Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
A murit Stela Popescu | Primul transplant de creier | Google Maps primeşte o interfaţă nouă | Un tablou de Leonardo da Vinci, vândut cu peste 450 milioane de dolari | Rusia influențează opinia publică răspândind știri false

Concluziile unui furt de focoase

Scris de :     2011-07-17 17:49

Nimic nu mă mai miră. După furtul de armament de la depozitul de la Ciorogârla de acum câţiva ani de zile, uite că a venit vremea să avansăm şi noi şi să nu ne mai jucăm cu pistoale,  puşti cu lunetă sau grenade de mână. În România, în sfârşit, se negociază şi se fură şi lucruri mai serioase, nu mai suntem găinarii Europei şi ai traficanţilor de armament. Am trecut la focoase, iar mâine poimâine, de ce nu, şi la focoase nucleare, măcar aşa ca tranzit.

Concluziile unui furt de focoase

Patru lăzi cu focoase au fost furate dintr-un tren încărcat cu armament

Acest furt, însă, pe lânga declaraţiile făcute în presă de autorităţi -unele din ele pur si simplu incredibile prin inconştienţă,  mai trage şi  nişte concluzii care ar trebui , dar nu pun pe ganduri pe nimeni . Să le luăm pe rând, cum stă bine unui asemenea subiect.

Date :

1. Patru lăzi cu focoase au fost furate dintr-un tren încărcat cu armament. Trenul, care venea de la Braşov, se îndrepta spre Bulgaria. Dispariţia armamentului a fost descoperită de jandarmi şi de angajaţii CFR, la graniţa cu Bulgaria. Sursa Antena 3.

2.Paza transportului era asigurată de zece jandarmi, iar din primele informaţii se pare că furtul s-a produs în apropiere de Giurgiu, lângă localitatea Stăneşti. Sursa Antena 3.

3.Furtul ar fi avut loc sâmbătă, la ora 14, dar nu a fost raportat până recent. Fiecare ladă conţinea 16 focoase. Sursa Antena .

4. Trenul care transporta  obiecte cu specific militar era un transport social privat, astfel că nu era necesară informarea autorităţilor în legătură cu deplasarea şi cu ruta urmată, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

5.Potrivit unui comunicat al Parchetului ICCJ, sâmbătă, Parchetul Militar al Tribunalului Militar Bucureşti a fost sesizat de către Inspectoratul Judeţean de Jandarmerie Giurgiu că în cursul acelei zile, în jurul orelor 15.30, lucrători ai Staţiei CFR Giurgiu Nord au constatat că la un vagon din garnitura trenului care conţinea obiecte cu specific militar, transportate în baza unui contract între societăţi private, sigiile aplicate erau rupte şi uşa glisantă deschisă.

6. Reprezentanţi ai Ministerului Apărării susţin că transportul nu aparţine ministerului, nu se afla în pază militară şi că transportul nu trebuia avizat de către MApN. Sursa: Radio România Actualităţi.

7.Parchetul Militar Bucureşti a deschis o anchetă în acest caz.

8. Surse din Poliţie ne transmit că focoasele nu reprezintă nici un pericol deoarece nu pot fi folosite decât în cadrul unui sistem, de acceea se procedează la transportul acestora pe categorii, nu în sistem. Sursa Radio România Actualităţi.

Ei bine, trebuie să recunosc că din toate informaţiile, ultima m-a siderat. Nu ştiam dacă trebuia să râd sau să plang . Să râd de săracii hoţi care au furat ceva ce nu pot folosi aduându-mi aminte de bancul cu ardeleanul câruia îi fură un câine slana  din traistă, iar el nu se impacientează pentru că nu îi furase şi brişca, deci nu avea cum să mănânce slana , sau să plâng pentru că încă mai avem pe undeva prin fruntea MI sau prin departamentul de presă ageamii care nu cunosc măcar faptul că cine fură gloanţe înseamnă că are şi puşcă? Cât de dus cu pluta trebuie să fii ca să nu realizezi gravitatea acestui furt şi să încerci să te amăgeşti sau să abureşti pe alţii spunănd că nu e grav, s-au furat doar focoasele. Este cineva suficient de deştept să se intereseze acum dacă nu cumva din ală parte, poate din altă ţară de la alţi proşti s-au furat alte componente care “se potrivesc “ la focoasele noastre  sau poate chiar au fost cumpărate sau cedate? Sau poate vor fi. Este cineva suficient de deştept să urmărească toate tranzacţiile ce vor urma cu elemente component ale acestui sistem?

Mergem mai departe pe firul declaraţiilor. Punctul 7 contrazice punctual 6 şi punctul 4.

Păi dacă Ministerul Apărării declară că transportul nu îi interesa de nici o culoare, atunci parchetul miliar ce anchetează, furtul  sau neglijenţa jandarmilor care au efectuat paza? Anchetează o simplă neglijenţă în serviciu ? Eu cred că anchetează furtul unor  componente de muniţie militară. Păi atunci înseamnă că transportul trebuia să îi intereseze, chiar foarte mult, şi transportul trebuia supervizat şi controlat de structurile de informaţii ale MApN. Dacă nu s-a procedat aşa, cine se face vinovat ? Dacă a fost în atenţia organelor abilitate, de ce furtul a fost raportat aşa târziu şi de ce din atâtea organe, nu a văzut nimeni cînd s-au furat lăzile ? Că doar nu a fost opera lui Houdini ?

Cum a fost asigurată paza transportului ? Am fost şi eu militar şi am asigurat unele transporturi militare pe calea ferată, chiar şi cu muniţie. Cunosc procedurile şi ştiu că în vagoanele cu muniţie şi armament  se asigură câte o santinelă pentru fiecare vagon, iar la opriri, se organizau patrule pe lângă vagoane ca să se supravegheze încărcătura. Cei 10 jandarmi ce au făcut în timpul staţionării garniturii, au jucat lapte gros sau popa prostu ?

De la punctul 4 lucrurile se complică şi aici putem să avem răspunsurile  la toate întrebările puse şi nepuse până acum.

Aflăm că e vorba de un transport privat. Uite că aşa mai află ţugulanul că persoane private ( oare cît de private şi cât de apropiate unor  oameni sus puşi ?) învârt afaceri cu armament şi muniţie de calibru (atât ca valoare şi cantitate cât şi tehnic ) luând muniţie din depozitele armatei şi vânzând-o unor terţi avînd asigurată paza MI. Întrebări :

1 Cine este suficient de tare încât să deruleze afaceri cu MApN şi să beneficieze de aprobări pentru pază de la MI pentru un transport privat ?

2. Cât de mare este transportul, căte vagoane cu muniţie şi armament erau în transport, pentru a vedea dacă s-au respectat normele privind personalul de pază.

3. Ce alte material mai prevedea transportul  şi daca garnitura de tren mai prevedea şi alte vagoane să zicem civile, în afara transportului respectiv ?

4. Era o garnitură specială sau una civilă la care erau ataşate vagoanele cu muniţie ?

5. La punctual 1 ni se spune că trenul se îndrepta către Bulgaria. Bun ! Unde se îndrepta ? Care era ţara de destinaţie ? Nu cumva urma să ia calea Turciei, şi apoi către o altă ţară vecină unde sunt trebuincioase ? Sau doamne fereşte către Grecia ? De ce nu se specifică şi destinaţia?

6. De ce nu a fost asiguraţă paza de către MApN ? Nu cumva pentru că ministerul este păstorit de către un nemembru al PDL  iar militarii nu prezintă “încredere “ respectiv nu era  sigur că vor păstra confidenţialitatea transportului ?

7.Cât câştiga MApN din acest transport şi cât “civilul” care derula afacerea ?

Şi acum să trecem şi la oarece concluzii.

Armata a ajuns o vacă de muls pentru toţi cei care au pe cineva undeva. Ca şi în cazul arhicunoscut al cauciucurilor de maşină si transportoare cumpărate din unităţile militare acum ceva ani, la preţ de rebuturi, cu tehnică cu tot, echipate complet aproape (care au luat drumul Asiei ), din armată se vinde tot, sub pretextul înnoirii tehnicii, (dar nu se aduce nimic nou  în schimb ) începând de la ţinută, echipamente, terenuri, poligoane, spitale, armament, grade, funcţii, până la conştiinţe. Generalii armatei române sunt cumpăraţi de liderii de partide promiţănduli-se grade şi funcţii în schimbul sprijinului. Toţi cei care trec în rezervă apar imediat în staful căte unui partid, pe liste de candidaţi ca miltanţi activi.Armata a ajuns bătaia de joc a tuturor parveniţilor, care îşi înfiinţează firme de consultanţă sau trading pe domeniu militar, intermediind nişte afaceri pe care practic ar trebui să le deruleze direct Ministerul Apărării, dar armata s-a “civilizat” nu e aşa şi nu mai are dreptul să facă afaceri, le fac civilii, că tot e sub controlul societăţii civile.

Ştiţi care este tragedia ? Că militarii români mor prin Afganistan ucişi poate de focoasele furate din România. 

PS: O exprimare nu îmi dă pace .. cea de la punctul 4: Trenul care transporta obiecte cu specific militar era un transport social privat, astfel că nu era necesară informarea autorităţilor în legătură cu deplasarea şi cu ruta urmată, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.  

 Oricum aş lua-o, tot nu iese ceva .De ce nu trebuiau înştiinţate autorităţile ? Pentru că transporta obiecte cu specific militar sau pentru că era un transport social privat ? Deci dacă eşti privat şi transporţi să zicem TNT, nu trebuie să informezi autorităţile. Bun. Şi cum trebuie să te cheme ca să beneficiezi de acest tratament ?




Alte stiri din: Armata Afisari - 927
Recomandarile Editorilor
Comentarii

 
Abonare newsletter
Mai cititi si ...
Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante