Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Universul subteran din Beijing | Calendarul fiscal 2017 | Creierul se micșorează în timpul somnului | Un ”continent pierdut” a fost descoperit sub insula Mauritius | LEACURI DIN NATURĂ: Turmericul

Sunetul greierilor ar putea deveni o amintire

Scris de :     2017-02-10 19:08

Prima evaluare complexă desfășurată asupra greierilor și lăcustelor din Europa a condus la concluzia că peste un sfert dintre speciile acestor insecte se află în prezent pe cale de dispariție, potrivit unui raport publicat joi de Uniunea Internațională pentru Conservarea Naturii (IUCN).

Sunetul greierilor ar putea deveni o amintire stiinta În Europa trăiesc peste 1.000 de specii de lăcuste și greieri, iar dacă nu se iau măsuri de pe acum, sunetul acestora din urmă ar putea deveni o amintire, avertizează specialiștii IUCN, după cum informează BBC.

Potrivit lui Jean-Christophe Vié, director adjunct în cadrul Programului global pentru specii al IUCN, pentru a împiedica extincția acestor insecte este necesar un program “sustenabil de gestionare a pășunilor cum ar fi, de exemplu, practici agricole tradiționale”. “Dacă nu acționăm acum, sunetul greierilor de pe pășunile din Europa ar putea deveni în curând o amintire“, a avertizat acesta.

Greierii și lăcustele, care fac parte din grupul Ortoptere, trăiesc în zona pășunilor și reprezintă o sursă importantă de hrană pentru păsări și reptile, iar declinul numărului lor ar putea afecta întregi ecosisteme.

Habitatul acestor insecte este din ce în ce mai afectat de incendii de vegetație, de agricultura intensivă și de dezvoltarea turismului.

“Dacă pierdem lăcustele și alte ortoptere, cum ar fi greierii și cosașii, vom pierde și diversitatea”, a declarat pentru sursa citată Axel Hochkirch, președinte al subcomitetului pentru conservarea speciilor de nevertebrate în cadrul IUCN.

Proiectul de evaluare, finanțat de Comisia Europeană, s-a desfășurat pe parcursul a doi ani și a implicat participarea a peste 150 de oameni de știință.

“Rezultatele cuprinse în această Listă Roșie a IUCN sunt profund îngrijorătoare”, a declarat și Luc Bas, director al Biroului European Regional al Uniunii.

Raportul recomandă implementarea de programe de monitorizare la nivel european pentru obținerea de informații cu privire la tendințele populației acestor viețuitoare.

Alte stiri din: Stiinta Afisari - 82