Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact    Autentificare
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro

Transalpina versus Transfăgărăşan

Scris de : M.A.     2011-08-12 12:48     2 comentarii

Traversând Munţii Parâng de la nord la sud, paralel cu Valea Oltului, Transalpina este drumul rutier cel mai înalt din România.

Transalpina versus Transfăgărăşan auto

transalpina (foto: transalpina.biz)

Înălţimea maximă se află în Pasul Urdele, la aproximativ 2.145 de metri. Transalpina, denumită şi “Drumul Regelui”, face legatura ăntre Transilvania şi Oltenia.

Transalpina, cu toate că este mai înaltă şi mai veche decât Transfăgărăşan, este mai puţin cunoscută pentru că, deşi este catalogată drum naţional, DN 67c (partial), nu a fost, până în 2009, niciodată asfaltată, scrie Transalpina.biz.

În anul 2009, a început asfaltarea si modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba, şi Bengeşti, judeţul Gorj.

Astfel că, la începutul lunii în curs, aproximativ 98% din Transalpina era deja asfaltatată.

Transfăgărăşan, mult mai cunoscut, este cea de a doua şosea din România aflată la mare altitudine, urcând până la 2042 de metri.

Situat pe Drumul National 7C, Transfăgărăşan traversează cel mai înalt lanţ muntos din România, Munţii Făgăraş şi leagă Transilvania de Muntenia, scrie Transfagarasan.net. Drumul este închis iarna şi primăvara, din cauza zăpezii care blochează accesul.

Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în perioada 01 iulie 2011 – 31 octombrie 2011 este deschisă circulaţia publică pe acest drum naţional între km 0+000 localitatea Bascov, judeţul Arges şi km 151+955 intersecţie cu drumul naţional DN1 Braşov – Sibiu, judeţul Sibiu.

Pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 129+900 (Bâlea Cascada) este interzisă circulaţia pe timpul nopţii, între orele 21:00 şi 07:00.




Alte stiri din: Auto Afisari - 5,533

Comentarii

Ziuaveche.ro nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru parerile exprimate in rubrica "Comentarii"

- comentariile sunt grupate cate 10 per pagina
- cele mai recente sunt afisate ultimele
  1. Prin anii 1976-1977, am fost in practica de liceu in zona “Glajarie”. De fapt era porecla unei carciumi. Am locuit 2 luni de zile in organizarea de santier a Transfagarasanului, zona Cartisoara.. Langa noi, era o unitate militara unde luam masa si faceam baie. De la ora 21 si pana la 7 dimineata nu aveam curent…televizor-nema, radio-vax…padure si lighioane.Se muncea zi lumina, se castiga FOARTE BINE.Am asistat in acea perioada la inceperea asfaltarii Transfagarasanului din partea Cartisoara. Sa inlocuit fabrica dracilor, adica o statie tip NICOLINA IASI cu un DELTOMAT nemtesc, o bijuterie. Am trait o experienta frumoasa. Pe vremea aceea, scoala era imbinata cu practica, care se desfasura ….atentie, in VACANTA….. Scoala NENE, nu bemveuri….o sa mai apuc banii de pensie….? Vorba lu Caragiu…ce-mi pasa ? verdeata, Garneata, Pensiune…canciu….

  2. Am fost acolo in iunie, pot spune ca peisajul este superb. Prin comparatie, la Paltnis se mai pot vedea panorame asemanatoare, insa la o scara mult mai mica.

- comentariile sunt grupate cate 10 per pagina
- cele mai recente sunt afisate ultimele

Comments are closed