Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
LEACURI DIN NATURĂ: Volbura | Cine va organiza Jocurile Olimpice din 2024 şi 2028 | Cât alcool au băut românii în 2016 | Tabelul onorariilor minime ale avocaţilor | Cum arată Nicole Kidman la 50 de ani (foto)

Căldură mare pe autostrada Lugoj-Deva (Galerie FOTO)

Scris de : Marius Popovici     2016-08-06 16:48

Față de alte deplasări în miez de vară pe șantiere de autostradă, când praful dens era la ordinea zilei, din cauza lucrărilor ample de fundație, această parcurgere a celor trei loturi ale autostrăzii Lugoj –Deva a decurs in mare parte pe un traseu la nivel de asfalt binder sau chiar de uzură, pe circa 50 km din totalul de 72 de kilometri.

Lot 3 - overpas km 75

Lot 3 – overpas km 75

Mai exact, avem pe lotul 2, în mare parte, asfalt binder pe sectorul km 27,4 – 48,4, apoi pe lotul 3 între km 58 și 77,36 și, în final, pe lotul 4, asfalt de uzură de la km 77,36 până la km 89,0, un total cumulat de 51 km. Pe toate cele trei loturi avem întreruperi ale stratului de asfalt pe sectoare scurte, în special la cele 3 noduri rutiere în lucru..

Lot 3 - săpături la km 57,0

Lot 3 – săpături la km 57,0

Concret, pe lotul 2 se lucrează la ultimii metri de balast stabilizat şi asfalt binder, de la drumul de la Colonia Mică spre nodul Margina, unde se finalizează bretelele de acces spre autostradă și la giratoriile aferente. Finalizarea sectorului de la Traian Vuia și până la Margina ar scoate traficul auto din Făget, unde la multe ore ale zilei se circulă bară la bară.

Lot 3-  structura metalică la traversare cale ferată,  nod Ilia, km 77,3

Lot 3- structura metalică la traversare cale ferată, nod Ilia, km 77,3

Pe lotul 3, constructorul are mai multe centre de greutate ale lucrărilor – la nodul Dobra, podul peste Mureș și nodul Ilia.
De la km 58 la 66,81 se toarnă ultimii mc de balast stabilizat și asfalt binder. La nodul Dobra se profilează bretelele de acces și se pregatește finalizarea podului ce va supratraversa calea ferată. La podul peste Mureș avem turnată suprabetonarea, pe toată lungimea podului, pe sensul spre Lugoj. Pe sensul spre Deva începe montarea predalelor, aflate la fața locului.

Lot 3 - suprabetonare pod Mureș, km 69,1

Lot 3 – suprabetonare pod Mureș, km 69,1

Lot 3- viitorul nod rutier Dobra, km 66,81

Lot 3- viitorul nod rutier Dobra, km 66,81

În fine, la nodul Ilia se execută hidroizolația pe podul peste DN 7, podul metalic peste calea ferată are toate grinzile metalice montate, se execută ultimele suduri, iar săptămâna viitoare sosesc pe șantier primele predale.Bretelele de acces și giratoriile aferente sunt în fază de finalizare, inclusiv iluminatul nodului rutier.
Pe lotul 4, unde avem circa 11 km de autostradă aproape finalizată – lipsesc doar glisierele și marcajele, lot pe care constructorul așteaptă de peste 5 luni – din martie – autorizațiile pentru sectorele C și D, calitatea de proiect strategic pe care îl au autostrăzile se supune, din păcate, unor restricții impuse de către cei de la Mediu.

Lot 4 - ecoductul la  Şerparie km 88

Lot 4 – ecoductul la Şerparie km 88

Dupa părerea mea este posibilă finalizarea a 50 km din această autostradă și darea în circulatie, pe sectoare de 10 – 15 -20 km, până la finele acestui an, desigur dacă se îndeplinesc toate criteriile tehnice și de calitate cerute de normele în vigoare. Părerea mea este doar o sugestie, nu are caracter de decizie oficilă, dar mă bazez pe beneficiile fiecărui km de autostradă predat circulaţiei, cât și pe practica europeană.
La începutul anilor 2000, în Germania, autostrada A 93, Regensburg – Hof, a fost dată în funcțiune, pe sectoare, în decursul mai multor ani. Mult mai aproape de noi, autostrada maghiară Budapesta – Nădlac, care avea în 1990 doar 45 km finalizați/ acum peste 180km/, a fost predată succesiv circulaţiei în mai multe etape – cred că vreo şase – până la darea în funcţiune, la mijlocul anului trecut, a întregii autostrăzi, împreună cu partenerul român – în iulie 2015-, moment care a însemnat conexiunea autostrăzii A1 românească cu Europa.




Alte stiri din: Reportaj Afisari - 3,129
Recomandarile Editorilor
Comentarii

decebal tower
birouri zona decebal
apartamente zona decebal
apartamente lux unirii
apartamente de lux unirii
apartamente 2015 unirii
apartamente noi 2015 unirii
birouri noi 2015 unirii