Acasa   ·   Echipa ZiuaVeche.ro   ·   Contact   
Ziuaveche.ro pe Facebook  Ziuaveche.ro pe Twitter  RSS - Ziuaveche.ro  Abonare Newsletter - Ziuaveche.ro
Martin Scorsese va preda un curs de cinematografie, ce va fi difuzat pe internet | PESTE 60 DE ANI... | Dilema automobilistului român - drum național vs. autostradă (FOTO) | LEACURI DIN NATURĂ: Volbura | Cine va organiza Jocurile Olimpice din 2024 şi 2028

Saab contraatacă – Noua ofertă Gripen: avioane noi şi offset industrial

Scris de :     2012-10-04 14:48

Suedezii de la Gripen nu se dau bătuţi în afacera avionului multirol şi contraatacă varianta F-16 portugheză la mâna a treia cu o nouă ofertă făcută publică în cursul zilei de joi, 4 octombrie, prin vocea lui Richard Smith, Director de Marketing al Saab pentru Europa.

Richard Smith

Richard Smith, Director de Marketing al Saab pentru Europa

Alternativa celor de la Saab sunt avioane Gripen noi, care ar putea fi achizitionate cu un credit pe termen lung de la guvernul suedez si cu reinvestirea intregii sume in Romania printr-un program masiv de cooperare industriala, cu implicarea puternica a industriei romanesti aeronautice, una de mare traditie in Europa, in programul Gripen si dezvoltarile viitoare ale acestui tip de aparat pe care Suedia doreste sa-l utilizeze inca cel putin 40 de ani.

Saab recunoaşte constrângerile financiare cu care se confruntă România în acest moment, când trebuie să îşi înlocuiască flota de avioane MiG 21, iar Suedia, prin intermediul FXM – Agenţia Suedeză pentru Exporturile de Apărare şi Securitate – şi Saab doresc să lucreze împreună cu România pentru a identifica o soluţie de avion modern cu noul avion Gripen”, a declarat Richard Smith, Director de Marketing al Saab pentru Europa.

O astfel de soluţie ar putea să includă un acord de leasing sau un plan de plăţi pe termen lung, astfel conceput încât să corespundă cu ceea ce îşi poate permite România. În plus, Saab se oferă să investească în România printr-un program de offset industrial, precum şi să transfere tehnologie pentru modernizarea industriilor româneşti aerospaţială şi de apărare, ca să le facă să fie încă şi mai competitive pe plan internaţional. Prin aceasta nu numai ca s-ar salva, dar s-ar şi crea mii de locuri de muncă specializate, ” a adăugat Richard Smith.

JAS 39 Gripen

JAS 39 Gripen

Programul de Offset poate astfel să creeze venituri pentru buget, provenite din impozitele aferente investiţiilor şi să ajute România să poată plăti pentru noua flotă de avioane, aşa că noi considerăm că această soluţie este benefică pentru toată lumea: pentru utilizatorul final, Forţele Aeriene Române, pentru industriile României şi cele ale Suediei, Europei şi Statelor Unite – care contribuie la programul Gripen, precum şi pentru plătitorul de taxe român, deoarece Gripen este avionul supersonic cu cel mai mic cost operaţional,” a mai spus Richard Smith.

De asemenea, dupa cum s-a vazut in Cehia, care a inlocuit si ea in 2005 o flota de avioane Mig 21, sistemul Gripen s-a pliat foarte bine pe infrastructura mostenita de la Mig-uri si nu a fost nevoie de investitii masive in piste noi, adaposturi, etc. ceea ce impreuna cu faptul ca Gripen are cele mai reduse costuri de operare dintre avioanele occidentale aduce economii substantiale pentru utilizatori si contribuabili. In Ungaria de asemenea s-a realizat o tranzitie de la aparate sovietice (Mig 29) la Gripen, cu costuri reduse si reinvestirea banilor in Ungaria, unde s-au creat peste 6.000 de noi locuri de munca in diverse industrii care au beneficiat de investitii  prin programul de offset oferit in contrapartida.

Cu componente in valoare aproximativ egala din Europa si SUA, Gripen asigura si un echilibru geostrategic pentru interesele Romaniei, dar si o achizitie eficienta din toate punctele de vedere – calitate, pret, beneficii industriale si militare, este de părere reprezentantul firmei suedeze.




Alte stiri din: Armata Afisari - 1,194
Recomandarile Editorilor
Comentarii

 
Abonare newsletter
Mai cititi si ...
Intresting articles
auto moto
wierd stories
Science
vacante