Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Primul transplant de creier | Google Maps primeşte o interfaţă nouă | Un tablou de Leonardo da Vinci, vândut cu peste 450 milioane de dolari | Rusia influențează opinia publică răspândind știri false | Care sunt alimentele care combat insomnia

Cum reuşesc animalele să vadă în întuneric?

Scris de :     2017-03-19 11:39

În nopţile fără Lună, nivelul lumini poate ajunge de 100 de ori mai scăzut decât cel din timpul zilei. Însă unele animale şi insecte s-au adaptat la acest tip de mediu.

În timpul nopţii, milioane de animale se bazează pe sistemul lor vizual pentru a supravieţui, relateazăIFL Science.

Deşi au un sistem vizual diminutiv, insectele nocturne reuşesc să facă faţă mediului slab luminat. În ultimii ani, experţii au descoperit că insectele nocturne pot evita obstacole în zbor, pot distinge culorile şi pot detecta mişcările rapide. În multe cazuri, performanţele vizuale par să contrazică legile fizicii. De exemplu, albina Megalopta genalis din America Centrală reuşeşte să absoarbă doar cinci fotoniatunci când nivelul luminii este la cel mai scăzut nivel. Chiar şi aşa, insecta poate naviga prin pădurile tropicale dese.

Pentru a descoperi cum este posibilă o astfel de performanţă, experţii au analizat moliile nocturne din familia Sphingidae. Precum Pasărea Colibri, molia caută constant nectar din flori.

Prin studierea psihologiei circuitelor neuronale din centrul vizual al creierului moliei, experţii au descoperit că Deilephila poate vedea în lumina slabă prin adunarea fotonilor colectaţi din diferite puncte ale spaţiului în care zboară.

Conform studiului, însumarea neuronală a fotonilor este principalul motiv pentru care Deilephila reuşeşte să navigheze în întuneric.

Alte stiri din: Stiinta Afisari - 61