Acasa Actualitate-InternaInvestigatii Activitatea de pilotaj si brokeraj din Portul Constanta la cheremul familiei unui pedelist

Activitatea de pilotaj si brokeraj din Portul Constanta la cheremul familiei unui pedelist

scris de Ziua Veche
18 afisari

Asociatia agentilor si brokerilor de nave din Romania a mers cu jalba in protap la Comisia de industrii a Camerei Deputatilor, Consiliul Concurentei si la Ministerul Transporturilor (vezi facsimil). Reprezentantii acestei Asociatii reclama faptul ca in acest moment activitatea specifica de agenturare nave si brokeraj nu se desfasoara respectand legile concurentiale

Surse din Camera Deputatilor ne-au declarat ca membrii PDL din Comisia de Industrii taraganeaza modificarea Ordonantei de Urgenta 86/2007 deoarece exista unii parlamentari constanteni care ar avea interese in desfasurarea activitatilor conexe transportului maritim (navlosire, expertizare marfuri, talimanie). Aceleasi surse ne-au spus ca deputatul Maria Stavrositu se chinuie ca aceasta Ordonanta sa nu fie introdusa, prea curand, pe ordinea de zi a Comisiei de Industrii avand in vedere ca in acest fel il protejeaza pe socrul sau care deruleaza afaceri in Portul Constanta. Sursele ziuaveche.ro ne-au declarat ca in ultima vreme se ascut sabiile in acest domeniu avand in vedere faptul ca sunt interese mari.

„Deputatul Maria Stavrositu este nora patronului de la COREMAR si se fac presiuni prin Parlament avand in vedere faptul ca, daca se aproba noile reglementari activitatea de concesiune, nu va mai putea fi dedicata unei singure firma”, ne-a spus un deputat din Comisia de Industrii. Dorinta celor de la Asociatia agentilor si brokerilor este ca pilotajul navelor sa se faca de toate firmele care sunt autorizate si nu sa existe un monopol. Ordonanta 86/2007 a fost data initial de premierul Calin Popescu Tariceanu, iar Guvernul Emil Boc vrea sa o modifice si se incearca acest lucru de aproximativ doi ani. Deputatul liberal Gheorghe Dragomir a explicat pentru ziuaveche.ro faptul ca atata vreme cat cei din Asociatia agentilor si brokerilor de nave nu gasesc un sprijin parlamentar si in randul celor din PDL, votul celorlalti din Comisia de Industrii din Camera Deputatilor nu va putea influenta decizia. Reporterii ziuaveche.ro au incercat sa-l contacteze pe presedintele Comisiei pesedistul Iulian Iancu pentru a i se solicita un punct de vedere insa acesta nu a fost de gasit. Avand in vedere ca in datele existente la Registrul Comertului privind actionariatul SC Coremar apar numele sotului si socrului deputatului Maria Stavrositu – Iancu Adrian (administrator) si Stila(asociat) am incercat in cateva randuri sa o contactam telefonic pe aceasta insa am avut ghinion. Totusi un consilier din cadrul Comisiei ne-a spus ca ultima oara cand s-a aflat acest act normativ pe ordinea de zi a Comisiei Iancu a cerut o amanare pentru a putea asculta toate punctele de vedere. Asa se face ca Ordonanta ar putea fi dezbatatuta saptamana viitoare cand se vor reuni deputatii in cadrul Comisiei.

Ce vor agentii si brokerii de nave

Contactat telefonic de reporterii ziuaveche.ro presedintele Asociatiei Agentilor si Brokerilor de Nave din Romania, Marius Stamat ne-a explicat care este situatia in acest moment. „In conformitate cu Ordonanta de Urgenta 86 exista trei variante in care acest serviciu de pilotaj si remorcaj poate fi prestat. Se spune ca acest serviciu poate fi prestat de catre Administratia Portului prin corpul propriu ori de catre societati comerciale autorizate dar sub controlul administratiei. La punctul C al acestui act normativ se spune ca acest lucru se poate face si prin concesionare si de aici apar problemele noastre. Spre deosebire de alte domenii unde se face concesionarea catre toata lumea aici se face concesionare cu o singura firma. Memoriul nostru a fost fortat de faptul ca exista niste presiuni pe la Parlament pentru concesionare intr-o anumita directie. Noi le cerem sa lase piata sa functioneze si sa lase sa functioneze serviciul intr-un mediu concurential. In anul 2000 cand s-a facut concesiunea pe zece ani a pilotajului in Portul Constanta atunci era o prevedere in Legea concesiunii de care s-au prevalat onor Ministerul Transporturilor ca sa poata face concesiunea. In acea Lege se spunea ca se concesioneaza serviciile publice de interes national si intr-o modificare a Ordonantei 22/1996 bagasera ca pilotajul este serviciu public de interes national. El nu este de interes national, ci local si a trebuit sa o scoata imediat dupa aceea si au revenit la modificarea respectiva, dar se facuse concesiunea. Acum in Hotararea de Guvern 86 apare ca este un serviciu public ceea ce este adevarat, dar in conformitate cu Legea concurentei aceste servicii nu se concesioneaza. In acest context noi le-am spus ca daca se tot bate atat moneda pe concesiune sa se faca ca la notariat si se concesioneaza de catre lumea. Adica toate firmele care indeplinesc criteriile de autorizare sa poata sa presteze acest serviciu sub forma acestui contract de concesiune astfel incat statul sa primeasca o redeventa. Si pentru ca este vorba sa primeasca statul aceasta redeventa noi nu mai avem nici o problema suntem de acord insa nu putem accepta sa se faca o concesiune pe interes cu dedicatie”, a detaliat pentru ziuaveche.ro Stamat.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult