Acasa Stiinta-ITStiinta Cum poate Google să vindece cancerul pancreatic

Cum poate Google să vindece cancerul pancreatic

scris de Laurentiu Banches
277 Afisari

Cercetătorii germani doresc să folosească algoritmii matematici ai Google pentru a cerceta „reţeaua” care formează corpul uman şi a aduna astfel date esenţiale despre modul în care cancerul se răspândeşte în corp.

Google poate vindeca cancerul pancreatic

Cercetătorii de la Universitatea din Dresda speră ca metoda algoritmilor Google va duce la identificarea rapidă a proteinelor care arată cât de agresivă poate fi o tumoare, ajutând doctorii să decidă dacă chimioterapia este cea mai bună soluţie în cazul respectiv. Conform studiului prezentat de dailymail.co.uk, oamenii de ştiinţă germani au modificat algoritmul folosit de Google pentru a gestiona miliardele de pagini web şi pentru a le organiza într-o anumită ordine, în aşa fel încât să descopere noi biomarkeri ai cancerului, reprezentaţi de molecule produse de celulele canceroase.

Ideea le-a venit cercetătorilor întrucât aceştia au de clasificat nu mai puţin de 20.000 de proteine din corpul uman pentru procesul de dezvoltare a cancerului pancreatic Potrivit descoperă.ro, acest proces era extrem de dificil şi dura foarte mult, markerii variind în funcţie de tipurile de cancer. Folosind algoritmii Google, cercetătorii au analizat reţeaua de interacţiuni dintre proteinele dintr-o celulă într-un mod similar în care firma americană analizează miliardele de legături de pe Internet.

Până în prezent cu ajutorul acestor algoritmi,cercetătorii pot diagnostica gradul de agresivitate a cancerului pancreatic, în corpul uman. Astfel, oamenii de ştiinţă lucrează în momentul de faţă cu compania de biotehnologie RESprotect din Dresda, în vederea realizării unui medicament pentru tratarea cancerului pancreatic.

Cercul 19-05-2012 - 13:39

Sau, iata la ce e buna teoria. Si mai bine decat sa faci algoritmi, tehnica matematica, este sa stii logica. Si mai bine decat logica este sa te indoiesti de orice.

BULA 19-05-2012 - 13:47

Astia vor sa vindece cancerul fara sa stie care e natura acestei boli. O fi buna teoria, dar trebuie sa fie folosita cu cap. De „teoreli” nu avem nevoie.

Cercul 19-05-2012 - 14:26

Exista o solutie pentru orice. Insa nu exista intotdeauna o „natura”. Aidoma unui profesor ce da la examen un exercitiu cu date eronate. Eu dau adesea la examen exercitii de genul asta, sa vad, am pedalisti, muncitorii,sau am filosofi.