Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru. Peste 130.000 de elevi, mai exact 131.177 de absolvenți ai clasei a VIII-a, dintre care 12.006 în municipiul București, sunt înscriși pentru susținerea examenului de Evaluare Națională, conform situației centralizate de către Ministerul Educației.
Este o generație totalizând aproape 150.000 de elevi, mai mică decât cele precedente, pentru că este prima generație de la care s-au făcut modificări în sistemul de învățământ și s-a introdus clasa pregătitoare. Raportat la numărul total al generației, rezultă că aproape 16.500 de elevi nu s-au înscris pentru a da Evaluarea Națională. În cea mai mare parte, este vorba despre elevi corijenți, care nu și-au putut încheia situația școlară. Ministrul Sorin Cîmpeanu a spus luni seara la Digi24 că are emoții și se teme că vor mai lipsi și dintre elevii care s-au înscris deja la Evaluarea Națională. Ministrul educației dă vina pentru această situație pe școala online.
Evaluare Națională 2021. Care sunt noutățile celui de-al doilea examen organizat în pandemie Într-adevăr, este al doilea an când examenul de capacitate este organizat în pandemie și vine după ce în cea mai mare parte a anului școlar 2020-2021, elevii au învățat online. De altfel, structura anului școlar a fost ușor modificată odată cu vacanța de Paști, tocmai pentru a le da posibilitatea elevilor din clasele terminale să facă ore remediale și să recupereze din materie. Tot din cauza pandemiei și a școlii online, ca și anul trecut, programa pentru examene a fost simplificată. Emoțiile sunt însă cu atât mai mari cu cât structura subiectelor pentru Evaluarea Naţională 2021 se schimbă, iar elevii, în premieră, trebuie să rezolve cerințe concepute după modelul testelor PISA. Au avut o primă ocazie să vadă despre ce este vorba cu ocazia simulării Evaluării Naționale, care a avut loc la sfârșitul lunii martie și despre care ministrul educației spune că a avut rezultate surprinzător de bune. În plus, elevii au avut posibilitatea de a se pregăti rezolvând testele de antrenament, adică niște modele de subiecte care să-i ajute să se orienteze pentru probele scrise propriu-zise. Ele au fost structurate exact după modelul acestora, cu aceeași bibliografie și cu baremul de notare aferent.