Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Ce se întâmplă în creierul omului în primele cinci minute după moarte | Există o forţă misterioasă în Univers | Când începe ANUL NOU CHINEZESC. Ce zodie va avea buzunare pline! | Creierul îţi poate dezvălui care îţi sunt prietenii | NASA a testat sistemul de energie nucleară pentru misiunea pe Marte

Creierul îţi poate dezvălui care îţi sunt prietenii

Scris de :     2018-02-04 18:51

Conform unui studiu din Dortmouth, ai putea percepe lumea înconjurătoare precum prietenii tăi apropiaţi. În cadrul cercetării a fost descoperit că prietenii prezintă un răspuns neuronal similar atunci când sunt expuşi unor stimuli similari din mediul înconjurător.

creier-politicConform cercetării, îţi poţi da seama care îţi sunt prietenii prin analizarea răspunsului cerebral al persoanelor atunci când urmăresc anumite videoclipuri. Conform Science Daily, prietenii au prezentat un tipar neuronal aproape identic.

Cercetarea este prima de acest tip ce s-a axat pe analizarea legăturii activităţii neuronale a persoanelor dintr-un cadru social, care răspund la aceiaşi stimuli, în acest caz urmărirea aceluiaşi set de videoclipuri.

”Răspunsul neuronal la stimuli dinamici, precum videoclipurile, ne poate oferi o perspectivă asupra gândurilor spontane. Rezultatele noastre sugerează că prietenii percep mediul din jurul lor într-un mod aproape similar,” a declarat principalul autor al studiului Carolyn Parkinson.

În cadrul studiului au fost analizate prieteniile sau legăturile sociale a 200 de studenţi. Creierul acestora a fost scanat prin intermediul imagistricii cu rezonanţă magnetică funcţională. Rezultatele au sugerat că răspunsul neuronal era mult mai puternic în cazul prietenilor, acest tipar fiind prezent în zonele cerebrale asociate emoţiilor.

Alte stiri din: Stiinta Afisari - 192