Acasa Actualitate-InternaInvestigatii Cum fentam radarele nedetectabile ale Politiei

Cum fentam radarele nedetectabile ale Politiei

scris de Ziua Veche
13 afisari

 Noile radare ‘nedetectabile’ ale Politiei Rutiere nu pot ramane ascunse pentru detectoarele aparatelor de masurat viteza in banda K. Chiar daca au trambitat ca noile aparate sunt de neclintit in calea detectoarelor radar conventionale se pare ca politistii nu s-au interesat ce ofera piata acestor dispozitive inainte de a face o asemenea afirmatie.

Frecventa la care functioneaza noile aparate este 33.8GHz + 100 MHz  pe banda K a aparatelor de detectare a radarelor. Puterea radiatiilor este mai mica de 2 mW/cm2 la 5 cm distanta fata de antena. Distanta de detectie declarata de producator este de 1,5- 2 km in cazul unui vehicul de marime medie. Din pacate pentru politistii de pe noile masini ea difera in functie de marimea vehiculului ‘tinta’, in functie de configuratia terenului, conditiile meteo si cele de trafic. La o simpla cautare pe internet a aparatelor de detectare a radarelor in banda K se gasesc o sumedenie de oferte. Acestea au preturi care nu sunt foarte piperate in comparatie cu detectoarele pe care Politia Rutiera le considera acum inutile. De exemplu, detectorul Bytrex 2010 LR Remote, care se monteza in bara masinii poate detecta benzile folosite de noile aparate la un cost de doar 850 de lei. Nici vechile detectoare radar achizitionate pana la aparitia noilor masini de politie nu sunt de aruncat. Pe langa faptul ca vor detecta in continuare vechile aparate radar care vor ramane in continuare pe strazi unele din acestea pot fi modificate astfel incat sa detecteze si noile frecvente.

Functiile aparatelor radar BEE III

Dintre functiile radarelor noi va putem spune ca dispune de Automatic Same Direction mode, functie care elimina necesitatea de a apasa unul din butoanele ‘mai repede’ sau ‘mai incet’, ce erau prezente la vechiul model radar, prin care politistul trebuia sa apese pe butonul corespunzator in functie de situatia in care se afla masina de patrulare fata de autorurismul ‘tinta’ in situatia in care aparatul radar era in miscare. Un alt sistem de care dispune radarul BEE III este Directiona stationary mode care permite aparatului sa stabileasca si sa monitorizeze viteza de deplasare a unui vehicul diferentiand cele doua sensuri de mers. ‘Fastest target mode’ este o functie a aparatului care stabileste si monitorizeaza continuu vehiculul care se deplaseaza cel mai rapid, eliminand acele situatii cand un vehicul care se deplasa mai repede dar se afla in vecinatatea unui autobuz, camion, nu era depistat de aparat datorita faptului ca radarul monitoriza viteza vehiculului de la care avea cea mai buna reflexie a undelor.

33.000 euro pentru o masina cu radar

Politia Rutiera a primit 450 de masini echipate cu radare de ultima generatie. Aparatele sunt de negasit pe frecventele detectoarelor radar obisnuite. Politia Rutiera Romana va folosi de la 15 martie 450 de Dacii MCV, echipate ultramodern pentru pretul de 33.000 de euro. Pretul este unul justificabil, conform oficialilor din cadrul Ministerului de Interne deoarece masinile au echipamente radar care nu pot si interceptate de detectoarele din comert, un minilaborator de testare a alcoolemiei si statii de emisie-receptie mai performante. Masinile fac parte dintr-un lot de 2.000 de autospeciale cumparate de Ministerul de Interne din fonduri europene si vor fi repartizate in tara, prioritate avand judetele care au cele mai multe accidente cauzate de viteza excesiva.

MCV-urile politistilor vor fi echipate si cu sisteme GPS care indica locul echipajului si data inregistrarii imaginilor, astfel incat sa nu mai existe situatii in care soferii care contestau amenzile, sa declare ca nici nu au trecut prin zonele vizate. Imaginile vor fi inregistrate in format digital si nu vor mai putea sterge, inlaturandu-se astfel situatiile in care politistii putea sa stearga inregistrarile pentru o mica atentie.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult