Acasa Actualitate-InternaInvestigatiiLumea justitiei Alexandru Vişinescu a fost pus sub acuzare pentru genocid

Alexandru Vişinescu a fost pus sub acuzare pentru genocid

scris de M.A.
3 afisari

Alexandru Vişinescu, fost comandant al Penitenciarului Râmnicu Sărat în perioada 1956 – 1963, a fost pus sub acuzare de procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte pentru săvârşirea infracţiunii de genocid.

Alexandru Vişinescu a fost pus sub acuzare pentru genocid

Alexandru Vişinescu a fost pus sub acuzare pentru genocid

Alexandru Vişinescu a fost chemat marţi la Parchetul General, unde procurorii l-au anunţat că a fost pus sub acuzare. Atât la intrare, cât şi la ieşire, el nu a dorit să facă declaraţii presei şi a cerut procurorilor un termen pentru pregătirea apărării, transmite Agerpres. Acesta a fost însoţit de două persoane, care au distribuit ziariştilor o copie a talonului de pensie al lui Vişinescu, conform căreia acesta are o pensie de „doar” 3.296 lei net, şi nu de peste 6.000 de lei, cum s-a vehiculat în mass-media.

Procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus începerea urmăririi penale faţă de Alexandru Vişinescu sub aspectul săvârşirii infracţiunii de genocid, constând în aceea că în perioada 1956-1963, în calitate de comandant al Penitenciarului Râmnicu Sărat, a supus colectivitatea reprezentată de deţinuţii politici încarceraţi în Penitenciarul Râmnicu Sărat la condiţii de existenţă sau tratament de natură să ducă la distrugerea fizică a acestora, prin acţiuni ce depăşesc cadrul legal (lipsa medicamentelor şi a îngrijirii medicale, refuzul de a acorda asistenţă adecvată, netratarea bolnavilor, refuzul de transfer către spitalele penitenciar, degradarea stării de sănătate a condamnaţilor prin lipsa hranei, lipsa încălzirii, pedepsele aplicate discreţionar şi abuziv deţinuţilor, condiţii de detenţie inumane, rele tratamente, bătaia şi alte violenţe, ignorarea adreselor şi sesizărilor formulate de către deţinuţi)”, se arată într-un comunicat al Parchetului General.

Alexandru Vişinescu este unul dintre cei 35 de torţionari identificaţi de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului. Împotriva sa a fost depusă o sesizare penală pentru omor deosebit de grav, el fiind descris de foştii deţinuţi politici drept „un individ extrem de crud”.

În urma investigaţiilor desfăşurate, IICCMER a identificat o serie de probe care indică faptul că, în perioada în care lt. col. (r) Alexandru Vişinescu a îndeplinit funcţia de comandant al Penitenciarului Râmnicu Sărat, 1956-1963, deţinuţii politici au fost supuşi unui regim de detenţie extrem de dur.

Potrivit IICCMER, acesta poate fi calificat drept unul de exterminare, prin raportare la condiţiile inumane de detenţie, care au dus în final la decesul unor deţinuţi politici aflaţi în executarea pedepselor privative de libertate în această închisoare.

Alexandru Vişinescu are 88 de ani şi trăieşte în Bucureşti, în apropierea sediului IICCMER. În penitenciarul de la Râmnicu Sărat au fost închişi liderii ţărănişti Ion Mihalache, Corneliu Coposu, Ion Diaconescu, precum şi alte personalităţii politice.

56 comentarii

UnUL 03-09-2013 - 13:24

Mult prea târziu; e totuși bine și acum.

Europeanuul 03-09-2013 - 14:09

Da, calaii si sefii lor trebuiau trasi la raspundere in urma cu 20 de ani. Sau cel tarziu in urma cu 7,8 ani.

Ionel 03-09-2013 - 14:19

Mari nationalisti care alearga un mos sclerozat bolnav de Alzhaimar! Dupa care urmeaza legionarii si o sa avem vinatori de vrajitoare in care se incepe cu alergarea mosilor senili de 90 de ani ba de la Secu sau din miscarea legionara. Se merge pe doua directii .

UnUL 03-09-2013 - 15:10

Un criminal nu încetează de a fi criminal chiar dacă a ajuns la vârsta de 90 de ani, Ionele. Dacă ai fi avut rude torturate și ucise în închisorile sau lagărele comuniste, poate ai gândi mai normal.

Ionel 03-09-2013 - 16:16

Chiar am avut un frate omorit si foarte cenzurat pentru ca nu am fost liberali sau legionari si gasesc absurd sa incep sa alerg babe si mosi de 90 de ani. Traim in prezent.

pathfinder 03-09-2013 - 16:28

Ionica fara frica si cu creier de furnica.
Ce spui tu acilea e foarte greu de crezut.

Dar trebuie apreciat ca ai o imaginatie debordanta.
Acuma serios: alta minciuna mai credibila n-ai gasit? Sau cat de cat credibila…
Cati anisori zici ca ai?

Ionel 03-09-2013 - 20:56

@pathfinder: Asta nu e pentru cei din multime si trebuie sa mai cresti ca sa stii ce a fost. Ramai la lozinci si sa fii fericit !

salut 03-09-2013 - 21:32

Repet ce am mai spus: clasa politica interbelica era CEL PUTIN TOT ATAT DE REA CA SI CEA PREZENTA. „ELITELE” idem. O treime din teritoriul Romaniei s-a pierdut datorita „performantelor” acestora. Restul, cum se domneau si se bateau pe burta unii pe alti, sunt vorbe.

Tache 03-09-2013 - 21:50

Oameni precum Alexandru Visinescu, care au colaborat cu ocupantul, mai entuziast (datorita prostiei) sau mai putin entuziast, sunt pedepsiti atunci cand incep sa deschida gura si sa povesteasca. Adica sunt pedepsiti atunci cand incep sa fie folositori poporului roman, cand pot face sa se inteleaga mecanismul terorii si distrugerii.

urbos 03-09-2013 - 13:32

Va veni si randul canaliei criminale Traian Basescu, mai devreme sau mai tarziu.

UnUL 03-09-2013 - 13:45

Canalie criminală îi fi fiimd tu, Buboșel. Apelativul i se potrivește președintelui României ca nuca-n perete.

Ionel 03-09-2013 - 14:08

Partea distractiva de abia acum incepe cu legionarii mai ales ca majoritatea probelor au fost arse in anii 50 pentru a fi evitata impartirea despagubirilor. Si mai distractiv o sa fie cind o sa inceapa sa alerge fostii sefi din Securitate care stiu o gramada de porcarii si o sa inceapa sa vorbeasca.

MI-5 03-09-2013 - 18:55

se pare ca esti un fost tortionar bai moaca…

salut 03-09-2013 - 21:50

Hai, bre!

Antibasistul 03-09-2013 - 14:52

MARE MINUNEEE!!!

pathfinder 03-09-2013 - 15:50

Pentru genocid?
Hmmmmmm

BULA 03-09-2013 - 16:37

Sunt pedepsiti informatorii si executantii de la nivelul de jos, dar marii securisti si activistii de partid au imunitate. Caderea comunismului s-a realizat prin colaborarea (tradarea) lor, la intelegere cu americanii, si li s-a garantat ca nu vor pati nimic.

pathfinder 03-09-2013 - 16:41

Si intelegerea aia e semnata, parafata si tot tacamul?
Sau e verbala?
Ca sa stim si noi…

ValVerde 03-09-2013 - 17:00

E semnata, parafata, legalizata…tot tacimul.
Dar e secreta !!
Bula are originalul si nu exista copi…e in sertarul de la noptiera, linga portocalele si sucul aduse de rude la ultima vizita. Putin in spatele medicamentelor.

BULA 03-09-2013 - 17:18

Am cunostinte, cu rude in Securitate, care din anul 1987 au stiut ca se va schimba regimul si se pregateau pentru privatizare (strangeau bani, pe orice cale, sa poata sa cumpere din activele statului). In vara anului ’89, inainte de caderea lui Ceasca, existau retele de cartier care distribuiau prin cablu semnal tv de la satelit. Evident ca nu erau legale, dar Securitatea nu a intervenit.Se pop.ulariza fuga RDG-istilor in Vest, prin Ungaria, care isi deschisese granita cu Austria.
Comunismul nu ar fi avut cum sa cada, fara sa fie cointeresati securistii (kgb-istii). La armamentul nuclear existent in URSS, americanii nu ar fi avut curajul sa atace clasic. Au ales calea coruperii lucratorilor din seviciile secrete,carora le-au promis avantaje in noul regim.

pathfinder 03-09-2013 - 17:23

Tare!!!
In afara de ametelile insiruite, tu chiar nu ai pauze in gandire?!?
Am uitat… care gandire…?

ValVerde 03-09-2013 - 17:26

” cu rude in Securitate, care din anul 1987 au stiut ca se va schimba regimul si se pregateau pentru privatizare ”

===

Si-ti povesteau asa la o bere…sa stringi si tu bani.
Acelasi lucru il auzeam, pe vremea aia, in fiecare zi, la cozi, dar spus in soapta, intre „baga-mi-as” si „o sa-i pedepseasca D-zeu”

Oare rudele tale au raspindit zvonurile, de vorbea lumea prin tramvaie?

” In vara anului ’89, inainte de caderea lui Ceasca, existau retele de cartier care distribuiau prin cablu semnal tv de la satelit”

===

WTF ??? Iar ai incurcat flacoanele ?

tomi 03-09-2013 - 18:42

BULA, te-au obosit prea mult corecturile lucrarilor studentilor tai. Auzi ce nu dai si tu la nepotel sa te ajute la corecturi, x-uri si virgule precis ca stie sa puna iar tu dai nota dupa ce flcaiasul le-a corectat. Dar oricum un concediu la Sinaia precis ti-ar prinde bine, uite eu m-am dus in Apuseni taman din Israel sa inspir ioni negativi si aroma de brazi.

Tache 03-09-2013 - 20:12

Bula are dreptate, iar agentii puterilor straine dusmane poporului roman, pathfinder, ValVerde si tomi, incearca sa inabuse adevarul.

Nu numai ca s-a stiut in mod CERT ca Ceausescu va fi inlaturat, dar s-a stiut in mod CERT ca va fi IMPUSCAT. Zvonurile au inceput sa fie raspandite incepand cu anul 1987, cand au avut loc evenimentele de la Brasov- o diversiune menita sa duca la inlaturarea din functii a ofiterilor care inca erau loiali lui Ceausescu. Zvonul a fost raspandit sub pretextul ca un mare clarvazator indian ar fi vizitat Romania si ar fi prezis impuscarea sotilor Ceausescu. Eu am aflat personal, in 1987, ca sotii Ceausescu vor fi impuscati „in curand”.

A existat si un razboi psihologic, purtat de americani, impotriva ofiterilor din armata romana. Grupuri de ofiteri romani au fost invitati la Pentagon unde le-a fost prezentat un sistem de tip Google Earth. Au putut sa priveasca la propriile lor case si familii, „din satelit”, ceea ce a avut un efect demoralizant deosebit de eficient. S-a raspandit ideea ca americanii sunt asa de avansati ca „ne scuipa din satelit”. In realitate armata romana era suficient de puternica incat sa reziste, asa cum a dovedit Yugoslavia in 1999. Slabiciunea armatei romane a fost slabiciunea mintii.

tomi 04-09-2013 - 00:18

Ma Tache da cite lucruri sti tu ma tataie, ma, stau si ma minunez cite informatii si secrete stiai tu bre, auzi dom’le din 1987 stia precis ce va fi peste doi ani, ma da nici Rasputin nu stia atitea cite sti tu omule, toata cinstea si biciuletea.

BULA 04-09-2013 - 05:35

Mai gunoaielor (Pathfinder, VV, Tomi), ia sa-mi spuneti de ce se face atata galagie pe tema dosarelor de informator si sunt neatinsi activistii de partid si securistii ? Hai, explicati ! Tomi, tu, ca fost securist tortionar, de te plimbi prin statiunile din Romania fara sa te aresteze pentru genocid ?

Antibasistul 03-09-2013 - 17:08

Noroc ca americanii-s respecta semnatura, nu intotdeauna, NU CA BASESCU niciodata!

ValVerde 03-09-2013 - 17:10

Eheee…n-au incotro, americani banditi !!

Ii are Bula la mina….nu respecta contractul ?
Pac! la Razboiul si la Racnetul Carpatilor.

pathfinder 03-09-2013 - 17:15

„Noroc ca americanii-s respecta semnatura, nu intotdeauna”
Intortocheate-s caile Domnului…

Buna tuica? 😉

Antibasistul 03-09-2013 - 17:22

Nu-mi plac bauturile tari, asa ca ție!

pathfinder 03-09-2013 - 17:26

@Antibasistul
Corect. Am uitat. Scuze.
Urinoterapie….

Antibasistul 03-09-2013 - 17:34

Corect, urinoterapia o practici, sclavule a lui Bivolaru, MISA!

pathfinder 03-09-2013 - 17:40

@Antibasistul
Denial, The First Step in Healing…

Bre, da’ parca eram sclav al lui Basescu…
Ufufuf…
Grea terapia asta a ta antidepresivus…

Antibasistul 03-09-2013 - 18:19

Saracu de tine…!

CONGO 03-09-2013 - 19:41

Aha, deci Visinescu era raul ce trebuia extirpat!

Dar, cum ajungeau detinutii acolo? Oare nu se facea o sedinta de sindicat si ieseau condamnati? Si nu judecatorii decideau sa-i trimita la Visinescu?

Deci „deţinuţii politici au fost supuşi unui regim de detenţie extrem de dur” din cauza sistemului, iar Visinescu era o mica rotita.

Cum a fost cu colectivizarile fortate, acolo sa nu privim?

De ce toti fostii din CC, si alte comitete nu-s langa Visinescu?

jan dinu 03-09-2013 - 19:42

Cita perfidie ,cita shmecherie …
L-au gasit …,pa Visinescu – gata – a venit dreptatea in Romania !
Cind nea ION DIACONESCU (tzaranistul puscariash, membru PCR )
era ;la cirma parlamentului Romaniei …,n-a suflat o vorba fiid
chiar impaciutorist cu tortionarii conform principiului religios – ortodox :
(intoarce shi celalaalt obraz ) asha cum au procedat shi alti duhovnici ai neamului ( calugarul „sfintit”..Iustin Parvu ) …iertatori cu zbirii din inchisori !!…De ,asha arata profilul national – a poporului patibular …!
JD-USA

Antibasistul 03-09-2013 - 21:57

Sa speram ca in curind vei sta in celula cu Visinescu!

Tache 03-09-2013 - 19:49

Col (r.) Paulian Păsărin a fost şeful Serviciului de Contraspionaj. El a condus serviciul de la înfiinţarea sa, în anul 1974, până la dizolvare, în decembrie 1989. Acesta declara că în decembrie 1989 nu a fost revoluţie, iar evenimentele care au dus la înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu şi chiar împuşcarea lui şi a Elenei Ceauşescu, au fost planificate cu mult timp înainte, de Uniunea Sovietică şi Statele Unite.

Paulian Păsărin a murit în anul 2007, iar apropiaţi ai săi au declarat că ultimele sale cuvinte ar fi fost: „Mi-au făcut-o şi ei mie.”.

Reporter: Domnule colonel, a ştiut Nicolae Ceauşescu ce i se pregăteşte, sau a fost luat prin surprindere de Revoluţia din Decembrie 1989 ?

Paulian Păsărin: Despre evenimentele din 1989 pot să spun adevărul, pentru că am cunoscut faţa nevăzută a lucrurilor, dar nu voi folosi termenul de revoluţie, pentru că nu împărtăşesc această variantă şi vă voi argumenta în continuare de ce. S-a ştiut cu mult timp înainte ce va urma. Au existat informaţii în mediul oamenilor de informaţii şi nu de genul că s-ar putea, ci au fost informaţii certe. Totul a plecat de la o greşeală a lui Nicolae Ceauşescu. La sfârşitul anilor ’70, după moartea lui Brejnev, s-a pus problema cine să fie succesorul lui la conducerea Partidului Comunist din Uniunea Sovietică. Printre posibilii succesori a apărut şi Andropov, care era şeful KGB-ului în Uniunea Sovietică. Atunci Ceauşescu a făcut greşeala (nu ştiu dacă sfătuit, sau din proprie iniţiativă, dar cred că a fost o iniţiativă personală), de a ieşi pe postul naţional de televiziune cu părerea că nu este Andropov cel mai potrivit să-l urmeze pe Brejnev la conducerea partidului. De aici au sărit scântei şi de o parte şi de alta, dar mai ales din partea lui Andropov, care a ajuns în poziţia de preşedinte al Uniunii Sovietice. Deci înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu a fost pusă la cale la Moscova.

În plan informativ, un subordonat de-al meu a venit şi mi-a spus că, în fiecare zi de marţi şi de vineri ale săptămânii, la blocul din Piaţa Aviatorilor, bloc care era al sovieticilor şi era un cămin-hotel, vin un autocar sau două cu turişti, care a două zi nu făceau altceva decât să împânzească Bucureştiul. În urma verificării informaţiilor am constatat că turiştii verificau pieţele, magazinele, dar mai ales se familiarizau cu dispozitivele de pe traseele pe care circula Ceauşescu. Dacă bărbaţii aveau ca sarcină să monitorizeze intersecţiile şi să vadă lipsurile cu care se confruntă populaţia, femeile au mers până acolo încât îi identificau pe băieţii noştri aflaţi în dispozitiv şi încercau să le facă „ochi dulci”, în ideea de a intra în vorbă cu ei. Am mers mai departe cu verificarea şi am aflat că aceste grupuri făceau parte dintr-o divizie amplasată în Basarabia. Unii dintre ei îşi căutau anumite poziţii, din care să poată acţiona cu arme de foc. Eu îmi întăresc afirmaţia prin faptul că toţi care s-au aflat în mulţime şi asupra cărora s-a tras, au fost împuşcaţi de la înălţime, după traiectoria gloanţelor.

R: Coincid clădirile în jurul cărora au stat mai mult presupuşii turişti cu cele din care s-a tras în timpul evenimentelor din Decembrie 1989?

P. P.: Da, cele mai studiate clădiri de către respectivele persoane au fost chiar cele din care sau de pe care s-a tras în mulţime. De exemplu, în jurul Televiziunii au fost instalate acele simulatoare, iar eu cunosc un caz concret, al unui anume Popescu, de pe Zambaccian, care a mânuit tot timpul simulatorul şi a recunoscut ulterior acest lucru. Este un fost agent KGB, care a povestit că a folosit simulatorul, iar pe masă avea un pahar cu apă şi o pastilă, pe care trebuia să o ia, ca să moară, dacă acţiunea ar fi eşuat, iar el ar fi fost prins.

R: Ce se făcea, concret, cu acele simulatoare?

P. P.: Simulatoarele erau de mai multe categorii: de zgomot care imitau trecerea unui tanc, o rafală de mitralieră, o explozie, dar şi simulatoare cu efecte luminoase, cu trasoare. Deci, revenind la întrebarea iniţială, dacă s-a cunoscut sau nu ce urmează, este cert că Ceauşescu a fost informat despre faptul că urma să fie înlăturat. Astfel, pentru că ştia că i se pregăteşte ceva, nu a rămas niciodată pe timp de noapte în URSS, de câte ori s-a dus în vizită, n-a acceptat niciodată să se facă aplicaţii pe teritoriul României, împreună cu celelalte state din Tratatul de la Varşovia şi nici măcar să treacă trupele pe teritoriul ţării, singurul lucru pe care l-a acceptat fiind aplicaţiile pe hartă.

Mulţi spun că ar fi fost vorba despre o trădare a Securităţii, dar Securitatea şi-a făcut datoria, aceea de a culege informaţii, de a le verifica şi de a informa pe preşedinte despre ce se întâmplă, ori noi asta am făcut. Trebuie precizat că eu şi cu oamenii mei ne ocupam strict de securitatea preşedintelui şi nu aveam nici o legătură cu trupele de securitate, care se ocupau de securitatea naţională. Poate am fost acuzaţi că nu am acţionat în timpul evenimentelor din 1989, dar trebuia să te gândeşti întâi la ţară şi apoi dacă e bine sau nu să-l aperi pe Ceauşescu. Dacă ar fi acţionat Securitatea, ar fi însemnat măcel naţional.

Trebuie spus că s-a afirmat că în România a fost genocid şi că sunt 62.000 de morţi, o cifră lansată dinainte de sistemul de dezinformare sovietic, ca să justifice intervenţia militară, o altă variantă pusă la cale de sovietici, dacă varianta începută ar fi eşuat. S-a acţionat cu planuri de dezinformare, s-a acţionat cu zvonuri, propagandă defăimătoare, prin Europa Liberă şi cu mobilizare de oameni, ceea ce s-a întâmplat la Timişoara şi la Bucureşti. Asta pentru că lumea era nemulţumită şi era uşor de scos în stradă. Iar la acţiune n-au participat numai sovieticii, au participat şi americanii, aceştia din urmă în partea aeriană.

R: Deci, concret, cine şi ce a hotărât îl legătură cu soarta soţilor Ceauşescu?

P. P.: Bush cu Gorbaciov s-au întâlnit în vara lui ’89 la Malta şi au hotărât înlăturarea lui Ceauşescu de la conducerea României, dar s-a hotărât ca treaba să fie executată pe cale terestră de Uniunea Sovietică şi pe cale aeriană de Statele Unite.

Reţeaua informativă, însă, a fost îmbunătăţită, pentru că, pe lângă serviciile secrete ruse şi americane ce au acţionat în plan informaţional, s-a colaborat şi cu serviciile de informaţii ale evreilor, sârbilor. De altfel, vreau să-i informez pe cititori că primul partid comunist care a rupt legăturile cu Nicolae Ceauşescu a fost Uniunea Comuniştilor Iugoslavi, în frunte cu Miloşevici, iar principala poartă de intrare a trupelor de comando în România, care au declanşat evenimentele de la Timişoara, a fost graniţa sârbească.

R: Am înţeles cine au fost actorii acestor scene, dar care era scopul, ce voiau, de fapt, să facă ?

P. P.: Gorbaciov voia înlăturarea lui Ceauşescu şi o Perestroika, adică schimbarea şi destinderea, care să ducă la un grad mai mare de libertate, dar tot într-un socialism cu un singur partid. De ce? Pentru că Gorbaciov era finul lui Andropov şi a fost şeful direcţiei de dezinformare din KGB, deci acţiona ca un profesionist.

De altfel, la întâlnirea şefilor de state şi de guverne din Tratatul de la Varşovia, care a avut loc la Moscova, Gorbaciov s-a întâlnit separat cu fiecare şef de stat, iar când s-a întâlnit cu Ceauşescu i-a spus că trebuie făcută o schimbare, iar aşa cum s-au retras alţii (Honecker a plecat, Brejnev a plecat, Jivkov a plecat), e cazul să se retragă şi el, la al XIV-lea Congres.

Răspunsul lui Ceauşescu a fost destul de categoric, cum că e treaba partidului şi a poporului său, iar atunci Gorbaciov l-a ameninţat, că-l şterge de pe faţa pământului, la care Ceauşescu a trecut şi el la ameninţări, spunând:

„Dacă te mai amesteci în ţara mea îţi fac din Europa un Vietnam cum n-ai mai văzut niciodată şi-ţi cer Tezaurul, Insula Şerpilor şi Basarabia!”

… Efectul discuţiei lor s-a văzut şi în întâlnirea generală, pentru că Ceauşescu a anunţat că s-a înţeles cu şefii de state şi cu primii miniştrii, ca următoarea întâlnire a primilor miniştrii să aibă loc la Bucureşti şi Gorbaciov din prezidiu i-a zis: „Să vedem dacă mai apuci!…”.

R: A fost acea întâlnire de la Moscova semnalul de începere a evenimentelor din decembrie 1989?

P. P.: Categoric! La cererea lui Gorbaciov, a pornit ofensiva şi trebuie să clarificăm ce s-a întâmplat la Timişoara . Se tot vorbeşte de cei 42 de morţi, care au fost împuşcaţi laTimişoara şi arşi în crematoriu la Bucureşti.

Nu au fost oameni din Timişoara, ci oameni din trupele de comando, care trăgeau de aproape în oamenii care manifestau. Au fost depistaţi, împuşcaţi şi duşi la Morgă. Din toţi, n-a venit până acum vreo rudă să spună că le-a fost ars cineva la crematoriu. Ei erau oameni recrutaţi cu ani în urmă din străinătate, e drept români, dar despre care nu se mai ştia nimic.Ei au fost recrutaţi şi pregătiţi în Ungaria şi au fost pregătiţi special. Ei au fost cei care i-au scos pe studenţi afară cu forţa. Mulţi se tem să spună, dar eu ştiu, pentru că am cules informaţii.

R: Pe aceşti oameni din trupele de comando cine i-a împuşcat?

P. P.: Oamenii generalului Nuţă Constantin, şeful Inspectoratului General al Miliţiei i-au împuşcat, iar el a fost trimis la Timişoara de Elena Ceauşescu, pentru că Ceauşescu era în Iran. Iar ca o dovadă că aşa a fost, ungurii au făcut deja monument celor 42 de morţi în Ungaria.

Când a plecat din Timişoara, Nuţă a luat cu el toate documentele şi probele pe care le avea de la acţiunea care a avut loc, inclusiv probe video. Ruşii au ştiut, însă, că acesta are probe împotriva lor, aşa că l-au interceptat în tren la Alba Iulia şi l-au urcat într-un elicopter, care a pierit într-o explozie, iar Nuţă, echipajul şi dovezile au ars.

Deci, după cum vedeţi, totul a fost pus la punct, spontane fiind doar manifestaţiile oamenilor în stradă, dar şi ieşirea lor a fost provocată de cei care au organizat totul.
Asta pentru ca o simulare de revoluţie a poporului să mascheze intervenţia externă.

Tache 03-09-2013 - 19:52

Bush cu Gorbaciov s-au întâlnit în vara lui ’89 la Malta şi au hotărât înlăturarea lui Ceauşescu de la conducerea României, dar s-a hotărât ca treaba să fie executată pe cale terestră de Uniunea Sovietică şi pe cale aeriană de Statele Unite.

Reţeaua informativă, însă, a fost îmbunătăţită, pentru că, pe lângă serviciile secrete ruse şi americane ce au acţionat în plan informaţional, s-a colaborat şi cu serviciile de informaţii ale evreilor, sârbilor. De altfel, vreau să-i informez pe cititori că primul partid comunist care a rupt legăturile cu Nicolae Ceauşescu a fost Uniunea Comuniştilor Iugoslavi, în frunte cu Miloşevici, iar principala poartă de intrare a trupelor de comando în România, care au declanşat evenimentele de la Timişoara, a fost graniţa sârbească.

Tache 03-09-2013 - 19:53

Col (r.) Paulian Păsărin a fost şeful Serviciului de Contraspionaj. El a condus serviciul de la înfiinţarea sa, în anul 1974, până la dizolvare, în decembrie 1989. Acesta declara că în decembrie 1989 nu a fost revoluţie, iar evenimentele care au dus la înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu şi chiar împuşcarea lui şi a Elenei Ceauşescu, au fost planificate cu mult timp înainte, de Uniunea Sovietică şi Statele Unite.

Paulian Păsărin a murit în anul 2007, iar apropiaţi ai săi au declarat că ultimele sale cuvinte ar fi fost: „Mi-au făcut-o şi ei mie.”.

Reporter: Domnule colonel, a ştiut Nicolae Ceauşescu ce i se pregăteşte, sau a fost luat prin surprindere de Revoluţia din Decembrie 1989 ?

Paulian Păsărin: Despre evenimentele din 1989 pot să spun adevărul, pentru că am cunoscut faţa nevăzută a lucrurilor, dar nu voi folosi termenul de revoluţie, pentru că nu împărtăşesc această variantă şi vă voi argumenta în continuare de ce. S-a ştiut cu mult timp înainte ce va urma. Au existat informaţii în mediul oamenilor de informaţii şi nu de genul că s-ar putea, ci au fost informaţii certe. Totul a plecat de la o greşeală a lui Nicolae Ceauşescu. La sfârşitul anilor ’70, după moartea lui Brejnev, s-a pus problema cine să fie succesorul lui la conducerea Partidului Comunist din Uniunea Sovietică. Printre posibilii succesori a apărut şi Andropov, care era şeful KGB-ului în Uniunea Sovietică. Atunci Ceauşescu a făcut greşeala (nu ştiu dacă sfătuit, sau din proprie iniţiativă, dar cred că a fost o iniţiativă personală), de a ieşi pe postul naţional de televiziune cu părerea că nu este Andropov cel mai potrivit să-l urmeze pe Brejnev la conducerea partidului. De aici au sărit scântei şi de o parte şi de alta, dar mai ales din partea lui Andropov, care a ajuns în poziţia de preşedinte al Uniunii Sovietice. Deci înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu a fost pusă la cale la Moscova.

ValVerde 03-09-2013 - 20:03

Şi totuşi, cine este Paulian Păsărin ăsta, despre care se vorbeşte atîta?

Despre acest domn a scris şi Alex Mihai Stoenescu, în “Istoria loviturilor de stat în România”, vol. IV (II), editura Rao 2005, pag. 234. Aflăm de la Stoenescu că Păsărin are studii la Moscova şi că a pretins, într-o emisiune din 2004 la Naţional TV, că în 21 decembrie 1989 a organizat tulburarea mitingului lui Ceauşescu cu „echipe de trei-cinci oameni cu misiunea de a crea bătăi şi ţipete, să urle şi să creeze debandadă”. Acelaşi Stoenescu afirmă însă că Păsărin a fost „semnalat la Miliţia Giurgiu în 21 decembrie 1989, nu la Bucureşti”, adică un fapt care sugerează că e vorba de un simplu mitoman, din larga tagmă a vitejilor apăruţi după război care-şi atribuie fapte eroice în răsturnarea lui Ceauşescu.

Informaţii despre Paulian Păsărin găsim şi în articolul Cristinei Diac, din “Jurnalul Naţional” din 2 iunie 2009 (linc):

Despre Paulian Păsărin, şeful Miliţiei locale, se spune că înainte de a ajunge la Vîlcea, fusese ba ofiţer în garda lui Ceauşescu, ba că pilota elicopterul pre­zidenţial. Din nu­meroasele “dezăvăluiri” făcute de generalul Nicolae Pleşiţă la diverse posturi de televiziune, vîlcenii le-au reţinut pe acelea din care ar rezulta că Paulian Păsărin ar fi făcut parte dintr-un grup care complota şi intenţiona să atenteze la viaţa însuşi “tovară­şului Ceau­şescu”. “Adulmecat” rapid de vigilentele “organe” de Securitate, prezumptivii complotişti ar fi fost împrăştiaţi care-ncotro, de frică să nu-i afle “tovară­şul”. Păsărin ar fi ajuns în aceste circumstanţe la Rîmnicu Vîlcea.

Aşadar, măsura luată de securitate atunci cînd afla că cineva intenţionează să atenteze la viaţa lui Nicolae Ceauşescu era numirea în funcţia de şef de miliţie judeţeană!

Un alt articol din “Jurnalul Naţional” din 2 octombrie 2009 (linc) ne dă însă lămuriri:

În primăvara anului 1989, Nicolae Ceauşescu a trimis la Rîmnicu-Vîlcea o comisie de partid, cu scopul de a verifica sesizările referitoare la abuzurile imobiliare săvîrşite de (…) şi Paulian Păsărin – inspector-şef al Inspectoratului Judeţean Vîlcea al Ministerului de Interne.

Sesizările respective s-au dovedit a fi întemeiate. Cei menţionaţi au fost găsiţi vinovaţi pentru încălcarea prevederilor Legii sistema­tizării. În raportul trimis lui Nicolae Ceau­şescu la 29 mai 1989, Emil Bobu şi Ion Sîrbu au menţionat faptul că (…) “Repartizarea spaţiului locativ, realizat în blo­cul D 11, s-a făcut cu repartiţii formale, prin încălcarea prevederilor legale, supra­fe­ţe­le atribuite depăşind cu mult pe cele stabilite prin normele legale, în raport cu nu­mă­­rul de persoane care alcătuiesc familiile res­pec­­tive”. (…)

Membrii Secretariatului CC al PCR au fost de acord cu pedepsirea drastică a celor vinovaţi. Totodată, aceştia au fost eva­cuaţi din blocul D 11 (…)

Deci Păsărin e unul dintre ăia care încălcau etica şi echitatea socialistă şi de aici a pornit dizidenţa sa faţă de Ceauşescu.

Cireaşa de pe tort e faptul că pe blogul lui Sorin Platon (linc) unde fusese publicat interviul lui Păsărin şi unde am intervenit ca să explic că e vorba de dezinformări, a apărut un comentator care să mă contreze şi care a semnat însuşi “Paulian Păsărin”. În articolul de la care pornise discuţia se scria că “Paulian Păsărin a murit în anul 2007, iar apropiaţi ai săi au declarat că ultimele sale cuvinte ar fi fost: “Mi-au făcut-o şi ei mie””. Pe internet oricine îşi poate da orice nume, nu se poate şti dacă cel care comenta în 2010 pe blogul lui Sorin Platon este într-adevăr Paulian Păsărin, dar e de reţinut că afirmaţia după care Paulian Păsărin ar fi murit în 2007, cu care începe mult-răspînditul text cu “dezvăluiri despre revoluţie” ar putea fi uşor exagerată

Tache 03-09-2013 - 20:29

Americanii sunt cei care au cerut secretizarea documentelor legate de lovitura de stat din 1989. Asta odata cu intrarea Romaniei in NATO. Restul este praf in ochi.

Este clar ca americanii au fost planificatorii evenimentelor, cu executanti sovietici, yugoslavi (la Timisoara) si israelieni (in Bucuresti). A existat o cooperare foarte buna.

Tiranul, precum tiranii din antichitate, bulibasa maximus, care stapanea Romania, era rabinul-sef Moses Rosen. Nicolae Ceausescu avea doar functie de administrator, de arendas. Avea ceva putere, dar nu in treburile foarte importante. De aceea a si fost inlaturat precum o masea stricata. „Rolul” lui a fost sa atraga asupra sa mania pop_ulara, care altfel i-ar fi lovit pe evrei.

UnUL 03-09-2013 - 20:32

Tăchiță, tu ești bolnav de conspiratită acută în fază terminală; și Bulișor așișderea.

Tache 03-09-2013 - 20:43

Unulica, vreau sa te instiintez ca Europa a pierdut cel de-al doilea razboi mondial si, din 1945, se afla sub ocupatie americano-sovietica, adica evreiasca.

tomi 04-09-2013 - 00:25

Tache
03-09-2013 at 20:29
Tiranul, precum tiranii din antichitate, bulibasa maximus, care stapanea Romania, era rabinul-sef Moses Rosen. Nicolae Ceausescu avea doar functie de administrator, de arendas.
==============
Ma TACHITZA, ia tu legatura urgent cu HUHU si cere-i telefonul medicului psihiatru care-l trateaza la ospiciu. Spune-i medicului ca esti prieten bun cu HUHU si sa-ti aplice acelasi tratament ca si lui. Vezi nu amina ca e de rau.

tomi 04-09-2013 - 00:27

Tache, la tine in apartament citi evrei sint?

Antibasistul 04-09-2013 - 14:28

Tomi batrine este ca ai un picior de lemn si un ochi de sticla si creier deloc?!

ValVerde 03-09-2013 - 20:09

„La sfârşitul anilor ’70, după moartea lui Brejnev, s-a pus problema cine să fie succesorul lui la conducerea Partidului Comunist din Uniunea Sovietică”

===

Brejnev a murit in 1982

Cosmina Păsărin, fala revistei Playboy, cea mai inteligentă membră a familiei Păsărin.
Sursa foto: ttp://www.myidol.ro/cosmina-pasarin-experta-in-sex.html

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 03-09-2013 - 20:12

Interviu: Col (r.) Paulian Păsărin – Dezvăluiri şocante despre Revoluţia Română din 1989
By admin On 11/08/2010 · 6 Comments · In Bucuresti, Educatie, Istorie, Politică, Social, Timis

Col (r.) Paulian Păsărin a fost şeful Serviciului de Contraspionaj. El a condus serviciul de la înfiinţarea sa, în anul 1974, până la dizolvare, în decembrie 1989. Acesta declara că în decembrie 1989 nu a fost revoluţie, iar evenimentele care au dus la înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu şi chiar împuşcarea lui şi a Elenei Ceauşescu, au fost planificate cu mult timp înainte, de Uniunea Sovietică şi Statele Unite.
Paulian Păsărin a murit în anul 2007, iar apropiaţi ai săi au declarat că ultimele sale cuvinte ar fi fost: “Mi-au făcut-o şi ei mie.”.
Reporter: Domnule colonel, a ştiut Nicolae Ceauşescu ce i se pregăteşte, sau a fost luat prin surprindere de Revoluţia din Decembrie 1989 ?
Paulian Păsărin: Despre evenimentele din 1989 pot să spun adevărul, pentru că am cunoscut faţa nevăzută a lucrurilor, dar nu voi folosi termenul de revoluţie, pentru că nu
împărtăşesc această variantă şi vă voi argumenta în continuare de ce.
S-a ştiut cu mult timp înainte ce va urma. Au existat informaţii în mediul oamenilor de informaţii şi nu de genul că s-ar putea, ci au fost informaţii certe.
Totul a plecat de la o greşeală a lui Nicolae Ceauşescu. La sfârşitul anilor 70, după moartea lui Brejnev, s-a pus problema cine să fie succesorul lui la conducerea Partidului Comunist din Uniunea Sovietică.
Printre posibilii succesori a apărut şi Andropov, care era şeful KGB-ului în Uniunea Sovietică.

Atunci Ceauşescu a făcut greşeala (nu ştiu dacă sfătuit, sau din proprie iniţiativă, dar cred că a fost o iniţiativă personală), de a ieşi pe postul naţional de televiziune cu părerea că nu este Andropov cel mai potrivit să-l urmeze pe Brejnev la conducerea partidului. De aici au sărit scântei şi de o parte şi de alta, dar mai ales din partea lui Andropov, care a ajuns în poziţia de preşedinte al Uniunii Sovietice.
Deci înlăturarea lui Nicolae Ceauşescu a fost pusă la cale la Moscova. În plan informativ, un subordonat de-al meu a venit şi mi-a spus că, în fiecare zi de marţi şi de vineri ale săptămânii, la blocul din Piaţa Aviatorilor, bloc care era al sovieticilor şi era un cămin-hotel,
vin un autocar sau două cu turişti, care a două zi nu făceau altceva decât să împânzească Bucureştiul. În urma verificării informaţiilor am constatat că turiştii verificau pieţele, magazinele, dar mai ales se familiarizau cu dispozitivele de pe traseele pe care circula Ceauşescu. Dacă bărbaţii aveau ca sarcină să monitorizeze intersecţiile şi să vadă lipsurile cu care se confruntă populaţia, femeile au mers până acolo încât îi identificau pe băieţii noştri aflaţi în dispozitiv şi încercau să le facă “ochi dulci”, în ideea de a intra în vorbă cu ei. Am mers mai departe cu verificarea şi am aflat că aceste grupuri făceau parte dintr-o divizie amplasată în Basarabia. Unii dintre ei îşi căutau anumite poziţii, din care să poată
acţiona cu arme de foc. Eu îmi întăresc afirmaţia prin faptul că toţi care s-au aflat în mulţime şi asupra cărora s-a tras, au fost împuşcaţi de la înălţime, după traiectoria gloanţelor.
R: Coincid clădirile în jurul cărora au stat mai mult presupuşii turişti cu cele din care s-a tras în timpul evenimentelor din Decembrie 1989?
P. P.: Da, cele mai studiate clădiri de către respectivele persoane au fost chiar cele din care sau de pe care s-a tras în mulţime. De exemplu, în jurul Televiziunii au fost instalate acele simulatoare, iar eu cunosc un caz concret, al unui anume Popescu, de pe Zambaccian, care a mânuit tot timpul simulatorul şi a recunoscut ulterior acest lucru. Este un fost agent KGB, care a povestit că a folosit simulatorul, iar pe masă avea un pahar cu apă şi o pastilă, pe care trebuia să o ia, ca să moară, dacă acţiunea ar fi eşuat, iar el ar fi fost prins.
R:
Ce se făcea, concret, cu acele simulatoare?
P. P.:
Simulatoarele erau de mai multe categorii: de zgomot care imitau trecerea unui tanc, o rafală de mitralieră, o explozie, dar şi simulatoare cu efecte luminoase, cu trasoare. Deci, revenind la întrebarea iniţială, dacă s-a cunoscut sau nu ce urmează, este cert că Ceauşescu a fost informat despre faptul că urma să fie înlăturat. Astfel, pentru că ştia că i se pregăteşte ceva, nu a rămas niciodată pe timp de noapte în URSS, de câte ori s-a dus în vizită, n-a acceptat niciodată să se facă aplicaţii pe teritoriul României, împreună cu celelalte state din Tratatul de la Varşovia şi nici măcar să treacă trupele pe teritoriul ţării, singurul lucru pe care l-a acceptat fiind aplicaţiile pe hartă.
Mulţi spun că ar fi fost vorba despre o trădare a Securităţii, dar Securitatea şi-a făcut datoria, aceea de a culege informaţii, de a le verifica şi de a informa pe preşedinte despre ce se întâmplă, ori noi asta am făcut.
Trebuie precizat că eu şi cu oamenii mei ne ocupam strict de securitatea preşedintelui şi nu aveam nici o legătură cu trupele de securitate, care se ocupau de securitatea naţională.
Poate am fost acuzaţi că nu am acţionat în timpul evenimentelor din 1989, dar trebuia să te gândeşti întâi la ţară şi apoi dacă e bine sau nu să-l aperi pe Ceauşescu. Dacă ar fi acţionat Securitatea, ar fi însemnat măcel naţional. Trebuie spus că s-a afirmat că în România a fost genocid şi că sunt 62.000 de morţi, o cifră lansată dinainte de sistemul de dezinformare sovietic, ca să justifice intervenţia militară, o altă variantă pusă la cale de sovietici, dacă varianta începută ar fi eşuat. S-a acţionat cu planuri de dezinformare, s-a acţionat cu zvonuri, propagandă defăimătoare, prin Europa Liberă şi cu mobilizare de oameni, ceea ce s-a întâmplat la Timişoara şi la Bucureşti. Asta pentru că lumea era nemulţumită şi era uşor de scos în stradă. Iar la acţiune n-au participat numai sovieticii, au participat şi americanii, aceştia din urmă în partea aeriană….

.MACAR , indica sursa , ca tu ca fost PASTOR cu 2 clase, nu esti in stare decat de copy/paste !

Tache=EUFROSIN

WANTED by USA!

Tache 03-09-2013 - 19:54

În plan informativ, un subordonat de-al meu a venit şi mi-a spus că, în fiecare zi de marţi şi de vineri ale săptămânii, la blocul din Piaţa Aviatorilor, bloc care era al sovieticilor şi era un cămin-hotel, vin un autocar sau două cu turişti, care a două zi nu făceau altceva decât să împânzească Bucureştiul. În urma verificării informaţiilor am constatat că turiştii verificau pieţele, magazinele, dar mai ales se familiarizau cu dispozitivele de pe traseele pe care circula Ceauşescu. Dacă bărbaţii aveau ca sarcină să monitorizeze intersecţiile şi să vadă lipsurile cu care se confruntă populaţia, femeile au mers până acolo încât îi identificau pe băieţii noştri aflaţi în dispozitiv şi încercau să le facă „ochi dulci”, în ideea de a intra în vorbă cu ei. Am mers mai departe cu verificarea şi am aflat că aceste grupuri făceau parte dintr-o divizie amplasată în Basarabia. Unii dintre ei îşi căutau anumite poziţii, din care să poată acţiona cu arme de foc. Eu îmi întăresc afirmaţia prin faptul că toţi care s-au aflat în mulţime şi asupra cărora s-a tras, au fost împuşcaţi de la înălţime, după traiectoria gloanţelor.

R: Coincid clădirile în jurul cărora au stat mai mult presupuşii turişti cu cele din care s-a tras în timpul evenimentelor din Decembrie 1989?

P. P.: Da, cele mai studiate clădiri de către respectivele persoane au fost chiar cele din care sau de pe care s-a tras în mulţime. De exemplu, în jurul Televiziunii au fost instalate acele simulatoare, iar eu cunosc un caz concret, al unui anume Popescu, de pe Zambaccian, care a mânuit tot timpul simulatorul şi a recunoscut ulterior acest lucru. Este un fost agent KGB, care a povestit că a folosit simulatorul, iar pe masă avea un pahar cu apă şi o pastilă, pe care trebuia să o ia, ca să moară, dacă acţiunea ar fi eşuat, iar el ar fi fost prins.

R: Ce se făcea, concret, cu acele simulatoare?

P. P.: Simulatoarele erau de mai multe categorii: de zgomot care imitau trecerea unui tanc, o rafală de mitralieră, o explozie, dar şi simulatoare cu efecte luminoase, cu trasoare. Deci, revenind la întrebarea iniţială, dacă s-a cunoscut sau nu ce urmează, este cert că Ceauşescu a fost informat despre faptul că urma să fie înlăturat. Astfel, pentru că ştia că i se pregăteşte ceva, nu a rămas niciodată pe timp de noapte în URSS, de câte ori s-a dus în vizită, n-a acceptat niciodată să se facă aplicaţii pe teritoriul României, împreună cu celelalte state din Tratatul de la Varşovia şi nici măcar să treacă trupele pe teritoriul ţării, singurul lucru pe care l-a acceptat fiind aplicaţiile pe hartă.

Georgescu 04-09-2013 - 10:24

mai importante sunt personajele imbracate in plovar. Unul din ei a fost sef la UTM VA.

Tache 03-09-2013 - 19:55

În plan informativ, un subordonat de-al meu a venit şi mi-a spus că, în fiecare zi de marţi şi de vineri ale săptămânii, la blocul din Piaţa Aviatorilor, bloc care era al sovieticilor şi era un cămin-hotel, vin un autocar sau două cu turişti, care a două zi nu făceau altceva decât să împânzească Bucureştiul. În urma verificării informaţiilor am constatat că turiştii verificau pieţele, magazinele, dar mai ales se familiarizau cu dispozitivele de pe traseele pe care circula Ceauşescu. Dacă bărbaţii aveau ca sarcină să monitorizeze intersecţiile şi să vadă lipsurile cu care se confruntă populaţia, femeile au mers până acolo încât îi identificau pe băieţii noştri aflaţi în dispozitiv şi încercau să le facă „ochi dulci”, în ideea de a intra în vorbă cu ei. Am mers mai departe cu verificarea şi am aflat că aceste grupuri făceau parte dintr-o divizie amplasată în Basarabia. Unii dintre ei îşi căutau anumite poziţii, din care să poată acţiona cu arme de foc. Eu îmi întăresc afirmaţia prin faptul că toţi care s-au aflat în mulţime şi asupra cărora s-a tras, au fost împuşcaţi de la înălţime, după traiectoria gloanţelor.

R: Coincid clădirile în jurul cărora au stat mai mult presupuşii turişti cu cele din care s-a tras în timpul evenimentelor din Decembrie 1989?

P. P.: Da, cele mai studiate clădiri de către respectivele persoane au fost chiar cele din care sau de pe care s-a tras în mulţime. De exemplu, în jurul Televiziunii au fost instalate acele simulatoare, iar eu cunosc un caz concret, al unui anume Popescu, de pe Zambaccian, care a mânuit tot timpul simulatorul şi a recunoscut ulterior acest lucru. Este un fost agent KGB, care a povestit că a folosit simulatorul, iar pe masă avea un pahar cu apă şi o pastilă, pe care trebuia să o ia, ca să moară, dacă acţiunea ar fi eşuat, iar el ar fi fost prins.

R: Ce se făcea, concret, cu acele simulatoare?

jan dinu 03-09-2013 - 20:09

— TANIUGUL ( agentia de presa iugoslava ) a dat zvonul pe piatza
ca Ceausescu a omorit 70.000 de protestatari …
Dar acest Milosevici a – bulit-o …in puscarie …
Blestemul lu Ceausescu dureaza …sute de ani de acum incolo …!
JD-USA

Andrei 04-09-2013 - 06:48

Dupa diktatul de la Viena toata armata yugoslava era pe granita si ni se repeta de ani de zile ca ,, Marea Neagra si Serbia au fost cei mai buni prieteni”….

BULA 04-09-2013 - 08:40

Milosevici a fost cumparat de CIA cu mult inainte de razboiul din Iugoslavia. A facut studii in SUA (acunci l-au bagat in buzunar) si avea mari proprietati in Grecia (o mare baza a CIA in Europa). L-au bulit dupa ce n-au mai avut nevoie de el. Nu vezi ca americanii ii bulesc si pe securistii nostri prin care si-au facut jocurile (pe Dan Voiculescu – de ex). O sa-i vedem „nunta” si lui Basescu.

bibi 03-09-2013 - 22:04

corect !!

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult