Acasa Actualitate-Interna Autostrada Arad – Nădlac, mai aproape de finalizare

Autostrada Arad – Nădlac, mai aproape de finalizare

scris de G. D.
12 afisari

Autostrada Arad – Nădlac poate fi finalizată, după ce judecătorii au respins contestațiile la procedura de atribuire a lucrărilor de construcție a lotului 1.

Autostrada Nădlac - Arad

Autostrada Nădlac - Arad

Câștigătorul licitației organizate de CNADNR este asocierea Astaldi – MaxBoegl, a doua companie/asociere care încearcă să finalizeze acest lot, după ce anterior Romstrade și asociații au pierdut acest drept. Tronsonul Nădlac – Arad a fost printre ultimele secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Nădlac pentru care s-au organizat licitații în perioada ministrului Anca Bogiu. Construcția tronsonului a fost împărțită în două loturi, pentru a fi finalizată mai repede. Lotul 1 a fost câștigat de asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, având o valoare de 115,8 milioane euro, iar lotul 2 a fost câștigat de Alpine Bau, cu o valoare de 124,45 milioane euro. Ghinionul a făcut ca ambele loturi să aibă probleme: primul contract a fost reziliat în 2012 de CNADNR, pentru nerespectarea clauzelor contractuale, iar al doilea contract a fost reziliat anul acesta, în urma falimentului companiei austriece Alpine Bau.

Ambele loturi se aflau în diferite faze de construcție, însă mai au suficiente lucrări de executat pentru a fi finalizate. Pentru lotul 1, a fost organizată o nouă licitație abia la un an de la reziliere, aceasta a fost contestată, însă după respingerea contestațiilor se poate semna contractul cu câștigătorul Astaldi – MaxBoegl. Cele două companii au mai fost implicate în construcția de autostrăzi în România, dar și la alte obiective majore, precum Podul Basarab sau Stadionul Arena Națională.

Lucrările la tronsonul Nădlac – Arad ar fi trebuit să fie finalizate deja, dacă nu erau întârziate de falimente, încălcări de contracte, rezilieri și proceduri noi de licitație. În cel mai fericit caz, lotul 1, de 22 km, ar putea fi finalizat în 2015.

Lotul al doilea, de 16,6 km, se află într-o fază mai avansată (circa 80%), însă există unele probleme cu conservarea lucrărilor. Guvernul nu a organizat încă o licitație pentru atribuirea continuării lucrărilor, iar finalizarea acestui lot este incertă, deși după o eventuală reluare a lucrului acest segment de autostradă ar putea fi finalizat mai devreme de un an.

Pentru a se închide legătura pe autostradă între Sibiu și punctul de frontieră Nădlac, în locul în care urmează să ajungă autostrada construită de Ungaria, trebuie finalizate mai multe tronsoane de autostradă, acestea având diferite termene de terminare, majoritatea amânate. Cel mai recent contract semnat de CNADNR este cel pentru lotul 2 Timișoara – Lugoj, care are termen de finaizare 2015.

9 comentarii

salut 13-12-2013 - 20:53

Daca am inteles bine din articol, se face vorbire despre aprox 39 km de autostrada la ses, pentru vreo 240 de milioane euro. Se face pe 8 benzi bucata aia de autostrada, sau cum se justifica costurile?

ValVerde 13-12-2013 - 20:59

Cretinel copitat, tu stii ce inseamna o „licitatie” ?

Nu te repezi !
Gindeste-te un pic (sau macar lasa fruntea in pamint pretinzind ca gindesti), sfatuieste-te cu limbricul furios si dupa aia raspunde.

salut 14-12-2013 - 06:29

Vaginico, mi-ai vazut postarea si te-a trecut un fior pe lindique, nu-i asa? Daca gandeai macar cu neuronul ala singuratic si nu cu lindiqul, observai ca ce am scris eu nu are nici o legatura cu licitatiile si ce mai scrii tu acolo ca rezultat al frecatului tau de lindique.
Dar tu sa nu te lasi! Freaca-ti cu sarg lindiqul, ca la asta te pricepi si vino repede pe forum sa ne impartasesti emanatia rezultata. Nu conteaza ce postez eu.
Succesuri, vaginico … verde, succesuri !

ValVerde 14-12-2013 - 06:53

N-ai spus nimic mai copitatule.
Daca nu esti mai sprintar la rumegat fermenteaza iarba-n creier si uite ce iese.

„Se face pe 8 benzi bucata aia de autostrada, sau cum se justifica costurile?”

Cind te simti inteligent analizeaza urmatoarele:

Licitatie inseamna ca nu trebuie sa justifici costurile.
Chemi mai multe companii interesate, le spui ce vrei si ele iti dau pretul la care se angajeaza sa-ti faca proiectul.

Selectionezi pe cel care iti convine mai mult si semnezi contractul. Daca nici o oferta nu indeplineste aspiratiile tale, nu faci nimic.

Acum intelgi mai aspirant la mamifer de ce esti plecat pe miriste cu „justificarea costurilor” ?? E un fel de fleica in singe pentru un ierbivor.

ValVerde 14-12-2013 - 06:59

Sa-ti explic mai departe ca esti bou rau si cred ca inca nu ai inteles:
cei 39 de km de autostrada au fost scosi la licitatie. Cei care au cistigat licitatiile au fost doua companii. Pret total cam 240 mil.

Tu nu incerca sa-ti justifici deficienta neuronala.
Te cunoastem.

Mircea 14-12-2013 - 08:02

Romani cu care ne mindrim: antibasistii
MOTO:
„- – प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD
30-11-2013 at 20:24
…..Recomand , tuturor sa nu-i raspunda,
Pentru un basist , NEBAGAREA in SEAMA
Echivaleaza cu ….S F A R S I T U L !”

salut se vrea un intelectual. El intii saluta apoi te baga in ma-ta asa cum procedeaza orice intelectual anti. Argumentele lui forte sunt exprimate cu accent strain ca sa vada toti mitocanii care il sustin ca el are studii pe afara (adica in afara scolii). Incerc sa-l copiez cu speranta ca bunul simt al halebardei o sa observe ghilimelele: „lindique, lindiqul, smart-ass….”Sigur ca intelectualul are si argumente in argoul pur al penitenciarelor romanesti si aici el exceleaza: „esti un cur, si-o trage, stromeleaga goala…” si ma opresc aici. Intelectualul care saluta are si abordari filozofice ca de exemplu concluzia urmatoare: „chiar daca fizic sunt aceleasi doua persoane.”
Filozofia nu e chiar punctul forte al intelectualului care nu stie ca salutul nu e cheia catre mitocanie. Urmarea logica a filozofiei DE CORT este geopolitica si aici vedem si simpatiile politice ale intelectualului nostru:
„Ukraina este “dusmanul natural” al Romaniei, nu Rusia, asa cum sustin niste creiere moarte. Din acest punct de vedere, o Ukraina cat mai mititica este in avantajul Ro. Dar, si reciproca e valabila.”
QED

salut 14-12-2013 - 08:25

Asa mai secatura, citeaza-ma. De priceput nu pricepi nimic, dar intr-o zi te vei lauda ca m-am aplecat asupra ta, fie si numai sa ma pis pe tine.

Mircea 14-12-2013 - 08:37

„…dar intr-o zi…”

Maaaaama cu cine am avut onoarea ! In ziua aia o sa-ti inaugureze omenirea statuia ? (cu „stromeleaga goala” in mina ?).
😉 🙂

ValVerde 14-12-2013 - 16:37

Da, l-ai descris bine.
Pentru cei care il cunoastem mai demult (nu avem cum sa-l impidicam sa rumege pe ZV), mai are ceva: cam jumatate din mesaje lui incep cu o declaratie cum ca el a prevazut evolutia evenimentului pe care tocmai il comenteza.

Le stie pe toate dinnainte, e primul care intuieste rezultatul final dar nu o spune decit dupa ce evenimentul respectiv s-a produs. E modest.

Cu toate astea, e bun pe aici…cum sa ne aducem noi aminte ca exista mai mult de un imbecil vulgar in Romania daca am fi lasati numai cu limbricul furios.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult