Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Raport oficial: Încălzirea globală va devasta omenirea până în 2050 | Ce decizii s-au luat la Adunarea generală a Fundației Colegiului Național de Apărare | Marea familie FRFK | 5 motive pentru care rujurile mate sunt cele mai indicate pentru plaja | Mediul de afaceri începe să se rarefieze. Tu cu cine faci business?

NASA a descoperit primul sistem solar binar (video)

Scris de : L.B.     2012-08-31 12:02

Noul sistem solar descoperit de o echipă de astronomi americani cu ajutorul telescopului Kepler a fost denumit Kepler – 47, fiind situat în Constelaţia Cygnus.

Kepler-47: NASA a descoperit primul sistem circumbinar (foto:space.com)

Noul sistem planetar este compus dintr-o pereche de stele care trec una pe lângă alta la un interval de 7,5 zile. O stea este asemenea Soarelui, în timp ce cealaltă atinge doar o treime din mărimea perechii sale şi emite de 175 ori mai puţină lumină. În jurul acestor stele orbitează o planetă interioară al cărei diametru este de trei ori mai mare decât al Terrei, precum şi o altă planetă exterioară care este puţin mai mare decât Uranus.

Din primele cercetări, planeta interioară, denumită Kepler-47b face o rezoluţie completă la 49 zile, în timp ce planeta exterioară Kepler-47c, are nevoie de 303 zile. De asemenea, orbita planetei exterioare este situată în aşa numit-a “zonă locuibilă”, o zonă din jurul unei planete, unde nu este prea rece sau prea fierbinte pentru ca apa sub formă lichidă să persiste pe suprafaţa planetei respective.

Un singur sistem circumbinar a mai fost descoperit ulterior, dar acesta este primul exemplu de mai mult de o singură planetă în apropierea unei perechi de stele. Specialiştii sunt de părere că perturbaţiile gravitaţionale genereate de stelele binare pot fie “arunca” planetele din sistem, sau le pot trimite spre coliziuni devastatoare. Astronomul Joshua Carter din cadrul Centrului de Astrofizici Harvard-Smithsonian a precizat, potrivit descoperă.ro că sistemul „Kepler-47 ne arată că arhitectura tipică planetară, cu planete multiple în orbite coplanare, se poate forma în jurul a două stele. Am învăţat că planetele circumbinare pot fi precum planetele din sistemul nostru solar, dar cu doi sori”.

Alte stiri din: Stiinta Afisari - 308