Acasa Stiinta-ITStiinta Care este legatura dintre culoarea ochilor şi bolile de piele

Care este legatura dintre culoarea ochilor şi bolile de piele

scris de Laurentiu Banches
1.049 Afisari

Un studiu al cercetătorilor de la o universitate din Colorado a dezvăluit o legătură strânsă între culoarea ochilor şi posibilitatea apariţie unor boli de piele.

Culoarea ochilor poate indica bolile de piele (foto:discovermagazine.com)

Rezultatele studiului publicat în Nature Genetics şi citat de webmd.com, arată că persoanele cu ochi albaştri sau gri au şanse mult mai mici de a suferi de vitiligo spre deosebire de persoanele cu ochi căprui care sunt mai expuse la vitiligo, dar mai puţini probabili să dezvolte cea mai gravă formă de cancer de piele, Melanomul. În ceea ce priveşte persoanele cu ochi verzi acestea par să se încadreze în categoria persoanelor cu ochi căprui, prezentând totuşi şanse mai scăzute ca aceştia de a suferi de vitiligo.

Vitiligo este o boală care duce la distrugerea sau slăbirea melanocitelor, celulele pigmentare responsabile de culoarea pielii, ceea ce duce la pierderea sau oprirea producerii pigmentului şi la apariţia de pete albe pe suprafaţa pielii. Pe lângă petele albe, la unii bolnavi apar fire de păr alb în scalp, gene, sprâncene sau barbă.

Melanomul este din punct de vedere genetic o afecţiune opusă vitiligo, de aceea, oamenii cu ochi căprui care sunt mai expuşi la vitiligo au şanse mai scăzute de a suferi de melanom. Persoanele care suferă însă de vitiligo prezintă un nivel mai ridicat de a suferi de alte boli autoimune precum diabet, lupus sau artrită.

Studiul cercetătorilor americani a fost realizat prin compararea genelor asociate cu vitiligo la 450 de persoane suferinde de această afecţiune cu cele de la 3200 de americani sănătoşi. Cercetătorii susţin că opoziţia genetică dintre cancerul de piele şi vitiligo, i-ar putea ajuta pe viitor în dezvoltarea unor tratamente mai eficiente de luptă împotriva ambelor afecţiuni.