Care e valoarea reală a şpăgii luate de naşi pe trenuri | Ziua Veche
Acasa Actualitate-InternaInvestigatii Care e valoarea reală a şpăgii luate de naşi pe trenuri

Care e valoarea reală a şpăgii luate de naşi pe trenuri

scris de Doru Dragomir
4 afisari

Romania a fost scufundata intr-un nou scandal, odata cu demascarea mafiei nasilor din trenuri, un lucru care, de altfel, era cunoscut de toata lumea.

Potrivit organelor judiciare, spaga zilnica incasata de nasii din trenuri se ridica la circa 100.000 de euro! Desi aceasta suma pare incredibila, in realitate, ea este mult mai mare, dupa cum arata o analiza realizata de Econtext. Analiza noastra se intinde pe ultimii zece ani si vom arata la cat estimam ca se ridica spaga incasata de controlorii din trenuri in aceasta perioada. Suma este mai mult decat ametitoare, sustragerea ei poate fi incadrata, fara nici un dubiu, la capitolul ‚atentat la economia nationala’. Mai mult, cu acesti bani se puteau plati salariile tuturor angajatilor de la CFR, fara nici o problema!

In 2011, numarul de pasageri transportati de caile ferate s-a ridicat la 60.761.000 persoane (am avut in vedere doar transportul intern). Potrivit unor oficiali din cadrul CFR, calatorii fara bilet reprezinta 30% din total, ceea ce inseamna ca cei care merg cu bilet reprezinta restul de 70%. Rezulta astfel ca numarul celor care au circulat anul trecut fara bilet se ridica la 26,04 milioane de pasageri.

Distanta medie parcursa cu trenul este de circa 100 de kilometri de calator. In general, biletul pentru o distanta de 100 de kilometri este in jur de 15 lei (regio) – 30,1 lei (inter regio) – 41,6 lei (inter city). De exemplu, pe traseul Bucuresti – Videle (100 de kilometri), majoritatea trenurilor sunt inter regio (IR). Spaga catre controlori este, in general, la jumatate din pretul biletului.

Miliarde

Astfel, vom lua o valoare medie de 20 lei pe calatorie. Rezulta astfel ca cei 26,04 milioane de pasageri clandestini au dat spagi anul trecut in valoare de 520,8 milioane de lei! Jumatate de miliard! In euro ar insemna circa 120 de milioane, adica 325.000 de euro pe zi! De peste trei ori fata de suma declarata de 100.000 de euro. In plus, cu aceasta suma am plati salariile tuturor angajatilor din cadrul CFR! Mai mult, le-am plati salarii si mai mari decat au in prezent. Doar din aceasta mita am putea sa le asiguram salarii lunare de circa 400 de euro!

Sume halucinante

Iar situatia este si mai halucinanta in anii anteriori, intrucat sumele sunt cu mult mai mari. Sa ne gandim doar ca in 1990, 400 de milioane de calatori au mers cu trenul, iar cei fara bilet erau cu mult peste 30%! Dar IATA cati bani au luat spaga nasii din trenuri in ultimii zece ani. Vezi cate miliarde de lei au obtinut acestia:


5 comentarii

BULA 29-10-2012 - 15:44

Toate aceste sustrageri din economia nationala erau stiute, ca de aiai avem SRI. Orice navetist care circula cu trenurile personale, vedea zilnic cati calatori mergeau cu „nasul” (majoritatea).
Dar s-a dorit sa se falimenteze CFR-ul si dupa aia sa se dea pe bani putini la straini, sau chiar sa se desfiinteze, sa ajungem sa mergem cu caruta. E razboi economic intre tari (NATO contra fostului bloc sovietic) si vesticii au casunat pe noi. Ne-o dau in cap prin marionetele puse la carma tarii dupa ’89.

H2SO4 29-10-2012 - 23:58

mai schimba si tu bre placa !! bati apa in piua cu aceleasi & aceleasi idei….

BULA 30-10-2012 - 14:45

Mai chimicule, ideile ti se par corecte ? Da-ti cu parerea asupra lor, asta e important. Sa vedem de partea cui esti, fara ocolisuri.
Si daca le repet, e pentru ca majoritatea romanilor sunt niste jeguri. Nu s-ar implica sub nici o forma in apararea bunurilor comune (ale statului). Sunt invidiosi pe banditii de la carma tarii, pentru ca nu sunt ca aia, sa fure si ei si sa se pricopseasca prin tradarea tarii si prin slugareala fata de straini.

vodka 30-10-2012 - 01:45

USL-ul E DE VINA

BULA 30-10-2012 - 14:53

Am vrut sa merg pana la Motru si nu s-a putut, pentru ca s-a scos din circulatie trenul Motru-Craiova si nici autobuze care sa faca traseul asta nu sunt. Se merge cu trenul pana la Strehaia, dupa care trebuie sa stai ore in sir la intersectia drumurilor, sa te ia careva cu masina. In regim de taxi costa 50 de lei (Strehaia-Motru — cam 40km), de iti pere cheful. Asta e rezultatul spagilor date la controlorii de tren, care si-au facut case si s-au pricopsit, falimentand CFR-Calatori. Dar s-a dorit acesta falimentare, ca altfel s-ar fi dat careva la acesti hotomani.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult