Acasa Actualitate-InternaInvestigatii Primele rezultate ale anchetei în cazul avionului prăbuşit în Retezat

Primele rezultate ale anchetei în cazul avionului prăbuşit în Retezat

scris de D.S.S.
6 afisari

Primele rezultate ale anchetei în cazul avionului prăbuşit în Retezat

Autorităţile hunedorene au finalizat primele cercetări în cazul avionului de mici dimensiuni care a dispărut, luni seară, în timpul unui zbor şi care a fost localizat marţi, în zona comunei Baru, luându-se în calcul ipoteza că aparatul a rămas fără combustibil, afirmă surse din rândul anchetatorilor

Epava avionului-foto: realitatea.net

Potrivit surselor citate, după finalizarea primelor cercetări, una dintre ipotezele luate în calcul în cazul avionului dispărut şi găsit în zona comunei Baru este ca aparatul de zbor să fi rămas fără combustibil dat fiind faptul că în momentul impactului cu solul nu a avut loc nicio explozie, iar pilotul german s-a abătut de la traseul iniţial cu aproximativ 150 de kilometri.

Avionul de mici dimensiuni , cu doua locuri, model CT FLY DESIGN, cu numar de înamtriculare YR-5158, pilotat de cetăţeanul german Mathias Gabrovski, a dispărut între  Alba –Iulia şi Deva

La rândul său, prefectul de Hunedoara, Attila Dezsi, a declarat corespondentului Mediafax că accesul în zona în care a fost localizată epava avionului de mici dimensiuni a fost deosebit de greoi, la faţa locului ajungând poliţişti criminalişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie Hunedoara, coordonaţi de un procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Haţeg, împreună cu reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Române, care au prelevat probe pentru a stabili cauzele producerii incidentului.

Pilotul avionului este decedat şi a fost găsit sub fiarele acestuia, epava fiind identificată la 33 de kilometri de DN 66, în zona Valea Largă, o zonă extrem de greu accesibilă. Deocamdată nu se poate spune dacă a fost vorba despre accident sau dacă a existat un act voit„, a spus Dezsi.

Potrivit sursei citate, resturile avionului sunt împrăştiate pe o suprafaţă mică.

CT FLY DESIGN-YR-5158

Resturi ale avionului sunt împrăştiate pe o suprafaţă de 50 de metri pătraţi, epava fiind identificată cu botul înfipt într-unul dintre versanţii din Valea Largă„, a spus Dezsi.

Totodată, Dezsi a afirmat că autorităţile hunedorene implicate în anchetă au preluat trupul neînsufleţit al pilotului care va fi coborât de pe versanţi şi va fi transportat la morgă cu o maşină a Serviciului de Medicină Legală din Deva.

Avionul de mici dimensiuni dispărut, luni seară, în timpul unui zbor, a fost localizat, marţi, în zona localităţii hunedorene Baru.

Prefectul de Hunedoara, Attila Dezsi, declara că avionul a fost reperat din aer de către autorităţile hunedorene într-o zonă muntoasă, greu accesibilă, la circa 20 de kilometri de comuna Baru, pe Valea Streiului.

Prefectul susţinea că reprezentanţii comandamentului instituit pentru căutarea avionului se îndreaptă spre zona indicată, pentru a stabili dacă aparatul de zbor s-a prăbuşit sau a aterizat forţat

Ulterior, procurorii Parchetului instanţei supreme au anunţat că pilotul avionului de mici dimensiuni care a dispărut, luni seară, în timpul unui zbor şi care a fost localizat de autorităţi marţi, în zona comunei hunedorene Baru, şi-a pierdut viaţa, precizând că s-au început cercetări în cazul incidentului aviatic.

Potrivit unui comunicat de presă transmis, marţi, de Parchetul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, epava avionului de mici dimensiuni a fost identificată între localităţile Pui şi Baru Mare din judeţul Hunedoara.

Pilotul şi-a pierdut viaţa

Avionul de mici dimensiuni dispărut luni seară se află în proprietatea omului de afaceri din Alba Iulia Mircea Chira şi era dat în comodat unui pilot care, la rândul său, l-a împrumutat unui om de afaceri din Deva, pentru un zbor de agrement între Deva şi localitatea Şibot, din apropierea municipiului Alba Iulia, unde există o mică pistă de aterizare şi decolare pentru avioane uşoare.

Proprietarul avionului, Mircea Chira, declara că luni, în jurul orei 20.00, pilotul care avea în grijă avionul l-a anunţat că nu mai are nicio informaţie despre aparatul de zbor şi despre omul de afaceri căruia i l-a împrumutat. El mai menţiona că despre omul de afaceri care a împrumutat avionul nu se mai ştie nimic din jurul orei 17.30, când ar fi ajuns la Şibot şi a plecat înapoi spre Deva.

În noaptea de luni spre marţi, mai multe echipe de poliţişti şi jandarmi au căutat avionul în jurul localităţii Şibot, însă fără niciun rezultat.

Marţi dimineaţă, reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Hunedoara au solicitat un elicopter de la Centrul Operaţional Naţional al IGSU pentru a survola zona Sibişel-Orăştie în vederea găsirii avionului dispărut.

Ancheta în judeţul Hunedoara s-a derulat pe mai multe segmente – ISU a solicitat ajutorul unui elicopter, poliţiştii făceau căutări terestre în zona indicată, reprezentanţii Poliţiei Transporturi au verificat aspectele de legalitate privind încredinţarea aparatului de zbor, iar jandarmii montani de la Postul Costeşti desfăşurau acţiuni de căutare a avionului pe traseele montane din nordul munţilor Şureanu.

De asemenea, proprietarul avionului dispărut a cerut ajutorul unor prieteni care deţin aparate de zbor pentru a-l ajuta într-o acţiune de căutare.

Surse din cadrul anchetei au declarat că oamenii legii iau în calcul şi ipoteza unei sinucideri în acest caz deoarece omul de afaceri din Deva care a împrumutat avionul dispărut ar fi lăsat iubitei sale un mesaj pe internet care poate fi interpretat ca un bilet de adio. Biletul este în limba germană, iar conţinutul acestuia este analizat de anchetatori.

Avionul era pilotat de un om de afaceri german, Mathias G., în vârstă de 47 de ani, care era înregistrat la Biroul pentru străini din judeţul Hunedoara, cu domiciliul în localitatea Orăştie, însă ar locui mai mult în comuna Cigmău, împreună cu prietena sa.

Şeful Poliţiei Transporturi, Vasile Hriţac, declara că omul de afaceri german avea peste 200 de ore de zbor, iar ultima convorbire dintre el şi cel care i-a închiriat avionul a fost luni, în jurul orei 13.00, când cetăţeanul german l-a întrebat de unde ar putea alimenta aparatul de zbor. Sursa citată preciza că omul de afaceri a solicitat acord de zbor pe distanţa Deva-Şibot.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult