Acasa Actualitate-InternaInvestigatii Piratii ridicarilor auto

Piratii ridicarilor auto

scris de Ziua Veche
1 afisari

 

Ridicarile de autoturisme parcate neregulamentar au devenit o afacere deosebit de prospera pentru firmele carora li s-au daruit de catre primarii dreptul de a derula aceste servicii, prin asa-zise licitatii. Lasate sa-si faca de cap, aceste firme nu sunt preocupate decat de profit si ridica orice masina parcata neregulamentar, chiar daca legea prevede ca ridicarea se poate dispune doar daca sunt indeplinite cumulativ trei conditii: parcarea sa fie neregulamentara, vehiculul sa blocheze circulatia si imobilizarea voluntara a vehiculului sa dureze cel putin cinci minute.

Pentru a eluda cele trei conditii cumulative, care arareori sunt indeplinite, firmele ataca in “haita”, pentru ca nimeni sa nu aiba timp sa reactioneze. “Haitele” sunt compuse din cate cinci, sase autospeciale cu platforma, care descind intr-o zona unde exista masini parcate neregulamentar pe marginea drumului – dar care, atentie, nu blocheaza circulatia – si in fix trei minute pe ceas, autospecialele ridica tot atatea masini, cu care pleaca in tromba de la fata locului.

Acoperirea este asigurata de un politist rutier, care de regula e pe blat cu firma de ridicari, care nici nu se deranjeaza sa coboare din masina pentru ca “filmeaza” contraventia”, zice el. Politistul rutier nu constata contraventia pentru stationarea interzisa, pe loc, cum cere legea, si nici nu elibereaza notele de constatare pe baza carora, legal, firma sa poata ridica masinile. Aceste acte se fabrica mult mai tarziu, uneori dupa zile intregi.

Daca un procuror ar opri transporturile si ar verifica cu ce acte pleaca autospecialele cu masinile oamenilor pe platforme, pana la depozitul special amenajat, ar putea sa-i aresteze pe soferii firmei de ridicari pentru furt, intrucat acestia nu au acte cu care sa dovedeasca cine i-a autorizat sa sechestreze bunurile oamenilor.

 

Politia e partasa

 

Si mai grav, procesul-verbal de contraventie pentru stationarea interzisa se completeaza de un alt politist, care nu a fost prezent la fata locului, si care are ghereta (locul de munca) la sediul depozitului firmei de ridicari, iar “martori” la contraventie sunt chiar angajati ai firmelor de ridicari, care nici ei nu au fost la fata locului si nu indeplinesc conditia  de a putea fi martori (sunt subiectivi). Completarea procesului-verbal de contraventie de catre politist se face in realitate abia cand proprietarul masinii se prezinta la depozitul firmei sa-si ridice masins, moment care se poate petrece dupa zile sau chiar saptamani de la eveniment. Desi stie despre aceste ilegalitati, Politia Capitalei nu face nimic, ba dimpotriva, isi acoera angajatii.

De pe urma activitatilor de ridicare de vehicule, firmele de ridicari acumuleaza profituri uriase (circa 1000 ron pentru fiecare masina ridicata) bani din care, atentie, nu revine nimic primariilor. Si nu e chip sa nu platesti, intrucat in baza unui caiet de sarcini, care a stat la baza atribuirii contractului de servicii de ridicari auto, de catre Primaria Sectorului 2, in cazul de fata, se prevede ca: “eliberarea vehiculelor se face numai dupa verificarea de catre operator a chitantelor prin care se confirma plata tarifelor de ridicare, transport si depozitare”. Culmea, in timp ce amenda pentru stationarea neregulamentara e de circa 150 ron, firmele de ridicari baga in buzunare sume de cinci-sase ori mai mari. In fapt, aceste firme favorizate de administratiile locale care iti pot fura legal masina, sunt in contrapartida cotizante in campaniile electorale pentru partidele care le-au “binecuvantat”.

 

Ciuclea – SUPERCOM

 

Firma care detine exclusivitatea pe serviciile de ridicare de masini din Sectorul 2 este SC SUPERCOM SA, patronata de vestitul Ilie Ciuclea, un simpatizant al PSD. Firma a primit contractul de la primarul Neculai Ontanu, in luna octombrie 2007, fara licitatie. De fapt a fost o simulare de licitatie, la care pe langa SUPERCOM SA s-a inscris in competitie si SC YAMIT Rom SRL, o firma care a jucat rolul de “mana moarta” pentru acoperirea conditiei de concurenta. SC YAMIT Rom SRL a castigat licitatia, dupa care a anuntat subit Primaria ca isi retrage oferta, si nu mai doreste sa incheie contractul, astfel incat, in final, contractul de achizitie publica de servicii s-a incheiat cu SUPERCOM – Ciuclea.Si s-a incheiat pe sumele maximale stabilite de insasi Primaria lui Ontanu: 150 ron – tariful de ridicare vehicul; 150 ron – tariful de transport vehicul; 200 ron – tariful de depozitare a vehiculului/pentru o zi. Sumele sunt imense raportate la salariul minim pe economie de 600 ron. Practic, un om cu venituri modeste, nu poate sa-si recupereze masina daca nu are banii ceruti de firma.

Ziuaveche.ro a intrat in posesia unui raport al Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, care a verificat legalitatea licitatiei lui Neculai Ontanu si a constatat incalcarea grava a legii. Controlul Agentiei nu a fost luat in seama, iar afacerea SUPERCOM merge de atunci ca unsa. Si merge ca pe roate chiar daca depozitul firmei este situat in comuna Afumati, iar soferii trebuie sa se deplaseze practic intr-o alta localitate pentru a-si recupera masinile. Numai din acest punct de vedere si SUPERCOM SA nu trebuia sa primeasca contractul pentru ca nu avea teren propriu in Bucuresti.

 

Drama unui pensionar

 

Radu Liviu, din Bucuresti, sectorul 2 (fost director general al Circului de Stat Globus), se judeca de ani de zile cu SUPERCOM SA pentru a-si recupera masina ridicata din fata blocului unde locuieste in luna august 2008. Un vechi Ford Scorpio (B 70 UGY), care i-a fost ridicat pentru ca parcase “in spic” si nu paralel cu bordura. Nu a avut bani sa plateasca 1700 ron ceruti de firma pentru restituirea masinii, dupa cateva zile cat i-a luat sa afle unde i-a disparut Fordul. Politistii de la furturi auto, unde reclamase disparitia, au avut grija sa-l anunte abia dupa o saptamana unde se afla masina. Timp suficient cat SUPERCOM sa calculeze cate 200 ron ziua de depozitare. Angajatii de la depozit nu l-au lasat nici sa-si ia lucrurile din masina si nici schimbe apa din motor, cu antigel, cand a venit iarna, iar omul e convins ca blocul motor s-a spart. A formulat contestatie in instanta impotriva procesului-verbal de contraventie, si a cerut ca masina sa-i fie restituita pana la solutionarea procesului. In mod suspect, judecatorii i-au refuzat cererea. Nici pana azi nu i s-a restituit masina, despre care Radu Liviu, afirma ca i-a fost deja vanduta la fier vechi, in baza unui articol din contractul cu Primaria care permite valorificarea masinilor abandonate mai mult de sase luni. Pensionarul se judeca in continuare la Tribunalul Bucuresti pentru anularea actelor ilegale si nu intelege cum e posibil ca pentru o parcare neregulametara, niste afaceristi care invart miliarde sa se “bucure” la Fordul lui vechi de 20 de ani.

 

 

0 comentariu

oblioo 14-05-2010 - 05:40

Cu varsta sub 5 ani, care au murit in Germania datorita razboiului…

oblioo 14-05-2010 - 06:09

Ce anume nu intelegi tu ? Ti-am dat toate elementele…. TU executi !!! ALTII ordona… Ce nu ti-e clar ?

oblioo 14-05-2010 - 06:25

Nu stiu sa spun in kilometri patrati. Nu s-a spus nicaieri si toata suflarea a fost fericita. Pentru ca nu s-a intamplat, pentru ei. Perceptia este TOTUL, in lumea noastra, REALITATEA nu are nicio importanta….

cercetas 14-05-2010 - 09:33

ILIESCU 2+ MII, BASESCU 20+ DE MILIOANE

sorge 14-05-2010 - 10:21

Asta daca ar fi numai ei implicati si s ar limita sa ia numai foloase .
Dar dupa trecerea acestor clienti ,putem spune ca sintem Tara lui Lacusta Voda .
Nimic nu mai creste dupa ei .
Pai au privatizat industria ,da ?
Au luat dupa ea tot ce se putea lua ,au trimis oamenii acasa si nu mai cresc nici balarii .
Arzava ar focul pe mate de clienti !!!

cercetas 14-05-2010 - 10:37

Fara votul vostru nu iesea flotangiul

cercetas 14-05-2010 - 10:51

ALLO, ALLO JAN DINUUUUU !!! Afla ca toti pedelacii americani trebuie sa se automutileze la pensii si venituri cu 25%, asa ca sa va iasa pe nas Basescu flotangiul ddddrakului!

Rasputin 14-05-2010 - 11:13

Aveţi dreptate cu statul clientelar.
– Ca atare vă cerem să anulaţi indemnizaţiile de mii de Euro lunar ale membrilor consiliilor de administraţie, de la societăţile cu capital majoritar sau parţial de stat.
– Dar cum TOŢI dar absolut TOŢI aceşti indivizi sunt membri PDL şi UDMR, mă îndoiesc că o veţi face, deoarece sunteţi doar preşedintele acestor mafioţi şi nu a poporului român.

Pribeagul 14-05-2010 - 14:36

Oare, noi, atit de multi, nu nu suntem in stare sa cream un stat… normal?

hasu 14-05-2010 - 23:03

se pare ca in romania curgea lapte si miere si cum a ajuns basescu presedinte toate s-au dus pe apa sambetei. a venit potopul. bine ca-i avem pe vantu, voiculescu si patriciu oameni cinstiti, imbogatiti pe seama bulgarilor si albanezilor care plang cu lacrimi de crocodili sarmanii romanila televiziunile lor. si pe liderii de sindicat apolitici si saraci lipiti pamantului. deja zaresc luminita.

1 2

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult