Acasa Actualitate-Interna Ministrul Educației, despre examenele naționale: Formule agreate la nivel tehnic

Ministrul Educației, despre examenele naționale: Formule agreate la nivel tehnic

scris de Misu Andrei
40 Afisari

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat luni, într-o conferință de presă, că în ceea ce priveşte examenele naţionale, nicio formulă nouă de evaluare nu se va aplica din anul următor adoptării legilor educaţiei.

foto: FACEBOOK

„Formulele reformate vor fi aplicate numai începând cu generaţia care va intra în nivelul respectiv, adică pentru examenul de admitere la liceu, cei care intră în clasa a V-a în anul următor adoptări legii, deci peste patru ani. În cazul Bacalaureatului în formulă nouă, el va fi aplicat doar pentru cei care intră în clasa a IX-a şi urmează programele şi planurile cadru revizuite la liceu. Acolo ne putem muta chiar la cinci ani de la momentul adoptări legii încolo. Nu este o situaţie iminentă şi acest lucru este unul dintre lucrurile pe care le-am spus încă de la începutul mandatului meu. Nu-mi doresc să afectăm în niciun fel predictibilitatea şi să facem schimbări de azi pe mâine pentru copii sau care să afecteze familiile lor. (…) Formula de examen de Bacalaureat a fost discutată şi agreată la nivel tehnic, urmează, sigur, discuţia din coaliţie”, a spus Ligia Deca după şedinţa Biroului Executiv al PNL.

Tot ea a susținut că se doreşte ca profesorii care predau în zone dezavantajate să aibă sprijin suplimentar.

„Într-adevăr, înţelegerea în coaliţie este că tot ceea ce ţine de grila de salarizare va fi prevăzută în legea specială, însă ca principiu, noi plecăm de la ideea unei salarizări mult mai bună în acord cu rolul pe care profesorii, educatorii şi învăţătorii îl au în ansamblul social. În ceea ce priveşte profesorii din zonele dezavantajate, ne propunem, pe de-o parte, să avem un coeficient suplimentar de finanţare a acelor şcoli şi, în plus, avem o serie de beneficii care vizează prime de instalare sau posibilitatea de creşterea a salariului pentru cei care merg în comunităţile unde, într-adevăr, este mai greu din punct de vedere al inegalităţilor de achiziţii între copii, din punct de vedere al distanţei faţă de centrele mari. Ne propunem chiar şi identificarea unor zone prioritare de investiţii în educaţie. Avem o astfel de formulare, în aşa fel încât să putem direcţiona finanţarea necesară acolo unde este nevoie de ea. (…) Ne dorim ca profesorii care merg în zonele dezavantajate să aibă sprijin suplimentar şi atunci când o să facem public pachetul legislativ, o să vedeţi şi detaliile”, a afirmat ministrul.

Ligia Deca îşi doreşte ca după şedinţa coaliţiei din această săptămână să poată fi făcut public calendarul cu privire la legile educaţiei.

Reabilitarea școlilor

„Clădirile cu destinaţie şcolară, cele în care-şi desfăşoară şcolile activitatea, sunt în proprietatea sau în administrarea administraţiilor publice locale. Ceea ce Ministerul Educaţiei deţine este informaţia pe care directorii o introduc în sistemul informatic integrat şi anume dacă acea clădire a fost expertizată din punct de vedere seismic, dacă ea se încadrează în risc seismic 1, 2, 3, 4 şi aşa mai departe. Ultima astfel de raportare a fost făcută în septembrie anul trecut, în contextul grupului interinstituţional coordonat de către domnul vicepremier Kelemen Hunor. De acolo vine acea cifră de 118 clădiri cu destinaţie şcolară în situaţia de risc seismic 1″, a declarat Deca, într-o conferinţă de presă, la finalul şedinţei conducerii PNL.

Ministrul a mai spus  că, până luni inclusiv, directorii de unităţi de învăţământ au termen să prezinte datele actualizate.  Clădirile aflate în risc seismic 1 şi care nu sunt cuprinse în proiecte de consolidare vor intra de urgenţă într-un program de reabilitare, a indicat Ligia Deca.

„Cele care se află în risc seismic 1 trebuie să intre de urgenţă într-un program de reabilitare, aşa cum a anunţat domnul prim-ministru, cu tot ceea ce presupune asta, inclusiv relocarea elevilor. Celelalte clădiri trebuie eşalonate în programele care vor urma de acum încolo pe ceea ce înseamnă consolidarea clădirilor, care este în responsabilitatea autorităţilor publice locale”, a afirmat Deca.

Ministrul Educaţiei a menţionat că, în colaborare cu autorităţile locale, copiii şi personalul didactic vor fi relocaţi din acele corpuri de clădiri unde nu se mai poate desfăşura activitatea şcolară.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS