Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Google Maps primeşte o interfaţă nouă | Un tablou de Leonardo da Vinci, vândut cu peste 450 milioane de dolari | Rusia influențează opinia publică răspândind știri false | Care sunt alimentele care combat insomnia | Copil tratat cu ciocolată, pentru a putea trăi

Cea mai frumoasă șosea din lume – Transfăgărășanul (galerie foto)

Scris de : Marius Popovici     2017-10-16 21:23

Cea mai frumoasă șosea din lume- Transfăgărășanul, octombrie 2017. Mi-am dorit demult să parcurg Transfăgărășanul la început de toamnă, după căderea primei zăpezi.
Astfel, am pornit zilele trecute din Timișoara- direcția Sibiu, pe cei 250 km ai autostrăzii A1/ din totalul de 300km/ ajungînd, după 3 ore la Sibiu/ în trecut, pe DN, drumul dura 5-6 ore/, apoi la Cărțisoara, unde începe urcarea pe Transfăgărăsan.
După câțiva kilometri de drum frumos, printr-o pădure de foioase, colorată în cele mai frumoase nuanțe aurii de toamnă, permanent în față cu panorama fantastică a Făgărașului, acoperită de prima zăpadă a toamnei, automobilistul ajunge, trecînd de padurea de conifere, la cascada Bâlea, iar în continuare în rezervația naturală-Golul Alpin al Făgărașului- de fapt cea mai senzațională porțiune a Transfăgărășnului- peste 10km de drum construit în munte, cu serpentine, curbe ace de păr, amețitoare și cu siguranță o provocare pentru șoferii de câmpie.
Punctul cel mai înalt îl avem la tunelul Capra- Bâlea, la altitudinea de 2042 m, între vîrfurile Iezerul Caprei/2414m/ și Paltinul /2398m/, vîrfuri de o frumusețe rară, stîncoasă, într-un cuvînt – sălbatică.
Trecînd prin tunelul de 887m lungime, trecem în județul Argeș- urmează coborârea spre lacul Vidraru- altă atracție de un pitoresc unic, iar apoi spre Bascov, un total de peste 65 km.
De remarcat frumusețea calmă, lină a Făgărașului pe partea sudică a tunelului, total diferit de piscurile nordice, dar totusi spectaculoase cu prima zăpadă a toamnei.
Istoric vorbind, Transfăgărășanul a fost construit între 1970-1974, are 830 podețe și 27 viaducte,
au fost dislocate milioane de mc de rocă- toată lucrarea a însemnat un imens efort uman, material si tehnologic, într-o perioadă când tehnica era departe de nivelul de astăzi.
În ultimii ani, Transfăgărășanul a devenit un punct de atracție pentru diferite evenimante rutiere, moto și cicloturiste, Sibiu Rally Challenge, Romanian Landscapes, sunt doar cîteva exemple, dar mai mult, automobilști europeni verifică performanțele tehnice ale unor bolizi de renume- Ferrari, Lamborgini, Porsche, Maserati—pe curbele spectaculoase ale Transfăgărășanului, -de multe ori șoseau este închisă, parțial, pentru aceste curse.
Complimente la nivel maxim le-a adus recent o emisiune specifică a postului german tv– RTL 2—Grip –das Motormagazin, emisiunea de peste o oră- Chaos in den Karpaten- serial care începe în Banat, la Timisoara, apoi un drum cu peripeții / într-o Dacie antică/ pînă la Sibiu.
Cei trei moderatori, reporteri germani riguroși, dar foarte prietenoși, cu mult umor, automobiliști cu multă experiență și bună cunoaștere a șoselelor de pe tot mapamondul, au atacat Transfăgărășanul înt-un superb Porsche- -afirmația lor, conform căreia această șosea este cea mai fromoasă din lume, afirmație repetată de mai multe ori, mi-a umplut sufletul de bucurie și mândrie.




Alte stiri din: Reportaj Afisari - 277
Recomandarile Editorilor
Comentarii

Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante