Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Donald Trump va trimite astronauții pe Lună și pe Marte | Ce generali a făcut şi avansat Iohannis de 1 Decembrie 2017 | Primul transplant de creier | Google Maps primeşte o interfaţă nouă | Un tablou de Leonardo da Vinci, vândut cu peste 450 milioane de dolari

Realizări pe autostrada Lugoj-Deva, la final de an (FOTOREPORTAJ)

Scris de : Marius Popovici     2016-12-04 13:28

Am revăzut zilele trecute primul reportaj, din 2016 – Restart pe autostrada Lugoj – Deva, din februarie 2016.

Indicator rutier la nodul Margina, lot 2

Indicator rutier la nodul Margina, lot 2

Concluzia este că avem realizări destul de bune, în acest an, pe cei circa 50 km unde s-a lucrat, marele semn de întrebare rămânând cei 20 km neîncepuți – 10 km , de la Margina la Holdea, lot 2, unde nu avem licitație pentru tunelurile de animale și cei 10 km de la Brănișca – Șoimuș, lot 4, unde lipsesc și acum autorizațiile pentru sectoarele C, cu toate că termenul de finalizare, din fișele de proiect pentru cele trei loturi, 2, 3 și 4, a fost luna mai 2016.

Lot 2 km 32, zona Faget

Lot 2 km 32, zona Faget

Am parcurs zilele trecute șantierul autostrăzii, de la Traian Vuia la Ilia, de data aceasta relativ repede, din simplul motiv că am circulat deja pe autostrda la nivel de asfalt, cu unele întreruperi.

Lot 3 , km 71

Lot 3 , km 71

Pe lotul 2, tronson de 16 km de la Traian Vuia la Margina, se execută ultimele lucrări – parapeți, marcaje, gard însoțitor, canale pluviale betonate, acostamente, indicatoare rutiere, înt-un cuvânt-lucrări care prevestesc darea în circulație a acestui tronson la mijlocul lui decembrie, cu marele beneficiu de a descongestiona circulația aglomerată din orașul Făget.
Pe lotul 3, constructorul a progresat mult pe sectorul nod Dobra/Grind/- nod Ilia, km 66 – km 77, circa 11 km, unde avem asfalt binder și parapeți terminați, situație pe care o avem din toamnă și pe sectorul km 58 până la km 66 – nod Dobra, unde avem deasemeni asfalt binder și parapeți. Pe overpasurile de la Lăpugiu și Teiu se circula deja de câteva luni. Pentru prima dată am circulat, pe asfalt binder pe podul peste Mureș.

Pod Mureș km 69,1, lot 3

Pod Mureș km 69,1, lot 3

Pe acest lot avem două întreruperi, fiecare de câteva sute de metri, la nodurile Dobra și Ilia, în ambele cazuri la podurile peste cele două căi ferate, unde se vor executa umpluturile în cursul anului viitor.
Personal cred că se va putea circula pe acest sector, de 20 km, de la Holdea la Ilia, în primăvara –vara 2017, cu condiția realizării unor bretele de acces de autostradă la Holdea, jud. Hunedoara.

Pod CFR nod Ilia, lot 3

Pod CFR nod Ilia, lot 3

Pe lotul 4, nimic nou – 10km terminați cu asfalt de uzură și alți 10 km fără autorizație.
În final două idei legate de autostrăzi. La Mănăștur, o comună mică timișeană, la 1 km de nodul Traian Vuia se implementează o investiție elvețiană de 60 milioane euro și 300 angajați, nu doar datorită apropierii de autostradă ci și grație disponibilității administrației locale de avea locuri de muncă și implicit veniturii mari la bugetul local.

Viitorul nod Dobra, lot 3

Viitorul nod Dobra, lot 3

A doua idee se referă la distanța mare între nodurile de acces pe autostradă pe A1.
Avem bretele de acces și la peste 20 km între noduri, marele dezavantaj este la accesul dificil al mașinilor de intervenție –pompieri și salvări. Practica europeană ne arată bretele de acces și la 500 m – 1 km între noduri, dar mai des 3-5 km, funcție de caz. Orașele Recaș și Făget vor fi fară bretele de acces la autostradă. După calculele mele, în cazul existenței unui overpas, bretele de acces, fără sens giratoriu, nu ar trebui să coste mai mult de 100.000 euro.




Alte stiri din: Reportaj Afisari - 3,965
Recomandarile Editorilor
Comentarii

Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante