La acesta intrebare raspund punctual cei de pe www.4tunning.ro. Cei care au scris materialul de pe site-ul de profil automobilistic incearca sa ii linisteasca pe cei care calca pedala de acceleratie mai mult. Acestia atrag atentia ca detectoarele de radar mai sunt inca folositoare celor care vor sa se fereasca de amenzi si sa ramana cu permisele in buzunar, deoarece si noile aparate care echipeaza peste 500 de masini functioneaza in aceeasi banda ca si vechile aparate. Singura diferenta intre noile aparate si cele vechi este functia de “Instant-On” care poate pornii aparatul aflat in stanby si astfel sa il prinda pe soferul vitezoman inainte ca acesta sa incetineasca. Printre recomandarile redactorilor de la http://www.4tuning.ro/ se specifica faptul ca cei care vor sa mearga cu viteaza mai mare trebuie sa evite sa fie in fruntea coloanei si, in momentul in care doresc sa isi achizitioneze un detector de radar, sa citeasca foarte bine specificatiile aparatului.
1. Detectoarele de radar funtioneaza in continuare:
a. atata timp cat aparatul radar functioneaza, acesta este detectat de toate detectoarele existente pe piata – Cobra, Whistler, Beltronics
b. frecventa de functionare a aparatelor radar a ramas aceeasi – banda K
2. Acum sunt 770 de aparate radar in Romania dintre care 250 modelul vechi Python II b. 520 modelul nou Autovision BEE III
3. Noile radare, Autovision BEE III, pot fi activate si pot detecta instantaneu.
a. Acest tip de functionare era realizat pe vechile radare prin asezarea clipbordului (pe care se scriau procesele verbale) in fata antenei radarului.
b. Vehiculul aflat in zona supravegheata va avea sanse reduse de a micsora viteza de rulare in timp util.
c. Celelalte autovehicule vor fi avertizate de catre detectoarele de radar si vor avea suficient timp pentru reducerea vitezei in scopul evitarii oricarei amenzi.
Ce echipamente radar are Politia in dotare?
Radare model vechi – model Python II
-Functioneaza in banda K
– Zoom optic al camerei video 18x
– Mediu de inregistrare: caseta VHS
– Sensuri de functionare : ambele sensuri, selectabile manual
-Moduri de functionare: – sunt folosite in modul automat emisie continua complet detectabile riscuri minime de amenzi – sunt folosite in modul automat + obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor
Radare model nou – model AutoVision BEE III
-Functioneaza in banda K
– Zoom optic al camerei video 26x
-Mediu de inregistrare: digital, HDD
-Pozitionare GPS
– Sensuri de functionare : ambele sensuri de circulatie
– Moduri de functionare:
1. Radar in mod automat – emisie continua complet detectabil – riscuri minime de amenzi:
• Aparatul radar permanent pornit – antena radarului emite continuu semnal in banda K – PERMITE DETECTIA LUI CU ORICE DETECTOR DE RADAR (Cobra, Whistler, Beltronics)
• camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
• la identificarea unui vehicul care ruleaza viteza peste limita maxima stabilitata, aparatul radar va inregistra automat informatia video pe HDD
• acest mod de functionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice radar existent in piata (Cobra, Whistler, Beltronics).
2. Radar in mod manual/stand by – detectabil, riscuri minime de amenzi, daca autovehiculul nu este cap de coloana:
• camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
• declansarea aparatului radar se face de catre operator pentru a inregistra vehiculul care pare a circula cu viteza ridicata. – Aparatul radar va inregistra automat imaginile – Prima masina din coloana va avea cel mai mare risc de a nu putea reduce viteza in timp util pentru evitarea unei amenzi. – Masinile care nu se afla in capul coloanei vor fi avertizate si vor avea timp pentru incetinire.
• Acest mod de functionare seamana cu practica obturarii antenei radarului vechi, Python II.
Informatii false si auzite de pe internet si ziare:
1. Detectoarele de radar nu mai functioneaza
– Detectoarele de radar functioneaza, iar radarele din Romania sunt detectate in banda K
2. Ce sa fac ca sa nu iau radare?
a. Sa ai un detector de radar
b. Sa nu fi singur pe sosea
3. Radarele noi au modul POP?
– Radarele din Romania nu au modul POP!
4. Daca detectorul meu are modul POP, ce sa fac? Sa-l activez sau sa-l dezactivez?
a. Modul POP nu este folosit!
b. Modul POP este inutil detectorului tau!
c. Modul POP scade sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
d. Modul POP trebuie dezactivat din detectorul tau!
5. Radarele noi au modul PULSE?
– Noile radare nu au modul PULSE!
6. Daca detectorul meu are modul PULSE, ce sa fac? Sa-l activez sau sa-l dezactivez?
a. Modul PULSE nu este folosit!
b. Modul PULSE creste sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
c. Modul PULSE trebuie activat in detectorul tau!
Care este tehnologia de functionare a unui radar al Politie?
Radarele emit microunde electromagnetice şi folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor fata de antena. – mai multe detalii pe http://ro.wikipedia.org/wiki/RADAR. Radarele sunt puse, in mod normal, in zonele periculoase pentru traficul rutier.
Cum functioneaza un detector de radar?
Detectoarele de radar receptioneaza undele electromagnetice emise de catre radare si avertizeaza soferul de existenta acestora. Soferul primeste avertizarea inaintea ajungerii in punctul in care radarul politiei este focalizat si poate regla viteza conform reglementarilor rutiere.
Cum sa -mi aleg un detector de radar bun?
Discutati cu un reprezentant de vanzari pentru a va explica si exemplifica fiecare beneficiu al produsului. Calitatea produsului este de cele mai multe ori oglindita in pretul produsului.
Functii importante pentru un detector
1. Sensibilitate: Distanta de la care vede un radar al Politiei
2. Selectivitate: Analizarea si eliminarea alarmelor false
3. Dezactivarea benzilor: Capacitatea de a inhiba detectia unor benzi nefolosite de catre Politie in aparatele radar si filtrarea alarmelor false. ex: inhibarea benzilor KA, X, Ku, Laser
4. Timpul de raspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pana la avertizarea soferului.
Recomandari in folosirea unui detector
1. Citirea manualului de utilizare
2. Folosirea detectorului atat in oras cat si in afara acestuia timp de cateva zile pentru acomodarea cu semnalele detectorului de radar
3. Evitarea, pe cat de mult posibil, de a circula in fruntea unei coloane. In cazul intalnirii unui radar cu functia „Instant ON”, masina din capul coloanei este cea mai expusa.
“Pot fi gasite de detectoarele radar”
Surse din politie au declarat pentru Ziuaveche.ro ca detectoarele de radar folosite pana acum detecteaza si noile radare dar acestea nu functioneaza pe aceeasi frecventa ca aparatele vechi. “ Pot sa va confirm ca si noile aparate radar Autovision BEE III pot si gasite de detectoarele radar. Insa va spun ca acestea nu funtioneaza pe aceeasi banda. Toate aparatele radar din Romania au caracter preventiv si sunt amplasate in zonele de risc.”, a declarat acesta.
0 comentariu
ciobanul tot cioban!
Vaz ca esti moarta dupa ciobani. O-i sti tu de ce. Ai cunoscut tu vreun cioban care te-a astimparat si acum le duci dorul. Hai la mine la palat s-o mai facem o data, sa zici si tu bogdaproste!, sa scapi de cosuri si de musteatza! Dupa o ora de ciobanie, ai sa vezi cum mergi pe strada dansind, iar un an de zile nu mai stai pe scaun, de dureri!
Australia primeste majoritatea calificarilor si va puteti stabili definitiv intr o tara superba http://www.immi.gov.au
va gasi o solutie dar atentie cu prostu sa nu te pui ca are mintea odihnita