Acasa Actualitate-InternaPolitica interna UPDATE – Ședinta de urgențǎ a CSAT, o forțare a lui Bǎsescu

UPDATE – Ședinta de urgențǎ a CSAT, o forțare a lui Bǎsescu

scris de Z.V.
3 afisari

UPDATE – Şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării desfăşurată vineri, la Palatul Cotroceni, având ca temă privatizarea companiei CFR Marfă, s-a încheiat după aproximativ o oră.

La şedinţa CSAT au fost prezenţi majoritatea membrilor, cu excepţia premierului Victor Ponta, acesta fiind înlocuit de vicepremierul Gabriel Oprea care nu a avut, însă, drept de vot, şi a ministrului Economiei, Varujan Vosganian.

——————-

Guvernul precizează că nu a cerut convocarea „de urgenţă” a Consiliului, ci includerea pe agenda proximei şedinţe a proiectului de HG, şi vede ca o forţare decizia preşedintelui de a convoca „de urgenţă” CSAT.

Ședinta de urgențǎ a CSAT, o forțare a lui Bǎsescu

Executivul arată că hotărârile în cadrul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) se iau cu unanimitate de voturi a celor prezenţi, în condiţiile îndeplinirii cvorumului, ceea ce nu ar fi posibil în cazul participării la şedinţă a cuiva fără drept de vot. Într-un comunicat transmis vineri, 2 august, Guvernul informează că a luat act de decizia preşedintelui Traian Băsescu de a convoca Consiliul Suprem de Apărare a Ţării cu privire la Hotărârea de Guvern pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni la CFR Marfă şi că aşteaptă în continuare un punct de vedere al Consiliului în acest sens, dar precizează că nu a cerut convocarea „de urgenţă” a CSAT, ci a solicitat preşedintelui să dispună includerea pe ordinea de zi a proximei şedinţe a Consiliului a proiectului de HG. Solicitarea Guvernului a fost făcută în baza articolului 4 litera d) şi articolului 7 din Legea nr.415/2002 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

Articolele menţionate prevăd că CSAT avizează proiectele de acte normative iniţiate sau emise de Guvern privind securitatea naţională, organizarea generală a forţelor armate, organizarea Consiliului, pregătirea populaţiei, a economiei şi a teritoriului pentru apărare, propunerile de buget ale instituţiilor cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale, alocaţiile bugetare destinate ministerelor şi serviciilor cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, condiţiile de intrare, trecere sau staţionare pe teritoriul României a trupelor străine, numirea în funcţiile prevăzute în statele de organizare cu grad de general-locotenent, viceamiral, similare şi superioare acestora, precum şi că şedinţele CSAT au caracter secret, ordinea de zi se stabileşte de preşedinte, cu consultarea vicepreşedintelui, iar propunerile ministerelor trebuie avizate de primul-ministru pentru a fi înscrise pe ordinea de zi.

„Guvernul consideră că discutarea în CSAT a subiectului nu trebuie să aibă drept scop sau consecinţă pasarea responsabilităţii între instituţiile statului, ci eventuala evidenţiere a unor informaţii noi, care pot pune la îndoială viabilitatea procesului de privatizare a CFR Marfă sau care pot elimina dubiile ridicate în ultima perioadă. Fără o astfel de clarificare, procesul de privatizare nu poate fi continuat. Guvernul vede ca fiind o forţare decizia preşedintelui de a convoca „de urgenţă” CSAT, cunoscut fiind faptul că hotărârile în cadrul Consiliului se iau cu unanimitate de voturi a celor prezenţi, în condiţiile îndeplinirii cvorumului, ceea ce nu ar fi posibil în cazul participării la şedinţă a cuiva fără drept de vot”, se arată în comunicatul remis de mediafax.

Guvernul prezintă şi adresa transmisă, joi, de către secretarul general al Guvernului, Ion Moraru, către consilierul de stat Ion Oprişor, secretarul CSAT, în care este transmis proiectul de aprobare a privatizării CFR Marfă cu rugămintea de a fi inclus pe ordinea de zi a proximei şedinţe a Consiliului, menţionându-se că are avizul Ministerului Justiţei şi al premierului Victor Ponta. Este prezentată şi o scrisoare adresată de către premierul Victor Ponta, ca vicepreşedinte CSAT, către preşedintele Traian Băsescu, semnată de Ponta şi ca ministru interimar al Transporturilor şi de Robert Cazanciuc ca ministru al Justiţiei cu aceaşi rugăminte şi cu precizarea că CFR Marfă desfăşoară activităţi de interes public naţional în scopul realizării transportului public feroviar de marfă şi al satisfacerii nevoilor de apărare a ţării.

Preşedintele Traian Băsescu a decis convocarea de urgenţă a CSAT, vineri, informează Administraţia Prezidenţială, menţionând că joi după-amiază la Secretariatul CSAT a fost depusă o solicitare a Guvernului pentru convocarea unei şedinţe a Consiliului în legătură cu HG din 24 iulie privind CFR Marfă. Şedinţa CSAT este convocată vineri, la ora 11.00.

Preşedintele şi premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să îşi asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT. Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susţinând însă că tranzacţia trebuie aprobată de CSAT. Preşedinţia a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitaţiei. Potrivit Executivului, neformularea unei poziţii a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurarea companiei.

1 comentariu

vica 02-08-2013 - 12:35

Smecherii de la transporturi ?
Apogeul ineficienței manageriale privind transportul feroviar de călători a fost atins în timpul Ministrului Transportului-penalul, Relu Fenechiu, care a pus în fruntea SNTFC „CFR Călători” SA pe, obscurul, Valentin Dorobanțu ca Manager Privat care nu înțelege că trenurile de călători ale CFR Călători nu sunt o pierdere și pe care le anulează nejustificat și spunem nejustificat pentru că managerii de la operatorii privati le consideră rentabile și le preiau și le și înmulțesc după ce CFR Călători renunță la ele pentru că sunt nerentabile. Să înțelegem că managerii de la operatorii de transport feroviar de călători privati sunt singurii care înțeleg că trenurile de călători anulate de CFR Călători sunt foarte rentabile… Dorobantule , esti „liber” sa pleci , ne-ai demonstrat tot ce poti .

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult