Concluziile unui furt de focoase | Ziua Veche
Acasa Top SecretArmata Concluziile unui furt de focoase

Concluziile unui furt de focoase

scris de Marin Neacșu
7 afisari

Nimic nu mă mai miră. După furtul de armament de la depozitul de la Ciorogârla de acum câţiva ani de zile, uite că a venit vremea să avansăm şi noi şi să nu ne mai jucăm cu pistoale,  puşti cu lunetă sau grenade de mână. În România, în sfârşit, se negociază şi se fură şi lucruri mai serioase, nu mai suntem găinarii Europei şi ai traficanţilor de armament. Am trecut la focoase, iar mâine poimâine, de ce nu, şi la focoase nucleare, măcar aşa ca tranzit.

Concluziile unui furt de focoase

Patru lăzi cu focoase au fost furate dintr-un tren încărcat cu armament

Acest furt, însă, pe lânga declaraţiile făcute în presă de autorităţi -unele din ele pur si simplu incredibile prin inconştienţă,  mai trage şi  nişte concluzii care ar trebui , dar nu pun pe ganduri pe nimeni . Să le luăm pe rând, cum stă bine unui asemenea subiect.

Date :

1. Patru lăzi cu focoase au fost furate dintr-un tren încărcat cu armament. Trenul, care venea de la Braşov, se îndrepta spre Bulgaria. Dispariţia armamentului a fost descoperită de jandarmi şi de angajaţii CFR, la graniţa cu Bulgaria. Sursa Antena 3.

2.Paza transportului era asigurată de zece jandarmi, iar din primele informaţii se pare că furtul s-a produs în apropiere de Giurgiu, lângă localitatea Stăneşti. Sursa Antena 3.

3.Furtul ar fi avut loc sâmbătă, la ora 14, dar nu a fost raportat până recent. Fiecare ladă conţinea 16 focoase. Sursa Antena .

4. Trenul care transporta  obiecte cu specific militar era un transport social privat, astfel că nu era necesară informarea autorităţilor în legătură cu deplasarea şi cu ruta urmată, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

5.Potrivit unui comunicat al Parchetului ICCJ, sâmbătă, Parchetul Militar al Tribunalului Militar Bucureşti a fost sesizat de către Inspectoratul Judeţean de Jandarmerie Giurgiu că în cursul acelei zile, în jurul orelor 15.30, lucrători ai Staţiei CFR Giurgiu Nord au constatat că la un vagon din garnitura trenului care conţinea obiecte cu specific militar, transportate în baza unui contract între societăţi private, sigiile aplicate erau rupte şi uşa glisantă deschisă.

6. Reprezentanţi ai Ministerului Apărării susţin că transportul nu aparţine ministerului, nu se afla în pază militară şi că transportul nu trebuia avizat de către MApN. Sursa: Radio România Actualităţi.

7.Parchetul Militar Bucureşti a deschis o anchetă în acest caz.

8. Surse din Poliţie ne transmit că focoasele nu reprezintă nici un pericol deoarece nu pot fi folosite decât în cadrul unui sistem, de acceea se procedează la transportul acestora pe categorii, nu în sistem. Sursa Radio România Actualităţi.

Ei bine, trebuie să recunosc că din toate informaţiile, ultima m-a siderat. Nu ştiam dacă trebuia să râd sau să plang . Să râd de săracii hoţi care au furat ceva ce nu pot folosi aduându-mi aminte de bancul cu ardeleanul câruia îi fură un câine slana  din traistă, iar el nu se impacientează pentru că nu îi furase şi brişca, deci nu avea cum să mănânce slana , sau să plâng pentru că încă mai avem pe undeva prin fruntea MI sau prin departamentul de presă ageamii care nu cunosc măcar faptul că cine fură gloanţe înseamnă că are şi puşcă? Cât de dus cu pluta trebuie să fii ca să nu realizezi gravitatea acestui furt şi să încerci să te amăgeşti sau să abureşti pe alţii spunănd că nu e grav, s-au furat doar focoasele. Este cineva suficient de deştept să se intereseze acum dacă nu cumva din ală parte, poate din altă ţară de la alţi proşti s-au furat alte componente care “se potrivesc “ la focoasele noastre  sau poate chiar au fost cumpărate sau cedate? Sau poate vor fi. Este cineva suficient de deştept să urmărească toate tranzacţiile ce vor urma cu elemente component ale acestui sistem?

Mergem mai departe pe firul declaraţiilor. Punctul 7 contrazice punctual 6 şi punctul 4.

Păi dacă Ministerul Apărării declară că transportul nu îi interesa de nici o culoare, atunci parchetul miliar ce anchetează, furtul  sau neglijenţa jandarmilor care au efectuat paza? Anchetează o simplă neglijenţă în serviciu ? Eu cred că anchetează furtul unor  componente de muniţie militară. Păi atunci înseamnă că transportul trebuia să îi intereseze, chiar foarte mult, şi transportul trebuia supervizat şi controlat de structurile de informaţii ale MApN. Dacă nu s-a procedat aşa, cine se face vinovat ? Dacă a fost în atenţia organelor abilitate, de ce furtul a fost raportat aşa târziu şi de ce din atâtea organe, nu a văzut nimeni cînd s-au furat lăzile ? Că doar nu a fost opera lui Houdini ?

Cum a fost asigurată paza transportului ? Am fost şi eu militar şi am asigurat unele transporturi militare pe calea ferată, chiar şi cu muniţie. Cunosc procedurile şi ştiu că în vagoanele cu muniţie şi armament  se asigură câte o santinelă pentru fiecare vagon, iar la opriri, se organizau patrule pe lângă vagoane ca să se supravegheze încărcătura. Cei 10 jandarmi ce au făcut în timpul staţionării garniturii, au jucat lapte gros sau popa prostu ?

De la punctul 4 lucrurile se complică şi aici putem să avem răspunsurile  la toate întrebările puse şi nepuse până acum.

Aflăm că e vorba de un transport privat. Uite că aşa mai află ţugulanul că persoane private ( oare cît de private şi cât de apropiate unor  oameni sus puşi ?) învârt afaceri cu armament şi muniţie de calibru (atât ca valoare şi cantitate cât şi tehnic ) luând muniţie din depozitele armatei şi vânzând-o unor terţi avînd asigurată paza MI. Întrebări :

1 Cine este suficient de tare încât să deruleze afaceri cu MApN şi să beneficieze de aprobări pentru pază de la MI pentru un transport privat ?

2. Cât de mare este transportul, căte vagoane cu muniţie şi armament erau în transport, pentru a vedea dacă s-au respectat normele privind personalul de pază.

3. Ce alte material mai prevedea transportul  şi daca garnitura de tren mai prevedea şi alte vagoane să zicem civile, în afara transportului respectiv ?

4. Era o garnitură specială sau una civilă la care erau ataşate vagoanele cu muniţie ?

5. La punctual 1 ni se spune că trenul se îndrepta către Bulgaria. Bun ! Unde se îndrepta ? Care era ţara de destinaţie ? Nu cumva urma să ia calea Turciei, şi apoi către o altă ţară vecină unde sunt trebuincioase ? Sau doamne fereşte către Grecia ? De ce nu se specifică şi destinaţia?

6. De ce nu a fost asiguraţă paza de către MApN ? Nu cumva pentru că ministerul este păstorit de către un nemembru al PDL  iar militarii nu prezintă “încredere “ respectiv nu era  sigur că vor păstra confidenţialitatea transportului ?

7.Cât câştiga MApN din acest transport şi cât “civilul” care derula afacerea ?

Şi acum să trecem şi la oarece concluzii.

Armata a ajuns o vacă de muls pentru toţi cei care au pe cineva undeva. Ca şi în cazul arhicunoscut al cauciucurilor de maşină si transportoare cumpărate din unităţile militare acum ceva ani, la preţ de rebuturi, cu tehnică cu tot, echipate complet aproape (care au luat drumul Asiei ), din armată se vinde tot, sub pretextul înnoirii tehnicii, (dar nu se aduce nimic nou  în schimb ) începând de la ţinută, echipamente, terenuri, poligoane, spitale, armament, grade, funcţii, până la conştiinţe. Generalii armatei române sunt cumpăraţi de liderii de partide promiţănduli-se grade şi funcţii în schimbul sprijinului. Toţi cei care trec în rezervă apar imediat în staful căte unui partid, pe liste de candidaţi ca miltanţi activi.Armata a ajuns bătaia de joc a tuturor parveniţilor, care îşi înfiinţează firme de consultanţă sau trading pe domeniu militar, intermediind nişte afaceri pe care practic ar trebui să le deruleze direct Ministerul Apărării, dar armata s-a “civilizat” nu e aşa şi nu mai are dreptul să facă afaceri, le fac civilii, că tot e sub controlul societăţii civile.

Ştiţi care este tragedia ? Că militarii români mor prin Afganistan ucişi poate de focoasele furate din România. 

PS: O exprimare nu îmi dă pace .. cea de la punctul 4: Trenul care transporta obiecte cu specific militar era un transport social privat, astfel că nu era necesară informarea autorităţilor în legătură cu deplasarea şi cu ruta urmată, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.  

 Oricum aş lua-o, tot nu iese ceva .De ce nu trebuiau înştiinţate autorităţile ? Pentru că transporta obiecte cu specific militar sau pentru că era un transport social privat ? Deci dacă eşti privat şi transporţi să zicem TNT, nu trebuie să informezi autorităţile. Bun. Şi cum trebuie să te cheme ca să beneficiezi de acest tratament ?

20 comentarii

ION 17-07-2011 - 18:55

Deja nu stii ce sa mai crezi. Un lucru e sigur, aveti foarte mare dreptate. Niste nenorociti, codasii clasei, conduc tara, pardon – fura tara, nu stiu cat o sa mai dureze asta, probabil pana ,,vaca,, ramane stearpa, iar noi ce facem? Multi dintre noi am ajuns sa nu mai reactionam in nici un fel, altii mai stiga dar nu-i aude nimeni, iar altii, care trebuie sa fie foarte ,curati, incearca sa mai puna lucrurile la punct in tara asta. Eu un lucru stiu: daca nu sunt competent la seviciu, ori imi taie din salariu, ori ma da afara, dar astia conduc prost, fura de rup si totusi stau bine merci, pana la urmatoarele alegeri, pe care Doamne fereste sa le castige!
Nu stiam ca exista societati private la noi care au armament si il tranzactioneaza fara acordul sau verificarea M Ap N, nu stiu cum e cu armata, dar orice fraier stie ca asemenea treburi nu se fac fara stirea CUIVA, ca n-om fi chiar un sat fara caini…sau…poate ca da.
Domnule Neacsu, ne-ati mai trezit un pic, dar fiti sigur ca musamalizarea va functiona, iar de vina va fi ACARUL PAUN.

spartacus 17-07-2011 - 18:59

Sau poate de cele nefurate. Poate de alea le-au furat , din patriotism, si acuma sunt deja topite si facute oale si cratiti.

spartacus 17-07-2011 - 20:14

Saracii jandarmi, nu au mai avut personal sa asigure paza transportului, ca le-au fost micsorate efectivele. Avem mai multi lucratori SPP insarcinati cu paza demnitarilor decat jandarmi pentru paza depozitelor si trasnporturilor speciale,.Adevaratul pericol pentru demintari si membrii guvernului il reprezinta populatia , nu criminalii, hotii si traficantii .

Pac Pac 17-07-2011 - 20:31

Nu va faceti griji. Tziganii le-au furat si maine le gasim reciclate la fier vechi.

spartacus 17-07-2011 - 20:33

Saracii jandarmi, nu mai au efective sa asigure paza transporturilor speciale. Sunt mai multi SPP-isti decat jandarmi in tara asta . Siguranta demnitarilor este mai importanta decat a munitiei , sunt mai periculosi cetatenii pentru demnitari decat hotii, criminalii si traficantii. Asta este realitatea Romaniei de azi

Cus-Cus Sparta 17-07-2011 - 21:47

@ Sparatacus, hai sa vorbim, ca sa ne bagam in seama.
In principiu, tu ai dreptate in ceea ce vrei sa scoti in evidenta.
Numai ca Jandarmeria are vreo 30.000 de angajati.
SPP, undeva in jur de 2000.

spartacus 17-07-2011 - 23:02

Cus Cus Sparta…Ma bucur ca ai prin mesajul . Ai auzit de caricatura ? Ca si afirmatia mea , caricatura ingroasa anumite caracteristici care se vor scoase in evidenta. Caert este ca la MI s-au redus posturile, s-au micsorat salariile , s-au taiat drepturile si sporurile iar la SPP s-a umblat la aceleasi elemente , dar invers . Si asta nu mai este o caricatura . Bugetul MI a fost micsorat pe cand cel al SPP a crescut . Sau mai plastic spus la SPP a urmat o crestere poztiva in timp ce al MI a avut o crestere negativa .

usernet 17-07-2011 - 20:42

Trenul care transporta obiecte cu specific militar era un transport social privat, ???
Transport special poate…

neacsum 17-07-2011 - 23:04

usernet
Spune-le asta celor de la mediafax

under 18-07-2011 - 01:21

ca fost militar trebuia să ştiţi că este vorba de simple ţevi goale fără niciun pericol public dar nu aţi frecat manganul la artilerie sireaca armă

neacsum 18-07-2011 - 08:06

Si TNT -ul , fara capsa de initiere si fitil , arata ca niste calupuri de sapun, nu reprezinta nici un pericol, fara a fi incorporate in sistem nu ? Ca militar sunt invatat sa vad pericolul potential al oricarui obiect chiar si al unei simple furculite. Dumneata , poti gandi cum vrei. Oricum, Nu despre pericolul exploziei vorbeam in articol .

under 18-07-2011 - 21:38

emfaza afişată nu vă face deloc cinste

neacsum 18-07-2011 - 22:48

De ce emfaza? Este un raspuns la problema ridicata de dumneata care arata ca orice element de munitie este periculos, chiar daca se livreaza dezamblat si eu discutam despre pericolul potential, nu de cel al materialului in momentul furtului. Punctul dumitale de vedere era ori superficial, ori inconstient. Nu poti spune ca niste elemente de munitie care pot fi folosite la fabricarea unor bombe artizanale, sunt lipsite de pericol. Si o simpla petarda este periculoasa , si un simplu filtil detonant , prin posibilitatea folosirii cu o capta pirotehnica. Deci nu este emfaza, este realitate .

aciduzzu 18-07-2011 - 10:05

Domnule Neacşu, e nevoie de câteva lămuriri pentru dumneavoastră. O fac metodic, pe puncte, pentru a continua stilul articolului. 1) ROMARM, de care apaţine uzina de la Tohan, nu mai aparţine de MApN de foarte mulţi ani. Poate nu aţi ştiut. 2) MApN dă avize doar cu privire la import/export de materiale militare efectuate pentru nevoile proprii sau derulate de ROMTEHNICA, aflate în coordonarea MApN. 3) Autorizaţia de import/export o emite ÎN TOATE CAZURILE, deci şi în cele în operate de Romtehnica, ANCEX, care este AUTORITATE NAŢIONALĂ în domeniu. ANCEX-ul aparţine de Ministerul Afacerilor Externe. Găsiţi pe site-ul lor legea în baza căreia funcţionează. Lectura acestui act normativ v-ar scuti de multe dintre întrebările pe care le-aţi formulat şi, mai ales, de majoritatea concluziilor pe care le-aţi formulat, multe fără legătură cu realitatea. 3) Acest tansport BENEFICIA DE PAZĂ ARMATĂ, pentru că jandarmii sunt şi ei militari. Doar că nu de la Armată (de la MApN), ci de la MAI. Armata nu avea cum să păzească acest transport, pentru că legea prevede clar responsabilitatea aceasta pentru Jandarmerie. Armata păzeşte doar transporturile proprii 4) Armata nu a beneficiat de niciun ban din acest contract, de vreme ce el este derulat de ROMARM, care nu are nicio legătură cu Armata, ci cu Ministerul Economiei.5) Sfat: speculăm, speculăm, dar să mai stăm şi cu ochii pe legislaţie, bine?

P.S. : I.P. – ul de pe care scriu este de MApN, asta ca să nu te mai oboseşti căutând…

neacsum 18-07-2011 - 13:05

Aciduzzu
Binevenite si sper corecte precizarile dumitale . Ceste precizari ar fi trebuit sa fi fost facute de organele abilitate pentru a lamuri datele problemei si a evita speculatiile sau greselile .Si totusi nu m-ati lamurit cine derula aceasta afacere . Mi-ati spus doar care sunt procedurile si cine (a modul general) si faptul ca Romarm nu mai apartine de MApN . Bun , de cine apartine ? Cine derula acest contract cu societatea privata bulgara ,ROARM , sau persoane fizice private , ma rog, firma privata?. Intrebarile vizavi de paza transportului sunt generate de informatiile date de organele statului catre media,. De ex cea preluata de Mediafax de la organele judiciare cum ca autoritatile nu trebuiau informate. Daca asta ti se pare normal e treaba dumitale, daca asta e legislatia atunci e gresita si trebuie schimbata.
Iar toate explicatiile dumitale vizavi de ROARM MApN, si afacerile cu armament nu fac decat sa confirme ceea ce spuneam in concluzii .
Armata a fost vanduta.
PS Puteai sa raspunzi si de pe site-ul NASA, pentru mine era acelasi lucru. NU MA INTERESEAZA , nu sunt organ de informatii ca sa urmaresc cine si ce face . Daca dumneata esti interesat de astfel de detali, este ok, poate o faci in timpul serviciului. Eu nu sunt pasionat.
Oricum multumiesc pentru lamuririle date , este bine de stiut.

fratele lu aciduzzu 18-07-2011 - 14:10

Ce a uitat fratele meu sa va precizeze este ca Parchetul Militar nu are treaba numai cu MApN. Sectia Parchetelor Militare investigheaza infractiunile savarsite de militari, Jandarmii fiind si ei militari…. Ei bine, trageti dvs. concluziile.

neacsum 18-07-2011 - 16:26

Ce ne-am face noi fara familia aciduzzu? Astept si pe varut lui aciduzzu in viitoarele comentarii. Poate el va explica totusi in numele familiei cine se afla in spatele acestui transport, ca de furt, numai de bine .

fratele lu aciduzzu 18-07-2011 - 20:07

No, acest sarcasm chiar nu era necesar. Eram si eu scrupulos referitor la ce ati scris in articol. Cat despre cine e in spatele/fata acestui transport, imi pare rau dar trebuie sa va adresati in alta parte.
S’traiti!

jan dinu 18-07-2011 - 18:37

Uite cum se pot recupera – armamentul – :
Fur citeva – TIGANCI focoase – shi apoi
le inapoiez la – “trade in “-
Daca le-au luat pentru fier vechi …le pot
da la schimb cu-n – submarin niwcular rusesc – trecut la casatie …
A treia varianta :
Schimb cu arma de vinatoare s-a gasesc o fata mare …
JD-USA

ROBERT HORVATH CINEAST SUA 18-07-2011 - 19:41

ARME ROMANESTI CATRE TALIBAN VIA TEHERAN
Vanzarile produselor militare de la Fabrica Tohan (filiala a centralei ROMARM) este autorizata special de ANCEX- institutie din cadrul Ministerului Afacerilor Externe. Fiecare export este urmarit de serviciul secret al armatei. Conform legislatiei romanesti exporturile intreprinderilot de stat poarta semnatura Presedintelui Roman Traian Basescu. Conform inspectorilor si specialistilor trimesi de urgenta la Bucuresti carcasele pot fi folosite si pentru bombe artizanale, de aceea sunt cautate de grupari teroriste pe piata neagra a comertului cu arme.
TALIBAN FOLOSESTE BOMBE ARTIZANALE IMPOTRIVA FORTELOR NATO. UN HELICOPTER AL ARMATEI AMERICANE A FOST DOBORAT LUNA TRECUTA CU O ASTFEL DE RACHETA IMPROVIZATA. ARMELE ROMANESTI CONFORM SURSELOR AJUNG DIN BULGARIA IN IRAN SI DE ACOLO PE CAMPURILE DE LUPTA DIN AFGANISTAN SI IRAN. Arms Trafficking? Missile warheads stolen from Romania 64 missile warheads bound for Bulgaria have been stolen from Romania. Arms Trafficking for Taliban via Iran? Missile warheads stolen from Romania- foto The warheads are manufactured by the most important producer in Romania S.C. TOHAN S.A. Zarnesti, Brasov county Sofia; Warhead parts stolen on Romanian territory were not destined for the Bulgarian army, the press office of the Ministry of Defence announced.
Special raport for NIPON PRESS ROBERT HORVATH DEVA – from BUCHAREST

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult