din greu în încercarea de a găsi fonduri pentru programe strategice în ceea ce priveşte înzestrarea. Încă de anul trecut am pus problema valorificării infrastructurii în exces a MApN ca soluţie în vederea identificării de surse de finanţare.

Cei responsabili trebuie să plătească

Revenind la măsurile ce trebuie luate, cât de profunde sau radicale vor fi acestea şi până la ce nivel vor merge dacă declaraţiile făcute de ministrul Duşa sau doamna Câmpeanu sau raportul Avocatului Poporului şi chiar declaraţiile dumneavoastră privind ilegalităţile fraudele şi abuzurile constatate cu privire la calculul pensiilor, vor fi dovedite în raportul Auditului ? S-a folosit termenul „penal”, dar se ştie că la conducerea ministerului se afla un actual viceprim-ministru care este şi într-o relaţie personală cu primul-ministru, deci la ce ne putem aştepta?

Da, problema aspectelor penale este una care trebuie să intre în atenţia organelor judiciare. Cei responsabili trebuie să plătească, pentru că s-au produs pagube faţă de interesul public, faţă de interesul strategic, dar şi pagube personale. Astfel de aspecte, aşa cum s-a spus, există; va trebui ca cei care au făcut controlul să specifice în dreptul cui se aşează aceste fapte şi să trimită documentaţia la Parchet. Să nu uităm că mai există şi un alt aspect, al stabilirii  vinovăţiilor. Fără îndoială, ministrul dă dispoziţii verbale sau scrise, funcţie de anumite decizii politice care se iau la nivel guvernamental. Dar care este opinia expertului care nu are culoare politică? Părerea mea personală este că, uneori, unele lucruri merg pe o direcţie greşită în instituţii şi cu complicitatea unora din sistem. Şi aceştia trebuie să răspundă, nu numai cei care au dat ordinele. Unii poate au executat anumite ordine în speranţa promovării, alţii pentru alte interese, deci există complicităţi. Mulţi uită că raporturile de muncă trebuie să se desfăşoare în condiţii de legalitate. Ordinele se pot da uneori şi verbal, în situaţii de urgenţă, dar acestea trebuie să îndeplinească două condiţii: să fie legale şi să fie urmate de ordin scris imediat ce acest lucru devine posibil.  Ca un fapt divers, când am numit pe noul şef al Casei Sectoriale de Pensii a MApN, acesta mi-a raportat că, la ora primirii funcţiei, un număr de aproximativ 20000 de dosare de pensie nu fuseseră procesate, deşi se raportase procesul revizuirii pensiilor ca încheiat. Aici, cel care fusese în funcţie la data raportării, trebuia să îl informeze pe ministru că nu e încheiat procesul. Dacă nu a făcut-o, este vina sa. Ştiţi bine că există articolul 8,  în Legea 80, dacă ne referim strict la domeniul militar, care  interzice unui subordonat să execute ordine ilegale. Deci, odată ajunsă în instanţă cauza, fiecare vină trebuie probată sau apărată conform legii. Eu, ca preşedinte al Comisiei pentru Apărare nu pot face altceva decât să cer şi să urmăresc respectarea legii, atât în determinarea fraudelor, aflarea vinovaţilor, cât şi în  pedepsirea acestora. Justiţia este însă cea care trebuie să îşi spună cuvântul.

Întâlnirea avută cu reprezentanţi ai rezerviştilor militari  a adus ceva nou  sau în plus pentru dumneavoastră?

În primul rând trebuie remarcat interesul reprezentanţilor instituţiilor prezente. Nu trebuie să deranjeze faptul că nu au fost prezenţi miniştrii, unii nici nu se aflau în ţară – este cazul ministrului de Interne, alţii aveau deja un program stabilit, program pe care nu îl puteau contramanda. În al doilea rând, aş remarca nota de respect în care s-au purtat discuţiile. În al treilea rând, aş vrea să evidenţiez faptul că solicitanţii întâlnirii sunt oameni care reprezintă interesele şi punctul de vedere al unui mare număr de militari rezervişti din toate zonele ţării. Faţă de ei, noi avem obligaţia nu numai instituţională, ci şi morală, de a da un răspuns cererilor lor. Este o dovadă de respect pentru ceea ce au făcut pentru această ţară şi instituţiile ei. Faţă de aceşti oameni s-au luat măsuri nedrepte. Au avut loc  acţiuni concertate prin care s-a încercat divizarea cadrelor militare.  Aceste măsuri abuzive au condus la  divizări între corpuri de cadre, între profesiuni şi specialităţi militare, între activi şi rezervişti, între militari şi civili. Cei care au pus la cale şi în aplicare acest plan sunt oameni maturi, responsabili. Întrebarea care se pune este de ce au făcut-o? Revenind la întrebare, am remarcat, spuneam, nota de respect şi calitatea discuţiilor. S-au pus pe tapet subiecte care depăşesc subiectul micşorării pensiilor iar rezerviştii au adus un plus de rigurozitate şi  spirit organizatoric în ceea ce priveşte soluţiile propuse şi aşteptările lor. Pe mine nu m-au surprins, dar poate pe alţii da.

Credeţi că există şanse pentru rezolvarea problemelor ridicate?

Dacă nu aş avea speranţa că pot face ceva, nu aş sta aici, nu aş fi venit la discuţii. Problema nu este doar de ordin financiar, nici prin implicaţii, nici prin cele expuse. Aceşti oameni au cerut respect pentru Armată, nu neapărat pentru ei ca persoane luate individual. Orice conducător responsabil îşi respectă armata şi trebuie să o menţină în stare operaţională, gata de luptă permanent, mai ales într-o ţară ca a noastră, aflată la graniţa dintre două interese strategice şi politice  majore.  Ceea ce s-a făcut cu aceşti oameni şi prin ei cu spiritul de corp al armatei, cu implicaţii în privinţa capacităţii de apărare a ţării este inadmisibil, iresponsabil. Avem datoria faţă de ţară, nu faţă de ei, să repunem armata în drepturile legitime. Chiar şi statele dictatoriale se bazează tot pe armată, loviturile de stat au fost date cu sprijinul armatei, marile democraţii au fost apărate de armată, revoluţiile din toată lumea şi toate statele au reuşit sau eşuat datorită armatei. Toate statele indiferent de forma de guvernământ se sprijină pe armată, numai la noi armata este lovită, dusă pe marginea desfiinţării. Să nu uităm că avem obligaţii ca parteneri într-o coaliţie militară şi politică. O parte din obligaţii se realizează prin participări în misiuni externe, dar asta este numai bonusul. Marile obligaţii se referă la ceea ce avem în ţară. Ceea ce se întâmplă cu armata, atât activă, cât şi cea din rezervă la acest moment ridică problema neîndeplinirii sarcinilor ce ne revin ca aliat, dar şi imposibilităţii îndeplinirii sarcinilor de apărare faţă de propriul popor. Eu sunt un pro-Atlantist şi cred în valabilitatea art. 5 din acordul de la Washington, chiar dacă au apărut discuţii  de genul „domnule de ce să moară soldaţii X pentru apărarea interesului ţării Y”.  De aceea, declar răspicat că situaţia actuală nu mai poate continua. Pe această linie, decizia creşterii bugetului apărării cu 0,3 % anul acesta şi la fel în anii ce urmează, în aşa fel încât în patru ani bugetul apărării să ajungă la 2% din bugetul naţional este o dovadă a faptului că la nivel politic, dar şi ca orientare strategică, există preocupare pentru armată şi încercăm să recuperăm. Dar instaurarea convingerii că suntem o forţă credibilă se va întinde pe o perioadă de cel puţin 10 ani. Sunt multe de făcut pe marginea înzestrării, revitalizării industriei de apărare, instrucţiei, dotării, învăţământului militar, protecţiei personalului, calităţii vieţii. Dacă nu vedem aceste aspecte, suntem proprii noştri duşmani şi nu numai ai noştri, ci şi ai celorlalţi membri ai alianţei. Eu sunt convins că vom reuşi să schimbăm orientarea către o armată puternică din toate punctele de vedere.

Domnule Dobriţoiu, vă mulţumesc pentru timpul acordat.

Şi eu vă mulţumesc  şi sper ca data viitoare să nu mai abordăm acest subiect.

32 comentarii

mircea 19-02-2013 - 07:33

in romania sunt pensionari carora nu le-au fost recalculate niciodata pensiile conform lagilor ,pentru cei multi nu au fost introduse in calcul sporurile de vechime,sporurile de noapte,sporurile de grupa,primele si adevaratele venituri realizate la care s-au platit impozitele si celelalte dari:snatate,pensi isi cotizatii.Cum dracu se face ca se mobilizeaza o gramada de bagatori de seama pentru castele de forta ale statului care nu pre au statut de pensionar?????Nu prea seamana a discriminare??????Marii piloti(conducatori)orbi ai neamului romanesc produceti numai dezordine pri ordinele facute si promovate de voi

Antibasistul 19-02-2013 - 08:46

Corect!.

neacsum 19-02-2013 - 09:16

Mircea, si cine este de vina ca pensionarii respectivi nu ies sa isi ceara drepturile? Cumva cei care si le revendica ? Vezi cum pui problema ? In felul asta le faci jocul celor care au si-au batut joc de toti.

BULA 19-02-2013 - 07:59

Sa-i arda bine pe militari, pentru ca puteau sa spuna NU cand s-a distrus industria nationala si cand s-au vandut resursele. Sa le dea pensia atat cat merita, ca la milogi.

Tom Cc 19-02-2013 - 08:05

domn Bula esti cu VACA ! MIILOG ESTI DUMNEATA !

BULA 19-02-2013 - 08:10

Te enervez, plotoniere, dar asa e drept, cum am zis. Trebuia ca militarii sa fi aparat cu strasnicie sectoarele importante ale economiei si bogatiile naturale ale tarii, ca de acolo le veneau banii.

Babalacul 19-02-2013 - 09:41

Parca erai inapt pentru seviciul militar,dar vad ca ai reusit sa inveti totusi gradele si te pricepi la orice.Puternic trebuie sa te fi marcat clasarea aia medicala!

BULA 19-02-2013 - 09:50

Plotoniere, aici e vorba de conflictul dintre noi, salariatii civili, cu venituri si pensii de rahat, si voi, parazitii din armata, forta represiva a nenorocitilor care au condus tara, inainte de ’90 si dupa. Tara n-ati aparat-o, iar acum aveti tupeul sa cereti sa ni se reduca noua veniturile ca sa sature pe voi.

Antibasistul 19-02-2013 - 08:43

CORECT!

neacsum 19-02-2013 - 09:17

Bula tot Bula. Daca cineva isi cere dreptul si nu se lasa calcat in picioare e milog. Bula, spune-i asta si lui Mircea.

BULA 19-02-2013 - 09:54

Du-te nenicule la Viena, sa-ti dea OMV pensia cat vrei. Miliardele de euroi pe care il lua statul roman pe petrol si derivate, alimenteaza fondurile sociale din Austria. Acolo sa tipati, nu la urechea mea.

LICA 19-02-2013 - 09:17

CELUI CARE ARE, NU I SE VA LUA, CELUI CARE N-ARE NU I SE VA DA: LEGI IN BATAIE DE JOC IN COLONIA ROMANIA, GUVERNATA DE BASESCU&PDL&USL.
Reply

Rodica 19-02-2013 - 09:21

E o problema delicata. Salariile militarilor sunt mari, pentru ca se pregatesc sa apere Romania. Daca ajung la pensie, fara ca sa fie nevoie de ei in nici o situatie de risc, parca ar trebui sa aiba o pensie apropiata de a omului de rand…
Oricum prin numarul mare de gradati, se da dovada de lacomie, trufie si abuz. Sa amintesc si de generozitatea de a „grada” oameni fara nici o zi de serviciu militar? E o pata mare pe obrazul armatei! O pierdere de credibilitate si respect!
Sportivii sunt rasplatiti pentru performante concrete. Renta viagera iau doar Olimpicii medaliati cu aur.
Cam asa ar fi sa fie si in armata. Rasplatite doar meritele deosebite.
Statul roman ar trebui sa fi fost mai generos cu VETERANII DE RAZBOI, multi copii trimisi la lupta, fara instructii sau alte avantaje si care se imputineaza pe zi ce trece. VETERANII sunt „carnea de tun” ramasa in viata, asa ca nu-i uitati si nu-i mai tratati ca pe nista batrani oarecare.

BULA 19-02-2013 - 09:57

„Sportivii sunt rasplatiti pentru performante concrete.”

Ca ce chestie sa li se dea renta viagera ? Sunt mosieri ? Castiga din participarile la concursuri.

neacsum 19-02-2013 - 10:20

Mai trebuie sa spui si ca sportivii trebuie sa iasa la pensie la 60 de ani si ai facut proba maretei tale puteri de intelegere a fenomenelor domnukle profesor. Halal gandire.

BULA 19-02-2013 - 11:09

Taticu, dictaturili, ca si pseudodemocratiile din Vest, au nevoie de „circ” (fotbal, intreceri sportive in general) ca sa-i tina pe sclavi la locul lor. Ca scavii nu stiu de chestii intelectuale si pentru ei fericirea consta in bautura turnata pe gat, droguri bagate in pene, pornografie si sport. Adica ei „gandesc” cu creierul primitiv, la nivel de sentimente.
Si pe langa „circ”, e nevoie de forte represive.

geooss(uneori nicu) 19-02-2013 - 10:27

Cocoana , esti comunista rau. Tu „tivila’ vrei sa ai la batranete aceleasi drepturi ca mine. Unde te crezi madam? cand noi inghetam de frig prin poligoane , candintram in mina cu soldatii, cand ne ardea soarele in Baragan cand…cand .. am construit ceea ce acum au furat toti necioplitii IAR TU STATEAI CU CRACII IN SUS…VREI ACELEASI DREPTURI. DU-TE LA FURAT COCOANA CA JICI CEAUSESCU MARE COMUNIST NU A REUSIT SA PUNA IN PRACTICA ABERATIILE TALE. Daca nu stii, pot sa-ti dau „meditatii” pe gratis: ARMATA INSEAMNA PUTERE. CINE ARAE O ARMATA PUTERNICA ARE UN STAT PUTERNIC. CINE NU9CA NOI) ….LUAM POZITIa ghioceluii in fata FMI-ului, a organismelor politico-militare internationle , a masonilor…etc. Nu te da cu curul de pamant cocoana ca te julesti rau, pune mana si te documenteaza SAU MERGI SI STAI ALATURI DE ACTIVI INTR-O LUN PLINA DE ACTIVITATI MILITARE . SA TE VAD ATUNCI. AU FAUT-O SI UNII ZIARISTI VOCALI DE LA CARE PRINZI DIN ZBOR TOAE INEPTIILE SI APOI ….AU LASAT-O MAI MOALE. Habar nu ai ce sunt aceia gradati. (pt, informare gradatii sunt miitarii angajati cu contract; fruntas;caporal; srgent, CEILALTI SUNT; SUBOFITERI; MAISTRII MILITARI ; OFITERI ; GENERALI). sUNT SIGUR CA AI CEVA CU MILITARII. ORI NU TE-A SATISFACUT; ORI TE-AU SATISFACUT”PREA TARE” SI TE-AU LASAT ORI…ORI..STI TU MAI BINE.

neacsum 19-02-2013 - 10:43

Geoss, ai grija ca Bula e mascul… dupa semnele exteriroare. Deci nu ii mai spune cucoana, chiar daca se poarta ca o …

geooss(uneori nicu) 19-02-2013 - 12:53

i-am spus lui Rodica nu lui bula

neacsum 19-02-2013 - 11:03

dar ai putea avea dreptate. bunicu intordeauna ma invata: ” marinica taica, intotdeauna cand intri intr-o incapere si e mai multa lume, chiar daca sunt numai barbati, sa dai cu sarut mana, ca nu se stie care e curva. „

- – प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 19-02-2013 - 19:50

Nea Marin este intr-o ushoara confuzie, de fapt ca militar de cariera a ramas dependent de logica si reguli de comportament !
In cazul falusului de banie lururile trebuie privite puzintal diferit, dpdv al patologiei bolilor venerie, ajunse in faza tertziara unde intradevar simptomul de ta BULA rassa este in evidenta !

remi 19-02-2013 - 11:51

Nu taica,multi ziaristi sunt fosti ofiteri si subofiteri ai armatei romane.Nu e un secret,ei recunosc asta.Cei care au fost cu secu…nu-i stim,dar sa stii ca in fiecare redactie sunt.Femeia de serviciu sau paznicul si tot are fosti securisti orice redactie.Presa e un domeniu de interes al sigurantei unui stat.Apropos,nu stiu daca l-ati auzit pe Harnagea acum citeva zile pe un post tv.A fost intrebat daca sunt oameni ai seviciilor secrete in presa sau in parlament.Pt. ca SRI a trimis un act in care spunea ca nu are agenti sau informatori in Parlamentul RO.Stiti ce a spus Harnagea?Ca daca alte servicii au infiltrat informatori in presa romana si in parlamentul Ro si serviciilo noastre romanesti au fost nevoite sa trimita pt. a fi ,,dublati’informatorii altor servicii.Ati inteles?Sunt informatori in toate domeniile statului.Si in mediul privat…Si in justitie…Pa.

neacsum 19-02-2013 - 12:41

CEI MAI MULTI SECURISTI FOSTI SI ACTUALI SUNT IN CONDUCERILE PARTIDELOR, SI ALE INSTITUTIILOR STATULUI.

BULA 22-02-2013 - 08:30

S-au dat de partea americanilor, care i-au preluat (cu retelele informative) ca pe o materie prima pretioasa. In colonii e nevoie de asuprire serioasa, de informatori, de calai.

UnUL 23-02-2013 - 12:14

Curat „Bula” ; aceste fosile comunistoide, care au taiat frunze la caini toata viata si acum au niste pensii uriase au fost si au ramas fideli URSS (citeste „Imperiului Rus”!)

OSKARR 20-02-2013 - 14:08

Daca se va tine de cuvant Dobritoiu,poate iese ceva.
In alta ordine de idei-se aude prin targ ca sunt unii,chiar si cu grade mari care si-au tras pensii de peste 10.000 lei.Acestia ar fii din conducerea ANCMRR si ANVR,presedintii si vicepresedintii.Se mai spune ca izmenaru nu ar fi fost strain de acest fenomen.Cine are acces la mai multe date,ar fi bine sa le expuna aici.

indisciplinatu 21-02-2013 - 12:44

Discutii sterile,…din pacate. Actuala putere nu stie ce sa faca cu…puterea.
In ceeea ce ne priveste, rezervistii ale caror pensii au scazut, puterea NU VREA sa faca uz de ..putere.
Ponta a devenit, dintr-o data, „jmeker”, „chucky-antonescu” e preocupat de cum sa ocupe fotoliul suprem de la cotroceni, ala micu’ de la pc isi apara „mogulu'” combinat cu afaceri in agricultura, madam grapini „forfeteaza” cand acum vreo 2 ani facea ca trenu’ impotriva „forfetarului”, campeanca se plange ca „e greu” sa faca dreptate la pensionarii militari afectati de R-R-R iar domnul dobritoiu face un joc de glezne temporizand cu diplomatia-i recunoscuta, rezolvarea acestei probleme.

Babalacul 22-02-2013 - 08:01

Algoritmul de calcul al pensiei
de Constantin TĂNASE (1880-1945)

Altă chestie
E scoaterea la pensie
Astăzi eşti funcţionar
Însă mâine pensionar.
Poate te interesează
Pensia cum se calculează.
Ei, uite cum se calculează:
Din 35 de ani servici
Care vor fi socotiţi
Scazi primii ani de şcoală
Şi absenţele de boală,
Zilele de sărbătoare,
Orele suplimentare,
Plus un an şi patru luni.
Tragi o linie şi aduni.
Pe urmă împarţi la cinci, apoi
Ce-ţi dă înmulţeşti cu doi,
Scazi anul când te-ai născut,
Adaugi tot ce-ai scăzut
Şi la cifra ce-a ieşit
Pui un zero la sfârşit.
Anii pentru însuraţi
Se vor socoti dublaţi
Adică ani de război
Socotind că-n vremea asta

Te-ai războit cu nevasta.
La totalul obţinut
Pui trei zero la-nceput
Scazi anii de celibat
Ridici restul la pătrat
Şi-astfel într-o primă fază
Afli sumele de bază.
Apoi le extragi la toate
Rădăcinile pătrate
Şi la suma dobândită
Aplici cota cuvenită,
Care nu trebuie să fie
Mai mare de 5 la mie.
Din suma rămasă brută
Scazi 4 şi 8 la sută
Trei la mie la pompieri,
Impozitul pe averi.
Supracota respectivă,
Taxele pentru colivă,
Cinci la sută pentru dric,
Pe urmă nu mai scazi nimic.
Din totalul rezultat
Verşi 2/3 la stat
Şi restul ţi se cuvine
Nu ştiu dacă mă exprim bine!

LICA 22-02-2013 - 08:49

In atentia ofiterilor, a subofiterilor/MM si SGP de buna credinta! S-a reactivat celula de propaganda a UNPR! E formata in mare masura din fosti subofiteri/MM din zona auxiliara a marinei si aviatiei nenaviganti, desi pot fi si exceptii. Pe cei in cauza, ii recunoasteti dupa cateva indicii:

– tuna si fulgera contra pensiilor militare, deci au avut diverse sporuri in activitate care le-au depasit de cateva ori soldele, pensia dupa principiul contributivitatii fiind un avantaj pentru ei si nu cea dupa ultima solda;
– tuna si fulgera contra ofiterilor;
– rareori cunosc vreun act normativ, fie civil, fie militar, “clampane” doar asa la modul general;
– unii “pozeaza” ca ar fi fost ofiteri, dar daca sunt luati la bani marunti, nu stiu nimic din atributiile unui ofiter, indiferent de arma si specialitate;
– nu cunosc nimic din actul de comanda, ci fac referire doar la sarcini de executie si acelea din zona auxiliara a armatei;
– nu cunosc din armata decat activitati limitate din zona auxiliara (intretinere, deservire, furierat) si nimic din zona combatanta a armatei;
– cand se refera la zona combatanta, se refera doar la sarcini de executie de de care isi aduc aminte evaziv si intotdeauna din sfera esaloanelor foarte mici, grupa fiind nivelul lor maxim de referinta (instruirea militara generala din scolile de subofiteri/maistri de pe vremuri);
– cativa se dau mari combatanti, insa dupa cum se exprima, experienta lor provine din jocuri video sau filmele cu Rambo, nicidecum din propria experienta;
– unii “pozeaza” ca ar fi activi, sugerand ca militarii activi nu doresc lege a pensiilor militare, insa “travestitii” de care spun, se dau de gol usor ca nu sunt activi prin faptul ca folosesc o terminologie si fac referire la acte normative abrogate dinainte de anul 2004, necunoscand nici macar legea actuala de salarizare a activilor si care e scrisa pe fluturasul de salariu;
– niciodata nu spun concret in ce unitati au activat si mai ales ce functii au detinut;
– evita contactele directe (telefon, e-mail etc.), iar cand o fac, folosesc nume false sau la joaca “la dublu”: acceasi persoana cu nume diferite;
– cei care se dau “ofiteri”, tuna si fulgera contra contra indemnizatiilor de comanda care se acordau, preponderent, ofiterilor de comanda, deci nu sunt ofiteri;
– ataca furibund orice subofiter/MM care isi doreste pensie militara si le strica doctrina;
– pozeaza ca ar avea mentalitate si instruire NATO, dar niciodata nu isi aduc de nicio misiune alaturi de o alta armata a NATO. Nu isi aduc aminte aminte nici macar de SGP, stiut fiind faptul ca cei din generatia NATO, indiferent de grade, acorda consideratia cuvenita SGP si vor ca si SGP sa aiba drept de pensie militara, nu de somaj la 45 de ani ca in prezent;
– dau diverse replici sub mai multe nickname-uri, dorind sa para ca sunt mai multi;
– au ani grei in spate prin zona birourilor PCR si UTC, dar tot ei ii acuza de activism pe ceilalti si ce e mai hazliu, ii acuza de activism inclusiv pe cei ajunsi ofiteri dupa 1990;
– il omagiaza din orice pozitie pe Oprea , pana la servilism complet, sar 3 metri in sus daca il acuza cineva pe filfizonul de Oprea, atacandu-l pe de alta parte, pe Gl. Dobritoiu a carui atitudine de general NATO, este cunoscuta ca fiin pentru pensii militare;

Mare e Gradina lui Dumnezeu, dar unii au sarit gardul direct la “oral” la tatucul lor Oprea! Fac si ei ce-au facut si in activitate, doar suzeta difera!

stelian r. 22-02-2013 - 09:51

Este clar ca este nevoie de o lege corecta. Indiferent in ce arma, indiferent de grad, militarii si-au facut datoria si au asigurat linistea si independenta tarii. Chiar daca nu au fost in razboi, viata lor nu a fost usoara, plina de privatiuni. Nu e usor sa stai luni de zile prin munti, departe de familie! (sa nu uitam 1968 !) Este adevarat ca unii s-au ocupat si de gainarii! ( o invoire/permisie unui militar care dadea un Kent, superiorului, etc.) Unii, care au facu doar „Stefan Gheorghiu” au ajuns generali ! Este greu de ales neghina din grau, Se poate face o lege a pensiei care sa-i separa?!

UnUL 22-02-2013 - 17:42

Ar trebui să le pregăteasca un șut in dos.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult