Acasa Sport-AutoSport Nou scandal la naţionala de hochei. Sportivii au intonat imnul Ungariei VIDEO

Nou scandal la naţionala de hochei. Sportivii au intonat imnul Ungariei VIDEO

scris de M.A.
1.362 Afisari

Hocheiştii din naţionala României au tăcut la intonarea imnului de stat, dar l-au cântat pe cel al Ungariei, la Miercurea-Ciuc, la un meci din „Euro Ice-hockey Challenge”.

Hochei Romania-Ungaria

Hochei Romania-Ungaria

Potrivit presei, vineri, la partida România – Ungaria din cadrul turneului „Euro Ice-hockey Challenge”, desfăşurată pe patinoarul Vakar Lajos din Miercurea-Ciuc, jucătorii naţionalei României, majoritatea de etnie maghiară, au tăcut la intonarea imnului de stat, dar au cântat imnul Ungariei înainte de începerea meciului.

La finalul partidei, când s-a intonat din nou „Deşteaptă-te Române”, jucătorii au păstrat aceeaşi tăcere ca la început, dar au cântat, public, imnul secuiesc.

Preşedintele FRHG, Tanczos Barna, a declarat, citat de Mediafax, că problema, semnalată de presă, „este una falsă şi lipsită de orice legătură cu realitatea”. „Federaţia Română de Hochei pe Gheaţă consideră nefondate şi nemeritate atacurile mediatice la adresa jucătorilor din lotul naţional de seniori”, a spus duminică Tanczos Barna, precizând că echipa naţională a jucat în perioada 14-17 decembrie trei partide în cadrul Hockey Challenge Cup, câştigând, vineri, împotriva Ungariei cu scorul istoric de 4-1.

„Considerăm că problema imnului naţional de la meciul cu Ungaria este una falsă şi lipsită de orice legătură cu realitatea. La meciul din data de 16 decembrie, înainte de începerea partidei, s-au intonat imnurile României şi Ungariei. Naţionala noastră a câştigat partida, cu scorul de 4-1, drept urmare în timp ce se ridica drapelul României, s-a intonat din nou Deşteaptă-te române. Considerăm că acuzele aduse jucătorilor sunt absolut nefondate şi nemeritate. Cei 24 de sportivi au dat dovadă de dăruire totală şi voinţă extraordinară de a câştiga, iar publicul i-a susţinut din primul şi până în ultimul minut”, a mai spus Tanczos.

În opinia preşedintelui FRHG, clasarea naţionalei României pe locul trei într-o companie atât de selectă este o realizare uriaşă care nu ar fi fost posibilă fără dăruirea totală a jucătorilor şi profesionalismul stafului tehnic. „La fel ca la mondialele de U20, unde România a câştigat medalia de aur şi a promovat, jucătorii echipei naţionale au ales să reprezinte România, au făcut-o cu cinste, au fost apreciaţi şi respectaţi de echipele adverse şi au demonstrat încă odată că, indiferent de etnie, formează o echipă unită pentru un singur scop – ridicarea hocheiului românesc la un nivel cât mai înalt”, a conchis Tanczos Barna.

37 comentarii

Marton 19-12-2011 - 11:42

Am fost la Gyula, oraş maghiar din estul Ungariei. Aici, la deschiderea anului şcolar profesorii, elevii şi părinţii de cetăţenie maghiara au cîntat imnul României. Şi drapelul românesc a fost şi este arborat pe clădirea liceului Mihai Eminescu din Gyula. Cum dealtfel tricolorul românesc este arborat pe toate şcolile şi sediile Autoguvernărilor româneşti din Ungaria. Este firesc, cum cred că este normal, ca in Republica Moldova, Bucovina de Nord, Ţinutul Herţei, Valea Timocului, sau oriunde in lume românii să cînte imnul românilor şi să arboreze steagul României.Nu-i aşa?

Marius Bâtcă 19-12-2011 - 12:04

Laci bácsi,
Da, este normal ca “în Republica Moldova, Bucovina de Nord, Ţinutul Herţei, Valea Timocului, sau oriunde în lume, românii să cânte Imnul românilor şi să arboreze Steagul României” de Ziua Naţională a României sau cu ocazia altor sărbători naţionale.
Dar este anormal ca jucătorii unei echipe naţionale, de oriunde ar fi ea, să intoneze imnul celeilalte echipe, înaintea unei partide oficiale.
Cum mi se pare la fel de anormal să se intoneze, de către ambele echipe, împreună cu spectatorii şi oficialii federaţiei gazdă, “imnul” aşa-zisului ţinut secuiesc.

magyar 23-12-2011 - 21:23

Si totusi, dupa atatea jigniri (afara cu Ungurii din tara, etc.) le dau dreptate. Nationala Romaniei este 95% Maghiar, 3.5% Ucrainean si 1.5% Roman, si nu asa-zisul tinut secuiesc …

Arhimede 19-12-2011 - 12:49

Matron mincinosule!
La scoala din Gyula sa intonat imnul României, după cel al Ungariei!

Marton 19-12-2011 - 13:04

Da, şi la M.-Ciuc, s-a intonat mai întîi imnul României.
(Pentru că nu s-a cîntat e devină şi faptul că lumea nu prea ţine minte imurile, care se schimbă în fiecare deceniu)

Extensa 19-12-2011 - 13:18

Martone, poate tu nu tii minte imnurile si cati ani are un deceniu. Probabil ca nu tii minte nici in ce tara locuiesti.

attila 19-12-2011 - 15:03

poate ai uitat in ce zona s-a întâmplat asta, în secuime, şi maghiarii au cântat imnul maghiar, ceea ce e ff bine, dacă nu-ţi place pleaca de aici, marş im gaoaza din oltenia.

Marius Bâtcă 19-12-2011 - 16:06

@ attila – un rus care semneaza cu nume de hun

KGB-istule, baga-te in seama cand o sa discutam despre bucata voastra de Asie!
Eбет себя в Сибири!
агент КГБ сука!

Bumerang 19-12-2011 - 16:35

Ma, uite ca se adevereste acum ca n-am invatzat degeaba limba rusa la scoala :-))
Ma tot intrebam in timpul solii, la ce o sa-mi foloseasca.

nina 19-12-2011 - 14:15

nu e imnul Ungariei ci imnul secuiesc, secuimea e o regiune a Romaniei asa ca nu e nimic irredentist in a canta un imn regional la o partida nationala

romulus 19-12-2011 - 16:56

@ Ninocika – iar ti -ai uitat pastilele? Marsh la ma -ta in Siberia – ca au trecut chinezoii Amurul – si ma -ta e in kooorul gol in iurta!

romulus 19-12-2011 - 16:58

@ Bumerang – ai dreptate – asa o sa poti comunica cu fratii tai din Siberia, din Birobidjan!

romulus 19-12-2011 - 16:59

@ attila – ce mi -e unc(g)ur, ce mi -e rus! Tot din kooorul Asiei vin!

csabi 20-12-2011 - 00:11

Voi toti ati uitat sau nu stiti un lucru, si anume,ca noi toti (romani, unguri,arabi etc.) provenim din Africa.
Asa ca dragi romani lasati-i sa cinte ce vor,ca Romania n-o sa pateasca nimic, pina cind numarul ungurilor se micsoreaza cu timpul. Vedeti ce a patit Ungaria mare sau Iugoslavia. Acum 20 de ani nu ne am fi gindit ca Iugoslavia poate sa cada in bucati.Asta fiind ca nu au luat in considerare minoritatile. Aceste probleme nu sint probleme. Sint popoare care se omoara intre ele. De ex. evrei si palestinieni. Se omoara cam de citiva mii de anii pt.ca cine a fost primul pe pamintul lor, iari celalaltul sa plece de acolo..Na, asta e o problema grava, si nu aia ca cineva cinta imnul altei tari( parerea mea este ca totusi nu era frumos).Daca gindim cu logica aia, ce sa zica indieni.Sa plece acasa in europa englezi si alti. Asaca nu stam rau ( romani cu unguri) fata de popoare sus amintite. Sfatul meu este ca iubiti-va, sa ne iubim si sa-i multumim lui Dumnezeu situatia care ne a dat. Si sa aveti (avem) grija de frumoasa tara care se numeste Romania. Inca odata va spun ca nu unguri sint problema tari.

Va urez Craciun Fericit si Un An Nou Fericit!

Ciu Huhu 20-12-2011 - 05:30

Esti un ungur intelept, Sarbatori Fericite!

Dorin C. 22-12-2011 - 07:28

Draga Csabi, ar trebui sa-i vorbesti la fel si vicepresedintelui Parlamentului European si sa-i dai o lectie de viata precum zici aici. Ala ar avea ceva de invatat de la tine. Problema e ca foarte putini unguri gindesc ca tine. Asta e cea mai mare problema.

Pribeagul 19-12-2011 - 18:42

Desi le-am dat tot ce-i normal, ba chiar peste, nu se vor linisti.

A nu-i baga in seama este o solutie, dar vor forta lucrurile si nu se vor linisti pina ce nu vom gasi … solutia „problemei” lor.

Ciu Huhu 19-12-2011 - 18:57

Paceee, pastrati linistea, pacea intre voi, si voi romanilor, si voi ungurilor!

Andrei 19-12-2011 - 19:50

Un roman si un ungur se duc la pescuit,dupa ceva vreme unul prinde pestisorul auriu.
-Lasati-ma inapoi si va indeplinesc la fiecare cate o dorinta.Primul incepe ungurul:
-Pestisorule cunosti Marele Zid Chinezesc?
-Da
-Ial si inconjoara Ungaria ca nici o *** de roman sa nu mai intre.Ia pestisorul zidul si imediat inconjoara toata Ungaria.
Vine randul la roman.
-Pestisorule Marele Zid Chinezesc are ferestre?
-Nu.
-Are usi?
-Nu.
-Atunci umple-l cu apa.

Megfigyelő 19-12-2011 - 23:37

Gondolkodtam, hogy románul válaszoljak, de majd lefordítják valahogy… Elolvastam az összes hozzászólást, és egy dolgot vettem észre: gyűlölködő, köpködő, valódi érvek nélküli hozzászólásokat tesznek. Srácok, fölösleges ezekkel beszélni, hideg megvetéssel olvassátok el, és annyi. Megmaradnak ezek a bejegyzések a Neten, és majd az utókor szépen leszűri a következtetést, hogy kik is a barbárok. Kedves románok! Ha valaki frusztrált, nem ok nélkül az. Nem biztos a dolgában. Ti pedig mindannyian azok vagytok. Rosszul vagytok a gondolattól is, hogy mi is létezünk, és mi hoztunk le titeket a birkák mellől, valamint mi tanítottunk meg viszonylag emberként élni. Erről ennyit. Most pedig rajta! Mutassátok meg, mennyire igazam volt, és mennyire csak köpködni és ocsmányul beszélni tudtok. Hajrá! :D…

Tache 20-12-2011 - 05:08

Observatorule !! Poate emiti de la Budapesta, poate emiti de la Tel Aviv sau poate de la Miercurea Ciuc. Indiferent, modul tau de gandire este larg raspandit.

Membrii echipei de hockey a ROMANIEI, de etnie maghiara, pot uri sau iubi Romania, este libertatea inimii lor. Este dreptul lor sa urasca Romania, daca asa simt ei. Sau sa dispretuiasca Romania, sau sa simta ca nu ii apartin. Sa intoneze imnul Ungariei, atunci cand se canta imnul Romaniei.

Dar, daca ar fi avut un minim de CIVILITATE si ONOARE, nu ar fi fost membri ai echipei nationale de hockey a ROMANIEI. Ar fi fost membri ai echipei nationale a altei tari.

Problema cu secuii ramane aceeasi. Niste taranoi si sarantoci, niste babuini abia cazuti din copac, au un complex de superioritate. Oricata civilizatie s-a aruncat in capul lor, nu s-a prins. Sub pojghita aparentei, aparenta la care ungurii se pricep foarte bine, se vede primitivismul, acelasi de 1000 de ani. Ungurii sunt poporul antisocial din bazinul carpatic. Nu este de mirare ca s-au inteles asa de bine cu evreii. S-au regasit in antisocial. Si nu este de mirare ca ungurii sunt priviti cu groaza de TOTI vecinii lor: cehi, slovaci, romani sau sarbi.

Observatorule, cuvantul VALAH este un cuvant GERMAN si inseamna strain. Germanii, prin cuvantul valah, in cuprindeau pe toti strainii de origine latina. Si acum polonezii denumesc ITALIA drept TARA VALAHILOR. De aceea stau si ma intreb cum ar fi aratat ROMANIA daca nu ar fi avut ghinionul sa se invecineze cu ungurii si cu rusii.

http://www.youtube.com/watch?v=SNSz0_XJD4s&feature=related

Ciu Huhu 20-12-2011 - 05:26

Tradu in romaneste.

Dorin C. 22-12-2011 - 07:40

Holgosz potzegeire.

De citit, dragi colegi! 20-12-2011 - 22:08

http://vasanthseshadri.files.wordpress.com/2010/07/xavi_puyol_catalan_flag.jpg

În țările normale, unde oamenii nu sunt superfrustrați de alte etnii așa ceva nu este o problemă…

Pentru cei care tot nu înțeleg ce se află pe imagine: “Xavi and Puyol celebrating with the Catalan flag after Spain’s victory in World Cup 2010.”

Dorin C. 23-12-2011 - 03:24

Tu vrei sa spui ca in Transilvania, pina la momentul Trianon, a fost totul normal? Ca romanii ar fi „superfrustrati” de alte etnii? Tu chiar crezi ca chestiile astea se vor uita vreodata? Cine crezi tu ca uita cine au fost ungurii si cum s-au comportat ei cu populatia bastinasa romaneasca majoritara? Cine crezi tu ca mai inghite si accepta batjocura ungureasca din Transilvania? Asta o crezi numai tu, draga coleg !

Lupu Ardelean 21-12-2011 - 21:42

Nationala de fotbal a Israelului are cativa jucatatori arabi, cetateni israelieni , si clar ca nimeni din ei nu canta imnul israelian. Dar problema e ca nu marcheaza goluri, la fel ca jucatorii evrei…

jan dinu 21-12-2011 - 22:07

Domnule BATCA doresc s-a fiu atentionat cind vin rushii vizitatori pe aici
sa-mi pregatesc – inpiratiile in versuri…,ca am multe „muze : rusoaice
shi le-ar prinde bine …cind – ELE -stau calare ori pe vine …
JD-USA

Dorin C. 22-12-2011 - 07:35

Nu ar trebui sa li se permita deloc sa reprezinte Romania nicaieri in lume. In nici un sport. Daca vor sa joace hochei sa joace pentru Ungaria si sa cinte imnul Ungariei pina ramin fara glas. Eu nu le-as mai permite sa dea o data in puc imbracati in tricoul Romaniei.

remi 22-12-2011 - 09:37

Un lucru e grav aici:ungurilor le-a intrat in cap ca sunt superiori romanilor !Chiar daca sunt minoritari si in Ardeal si in Romania ei au ,,aere” de superiori.Au fost educati asa de mici si le-a intrat in cap ca ,,grofii” au fost stapinii romanilor si asa vor sa mai fie si azi sau in viitor.Asta-i problema-mentalitatea lor…Chiar daca au pierdut razboiul etnic cu romanii si nu au reusit NICIODATA sa fie majoritari in Adeal !!Dar de cind ne-au cucerit din sec XII si pina in 1918 au fost mereu privilegiati.Din 800 de ani de convietuire comuna 700 au fost ori conducatori ori privilegiati,cu toate ca Ardealul nu a fost decit ~55 de ani dub stapinirea Ungariei.Ardealul a fost ori independent ori sub suzeranitae maghiara ori sub stapinire habsburgica sau austro-ungara.Asta o scriu pt.cine nu cunoaste istoria …Pt.ca necunoscatorii pot fi usor influentati sau manipu lati.

urbos 22-12-2011 - 13:13

Daca in Romania se traia mai bine decat in Ungaria nu mai se credeau nicicum si nu mai voiau nimic. Asadar grav este ca Romania este coada Europei, iar acum nici democratie nu mai are, nu ca ei se cred superiori.

remi 22-12-2011 - 13:51

La omu’ sarac nici boii nu trag!Unde e saracie nici democratie nu e…

urbos 22-12-2011 - 13:54

De fapt e invers, unde nu e democratie nu e nici prosperitate. De la creier pleaca problema.

remi 22-12-2011 - 14:27

Nu e invers deloc….Fara sa te atac i-ti dau doar 2 exemple (dar i-ti mai dau 10 daca nu ma crezi):Singapore si south Korea.Afost dictatura si nici azi nu e democratie iar economia a fost ,,beton”.Crestere economica de 20% ,prosperitate ,dezvoltare,investitii,etc.
Unde e saracie nu e democratie !

urbos 22-12-2011 - 14:38

Ai ales niste exemple nu prea potrivite, pe de-o parte state asiatice cu un mod specific de intelegere a democratiei si libertatii, pe de alta parte Coreea de Sud este mentinuta in starea asta doar prin prezenta americana acolo. Daca dupa ce americanii vor pleca Coreea va ramane la fel de tare economic, ramane de vazut. Totusi nu e nici dictatura.
Despre Singapore nu stiu mare lucru.
Pe de alta parte, prosperitatea nu trebuie confundata cu forta economica vazuta dinafara. De exemplu degeaba e China acum mare economie, caci in cea mai mare parte e saracie lucie.

remi 22-12-2011 - 14:59

Democratia e una singura …Sau asa ar trebui sa fie…Nu trebuie interpretata,ajustata,cosmetizata….Orice abatere de la standard e…abatere.Democratia poate evolua dar avin la baza conceptul care o defineste-PUTEREA IN MAINILE POPORULUI.e GREU PT.UNII SA INTELEAGA….Apropos,inainte sa injuri sa stii ca eu a-l urasc mai mult decit tine pe bashinos…Dar eu pe linga gargara mai am si alte ,,actiuni”anti-chiorila…Nu stau doar la ,,gargara”.Printre altele conving oamenii de ce trebuie sa voteze USL.Stiu ca e greu…E munca neplatita dar o fac cu sufletul…Nu m-a recompensat nimeni,dar simt o satisfactie cind conving o babuta sau un ,,intelectual” ca asta-i singura sansa.

urbos 22-12-2011 - 15:09

Nu stiu care-i legatura cu ce discutam.
Ideea e ca numai prostii isi pot inchipui ca pot avea prosperitate in dictatura, de regula ei fiind stangisti.
Puterea nu poate fi in mana „poporului’ decat atunci cand este in mana fiecarui cetatean in parte.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS