Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Call of Duty - Advanced Warfare, cel mai asteptat joc | Avioanele militare ruseşti au făcut harcea-parcea spaţiul aerian NATO | Discul din Phaistos a fost descifrat. Vezi cum au fost traduse hieroglifele! | Coabitarea continuă | Agenda Digitala 2014-2020, Politici europene privind sectorul IT&C

Alexander Rodewald:O Evă mitocondrială din Tracia se află la originea românilor

Scris de :     2010-11-07 10:03

Alexander Rodewald:O Evă mitocondrială din Tracia se află la originea românilor stiinta “O Evă mitocondrială din Tracia se află la originea românilor. Populaţia de aici a migrat apoi spre toată Europa cu 30-40.000 de ani în urmă”, a spus profesorul Alexander Rodewald, director al Institutului de Biologie Umană de la Universitatea din Hamburg, în cadrul unei conferinţe găzduite de Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci din Bucureşti, transmite RADOR.

Comunicarea lui s-a numit “Originea poporului român – de la mit la realitate”. “Mitul este originea latină. Strămoşii românilor, care aveau acest fond genetic, trăiau aici cu peste 5000 de ani în urmă. Probe ce demonstrează că este vorba de cea mai veche populaţie europeană s-au găsit în Peştera cu Oase şi la Cioclovina”, a precizat geneticianul. Există însă şi elemente genetice comune cu populaţiile din Anatolia, unde au trăit hitiţii, cu grecii, cu italienii şi cu bascii. Profesorul Alexander Rodewald conduce un colectiv care a făcut studii genetice pe oseminte vechi şi actuale din România pentru a stabili originea poporului român. Probabil că Eva mitocondrială a trăit cu aproximativ 200.000 de ani în urmă, crede savantul german. Prelevarea ADN din oseminte a fost foarte dificilă din cauza vechimii probelor. Dinţii, cel mai frecvent folosiţi pentru studii genetice, erau foarte tociţi fiindcă localnicii măcinau grâul şi meiul cu pietre dure. Astfel, făina conţinea pulberi de silex foarte abrazive. Cu toate că au avut loc mutaţii importante, provocate de migraţiile din epoca fierului, după invazia romană şi a popoarelor migratoare, mai ales a slavilor, chiar dacă s-au produs mixturi etnice în perioada cuceririi otomane, totuşi elementele genetice dominante sunt de origine traco-dacică. Acelaşi lucru a fost dovedit şi prin cercetările genetice ale doamnei Georgeta Cardoş, cercetător ştiinţific biolog la Institutul Naţional de Cercetare “Victor Babeş”, care a investigat mormintele domnitorilor moldoveni de la Rădăuţi. Geneticienii au demonstrat astfel că urmaşii lui Bogdan I nu erau cumani, aşa cum susţineau recent unii istorici din ţara noastră. Alexander Rodewald, care a făcut studii de antropologie la Munchen, afirmă că o mutaţie genetică apare într-un grup etnic la 100-1000 de ani. Cercetătorii coordonaţi de el au făcut evaluări genetice şi pe morminte din Bucureşti şi din Ploieşti, zone geografice în care au avut loc frecvente afluxuri de populaţie. Comunităţile etnice mici şi izolate, cum ar fi cele din regiunea Sarmisegetuza Regia, nu sunt relevante fiindcă, în timp, ajung inevitabil la endogamie. Aceste investigaţii se află încă la început şi presupun costuri foarte mari, pe care Institutul de la Hamburg nu le poate acoperi.

Alte stiri din: Stiinta Afisari - 1