Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Jurnalista care a coordonat Panama Papers, ucisă de o bombă artizanală | NASA anunță că în Sistemul Solar exista Planetă X | Mihai Busuioc, noul preşedinte al Curţii de Conturi | Cine este noul episcop al Huşilor | Cum va funcţiona sistemul RO-ALERT

Stadiul lucrărilor la autostrada Lugoj-Deva, la început de august. (FOTOREPORTAJ)

Scris de : Marius Popovici     2017-08-10 16:03

Canicula infernală a săptămânii trecute m-a determinat să amân deplasarea pe șantier, astfel am parcurs  loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva luni, pe ploaie și 20 grade, față de cele 40 ale  zilelor trecute.

Cofraj rigl_ pil_ nod Holdea, lot 3

Voi relata despre cele văzute pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii.

Pe lotul 2 așteptăm decizia  oficialilor români, referitor la demararea procedurii de licitație pentru circa 2-3 km de tunel ecologic, în zona Coșteiu de Sus – Holdea, total cca 8 km, decizie așteptată de peste un an și jumătate, și care, cred eu, poate fi luată după o discuție, sau mai multe, fermă, la obiect, riguroasă, cu agenția de mediu și ONG-urile  de mediu.

Vedere ansamblu nod Holdea, km 58, lot 3

Concret, pe lotul 3 avem progres vizibil la umpluturile de la nodul Dobra  și nodul Ilia, la nodul Ilia se termina refacerea acelei zone tasate, se toarnă în continuare asfalt de uzură, dar cele mai mare volum de lucrări avem la viitorul nod  Holdea.

Umplutur_ finalizat_ nod Ilia , lot 3

Aici, în zona km 57-58 se lucrează la viitorul  pod/deviere/ a DN  68 A, se cofrează rigla unei pile, cealaltă pilă se va turna în curând, culeile sunt terminate, iar grinzile din  oțel sunt la fața locului. Cu condiția respectării graficului de execuție,  cred că monterea grinzilor principale, armătura și suprabetonarea se vor executa în următoarele 4-5 săptămâni, fapt ce va permite devierea drumului național si eliberarea zonei unde vom avea un volum  extrem de mare de săpătură, pentru atingerea cotei  autostrăzii. În rest, ecoductul 2 este terminat, la ecoductul 1 /km58 /se execută ultimele lucrări.

Pile la viaductul km99, lot 4

Pe lotul 4, constructorul dă dovadă, în continuare, de multă ambiție și  rigoare, pe multe fronturi, progresul se vede de la o zi la alta, totul în dorința de a încheia, la finele acestui an, tot lotul.

Concret, la km 84 și 88 se toarnă balastul stabilizat și emulsia aferentă, lucrările la viaductele de la km 97  și 99 au avansat mult, pilele și culeile sunt în mare parte betonate, asemeni riglele din beton armat, și – veste mare, au fost pozate, pe rigle, primele grinzi din beton armat prefabricat/ l=40m/  la viaductul de la km 97.

În rest,lucrările la fundația autostrăzii avansează pe mai multe porțiuni,turnarea balastului stabilizat este semnul că fundația este terminată.

Balast stabilizat km 88. Lot 4

Zilele trecute am discutat cu mai mulți turiști  străini, veniți în concediu pe plaiurile noastre mioritice, toți au avut cuvinte de laudă referitoare la creșterea de km de autostradă în România.

Rigol_ pluviala lot 4

În final, apreciez pozitivă hotărârea autorităților noastre, de la cel mai înalt nivel, de a deschide, până  la finele acestui an, cei 42 km ai loturilor 3 și 4 de pe Lugoj–Deva.

 




Alte stiri din: Reportaj Afisari - 190
Recomandarile Editorilor
Comentarii

Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante