Acasa Actualitate-InternaPolitica interna Băsescu a respins legea funciară privind achizițiile cetățenilor străini

Băsescu a respins legea funciară privind achizițiile cetățenilor străini

scris de C.S.
5 afisari

Traian Băsescu a respins legea care reglementează cumpărarea de terenuri de către cetățenii europeni. Președintele solicită Parlamentului reexaminarea acesteia, declarându-se nemulțumit de anumite măsuri propuse în proiect.

Traian Băsescu a respins legea funciară privind achizițiile făcute de cetățenii străini.

Astfel, Parlamentul trebuie să reia discuțiile privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan de către persoane fizice şi de înfiinţare a Autorităţii pentru Administrarea şi Reglementarea Pieţei Funciare.

„Legea se aplică atât persoanelor fizice, cât şi «persoanelor juridice având naţionalitatea unui stat membru al Uniunii Europene». În consecinţă, consider că aceste prevederi contradictorii pot crea o confuzie cu privire la sfera de aplicare a prezentei legi”, se arată în cererea de reexaminare întocmită de Băsescu.

Preşedintele mai menţionează în cerere faptul că articolul. 2 alineat (2) din legea supusă reexaminării stabileşte că „prevederile prezentei legi se aplică cetăţenilor români, respectiv cetăţenilor unui stat membru al Uniunii Europene sau ai statelor care sunt parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (ASEE)…” şi „persoanelor juridice având naţionalitatea unui stat membru al Uniunii Europene sau a statelor care sunt parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (ASEE)”.

„Această reglementare nu este clară, întrucât trebuie prevăzut expres dacă legea se aplică şi persoanelor juridice având naţionalitatea română sau numai persoanelor juridice având naţionalitatea unui stat membru al Uniunii Europene, altele decât cele române”, se precizează în cerere, adăugându-se că această menţiune „este utilă deoarece un act normativ trebuie sa fie predictibil şi previzibil”.

În ceea ce priveşte aplicarea legii trimisă spre promulgare, articolul 25 prevede că Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice vor elabora, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului act normativ, norme metodologice.

118 comentarii

neacsum 07-01-2014 - 23:52

Basescu a inceput campania. De fapt el nu respinge legea, doar cere clarificari, pentru ca cei interesati de ea sa stie cum sa actioneze. Lui i se pare ca legea s-ar aplica si romanilor si vrea ca parlamentul sa precizeze clar ca aceasta se adreseaza numai persoanelor fizice si juridice straine. Deci cu tot respectul, titlul ca a respins legea este un pic gresit, nu a respins-o doar a amanat-o pentru ca asa se joaca el cu Ponta, ping-pong cu legile.

UnUL 07-01-2014 - 23:59

Domnule Neacșu, într-adevăr formularea este greșită. După cum șțim cu toții foarte bine, președintele NU POATE, legal, respinge o lege; o poate retrimite (o singură dată) în parlament (ceea ce a și făcut), după care, dacă ea nu este modificată, e obligat să o promulge.

Ad 08-01-2014 - 07:33

Un presedinte adevarat si-ar fi dat demisia pentru o asemenea lege si il lasa pe Ponta in aer. Dar el isi duce misiunea pana la capat si peste 10 ani taranul roman a sal mai gasesti doar in muzee .

UnUL 08-01-2014 - 07:37

Sigur, Ad, și dacă președintele își dădea demisia legea nu se mai vota! Ai o logică beton armat.

Ad 08-01-2014 - 08:23

Aici nu e vorba doar de o lege. Aici e vorba de tot activismul de dreapta taranist si liberal incepand din 1990 cu privire la dreptul de proprietate al taranului roman care ajunge cu o singura lege zilier cu ziua aici. De fapt afara pentru ca legea asta incurajeaza emigrarea .

UnUL 08-01-2014 - 08:31

Nu te contrazic, Ad (deși e vorba de o directivă europeană, pe care însă ungurii și bulgarii și-au asumat riscul să nu o respecte – și eventualele sancțiuni ce rezultă de aici). Dar tot nu înțeleg în ce fel o eventuală demisie a președintelui ar rezolva situația.

Ad 08-01-2014 - 08:51

Cand e vorba de un mod de viata, de depopulare, de protectia marfurilor produse aici, de locuri de munca, de reantoarcerea profitului, de ideea de capital romanesc orice sanctiune nu face nici cat o ceapa degerata.

Tache 08-01-2014 - 08:55

Varsarea de sange este singura posibilitate care a mai ramas………

UnUL 08-01-2014 - 09:06

Tăchiță, eu am început : tocmai m-am tăiat când mă bărbieream.

Tache 08-01-2014 - 09:14

Obisnuieste-te….data viitoare te ia cu friguri si se stinge lumina.

urbos 08-01-2014 - 11:12

D-aia-i place si Bashina!

BULA 08-01-2014 - 09:06

„peste 10 ani taranul roman a sal mai gasesti doar in muzee ”

Sunt si prosti si nu reactioneaza, asa ca degeaba le plangem de mila. Ba chiar arunca cu rahat in noi, astia care le luam apararea.

UnUL 08-01-2014 - 09:09

De acord, domnule Bulă. Multi țărani, mai degrabă decât să-și lucreze pământul care stă pârloagă, preferă să-l vândă pe un profit mic dar imediat, și apoi, după ce vor fi tocat (eventual băut) banii, vor răcni că au venit străinii și le-au luat pământul.

UnUL 08-01-2014 - 09:10

P,S. Te implor, „să-l” cu cratimă !

Tache 08-01-2014 - 09:12

aceeasi poveste de 150 de ani…..prosti, neprosti…mecanismul va actiona, iar voi veti fi cel putin raniti….

BULA 08-01-2014 - 09:13

„să-l” cu cratimă !

Spune-i celui care a scris comentariul initial. Eu doar m-am referit la ce a zis.

BULA 08-01-2014 - 09:17

@UnUL

Taranii n-au mecanizare si cu sapa si secera nu se mai lucreaza pamantul. Nici cai nu au, pentru arat.
Au fost adusi in situatia asta, plus impozitele mari care vor fi puse, ca sa-i determine sa-si vanda pamantul pe sume mici.

urbos 08-01-2014 - 09:20

Dat fiind ca „ad” pute a basist imputit, tovarasu vierme „unul” se apuca sa-l corecteze pe Bula. Tipic.

Tache 08-01-2014 - 09:22

„Ba chiar arunca cu rahat in noi, astia care le luam apararea.”

Nicolae Iorga ce esti !!!!!

Tache 08-01-2014 - 09:27

Corect Bula, acesta este fenomenul „strangerii de gat” financiare, ACELASI care a fost folosit si impotriva industriei romanesti, „gramada de fiare vechi”.

Acum, in 2013, agricultura romaneasca este „gramada de fiare vechi”… N-au nici boi sa are pamantul….

pathfinder 08-01-2014 - 09:29

@BULA
„Taranii n-au mecanizare si cu sapa si secera nu se mai lucreaza pamantul.”
Despre ce zona a tarii vorbim? (foarte serios)

Tache 08-01-2014 - 09:32

Vinovati sunt evreii !! Care s-au separat din FSN si si-au continuat maiastra activitate de distrugere….traian basescu,….radu berceanu….duvaz….petre roman…….babiuc….stolojan……toti unul si unul….partid minoritar pe vecie in Romania, daca nu ar fi intervenit licuriciul, sa-i adune pe toti, pe un loc…….

BULA 08-01-2014 - 09:32

@pathfinder

Tractoare au doar cativa, iar ceilalti tarani trebuie sa plateasca (si sa se roage) la cei care au, ca sa le are bucatica de pamant.

BULA 08-01-2014 - 09:37

@pathfinder

Ma refer la Oltenia, unde chiar se lucreaza pamantul si unde produsele agricole se vand mai ieftin decat in restul tarii. Ardelenii sunt fuduli rau de tot. Stau dealurile din Ardeal neatinse, parca sunt din rezervatie naturala. Asa s-au invatat de pe vremea cand la conducere era bozgorimea, popor migrator, care nu practica agricultura.

pathfinder 08-01-2014 - 09:40

@BULA
1. Nu ai spus despre ce zona vorbim.
Nu-i bai, putem discuta si asa.

2. Asa este.
Dar nu trebuie sa se roage pentru ca si aia de au tractoare trebuie sa le foloseasca. Si sa scoata un ban de pe urma lor.

3. Din intamplare locuiesc f.f. aproape de o zona cu specific agrar (sa ma exprim elegant). Cam 1 taran din 10 are tractor si gospodarie serioasa. Si nu se dau in laturi cand e vorba de munca.
Partea amunzanta e ca, datorita vremii bune, pe 2 ianuarie m-a trezit un tractorist care ara pamantul. Pe 2 ianuarie!!!

4. Cel putin in zona in care traiesc eu nu cred ca taranii isi vor vinde pamantul asa usor. E in sangele lor. Prefera sa-l lase mostenire la copii. Elaborez daca doresti.

urbos 08-01-2014 - 09:44

Iar incepi cu punctele starpituro?
Ai ajuns la patru, esti tare pederastule.

pathfinder 08-01-2014 - 09:44

@BULA
Cand am inceput postarea inca nu era cea despre Oltenia.
Sa fiu sincer nu cunosc situatia de acolo.

UnUL 08-01-2014 - 09:56

Bună întrebarea domnului Pathfinder,: despre ce zonă vorbim? Și tind să îi dau dreptate.
Cum spuneam, am moștenit ceva pământ de la bunici, în 2 locații.
Într-una din ele, mi-am arendat pământul unui inginer agronom care lucra pe vremuri la IAS și imediat după revoluție s-a privatizat. a luat în arendă 15 hectare de pământ, a cumpărat un tractor vechi și s-a pus pe treabă.
Acum lucrează vreo 700 de hectare de pământ (dintre care 40 și ceva ale mele; el personal are doar vreo 15) cu mașini moderne aduse din Germania, a deschis și o fermă de vaci și face o treabă excelentă.
Evident, pentru asta trebuie nu numai pricepere ci și muncă serioasă, iar în anumite zone ale României (pe care nu am să le numesc) țăranii preferă să trăiască din ajutoare sociale pe care le beau apoi la cârciumă decât să-și lucreze pământul. Și apoi, după ce își vor fi vândut pământul pe câțiva euro și vor fi băut și respectivii bani, îi vor blestema – ei și noi toți! – pe străinii care l-au cumpărat și îl lucrează.

pathfinder 08-01-2014 - 10:04

@UnUL
Daca voiai sa numesti Moldova sa stii ca esti (cumva) in eroare. (precizez din nou ca nu-s regatan 🙂 )
Au aparut si acolo arendasi care fac treaba foarte buna! Sunt vreo 2 judete (daca vrei le si numesc) unde intr-adevar treaba e nasoala, dar, in rest, e de 100 de ori mai bine decat in anii ’90 de exemplu.

pathfinder 08-01-2014 - 10:08

@UnUL
Si da, chiar daca pamantul este lucrat cum trebuie (de altii), multi proprietari isi beau banii la carciuma. 🙂
Da’ asta-i alta poveste…

UnUL 08-01-2014 - 10:10

Domnule Pathfider, parcă spuneai cândva că ești ardelean ca mine, sau am înțeles greșit?
Nu toată Moldova (și în niciun caz Bucovina!) ci doar sudul ei, și, evident, Oltenia.

UnUL 08-01-2014 - 10:14

În ce privește ceea ce spune domnul Bulă, că „în Oltenia chiar se lucrează pământul”, am serioase rezerve, am trecut nu de mult pe acolo. Da, există câțiva mari fermieri care fac treabă bună, în rest, Dumnezeu cu mila (și guvernul cu ajutoarele sociale).

pathfinder 08-01-2014 - 10:14

@UnUL
Nu-s ardelean, nu-s nici regatan.
Ghici ghicitoarea mea. 🙂

UnUL 08-01-2014 - 10:17

”Tot Banatu-i fruncea?”

pathfinder 08-01-2014 - 10:20

Canta cucu-n…..

Antibasistul 08-01-2014 - 10:21

țaran prost cacatfinder, se vede ca esti de la țara basistule.

pathfinder 08-01-2014 - 10:22

@Huhu
Mama ce-ai dat cu bata-n balta!!!
Iar faci pe-a prostul?

UnUL 08-01-2014 - 10:23

Cam asta rămâne – căci Crișana și Maramureșul intră în Ardeal, în sensul larg al cuvântului. (Căci, cum spune draga noastră Wikipedia, noțiunea de Ardeal – sau de Transilvania – „are sub aspect politico-geografico două accepțiuni distincte: prima se referă, într-un sens restrictiv, doar la regiunea intracarpatică delimitată de Carpații Orientali, Carpații Meridionali și, la vest, de Munții Apuseni. Această regiune a fost denumită în Evul Mediu Voievodatul Transilvaniei (în latina medievală „țara de dincolo de pădure”), suprafața ei totală măsurând aproximativ 57.000 km².
Al doilea sens al denumirii se referă, prin extensie, de asemeni la Maramureș, Crișana, Sătmar, ținuturi cunoscute și sub denumirea Partium, adică „părțile” Ungariei alăturate după 1526 nucleului istoric din podișul transilvan, constituind împreună Principatul Transilvaniei. Este vorba despre comitatele Maramureș, Sălaj, Satu Mare, Bihor și Arad. Suprafața regiunii Partium a fost chiar mai mare. De exemplu, potrivit Tratatului de la Speyer (1570), din Partium făceau parte comitatele Maramureș, Bihor, Zarand, Solnocul Interior, Crasna, provincia (țara) Chioarului, precum și comitatele Arad și Severin.”

Antibasistul 08-01-2014 - 10:24

Cacatfinder îi țaran șoldovean!

UnUL 08-01-2014 - 10:24

Domnule Pathfinder, Huhu NU FACE NICIODATĂ PE PROSTUL; CHIAR ESTE.

pathfinder 08-01-2014 - 10:24

@UnUL
🙂
Pana la urma te-ai prins au ba?

UnUL 08-01-2014 - 10:26

@Pathfinder
Azi n-am mâncat lapte bătut.

pathfinder 08-01-2014 - 10:31

Huhule,
Pentru tine, dar doar pentru tine am o dezvaluire.
Gresit! 🙂

pathfinder 08-01-2014 - 10:32

@UnUL
Vezi 08-01-2014 at 10:20

Antibasistul 08-01-2014 - 10:35

un NUL boul Internetului, ai dreptate, NU o faci pe prostul, esti prostul cel mai mare al Netului, ptiu!

urbos 08-01-2014 - 10:39

Cacatfinder neam de sluga din tata-n fiu. Gunoaie invatate sa stea la stapan, d-asta il pupa-n cur pe kior, viermi fara personalitate buni de batut la talpi si afumati cu ardei.

pathfinder 08-01-2014 - 10:42

@urbosica
Habar nu ai despre ce vorbesti.
Mai insista, poate iti dau si detalii.
Insa doar daca te exprimi cuviincios. 😉

urbos 08-01-2014 - 10:48

Ce detalii sa-mi dai ma iobagule, ca se vede pe tine, crezi ca e nevoie sa-mi mai spui din ce neam provii?

Tache 08-01-2014 - 10:52

Unulica, stii sa vorbesti limba suedeza….sau macar limba finlandeza ?

Antibasistul 08-01-2014 - 10:55

Cacatfider țăran esti, de te-o trezit țaranul așeala cu tractorul la arat, ești ori din Bucovina, ori din Dobrogea sau Banat.

pathfinder 08-01-2014 - 10:56

@urbosica
1. Nu ai vorbit cuviincios.
2. Stramosii mei nu au fost iobagi. Cel mai apropiat termen, pentru tartacuta ta, ar fi tarani liberi. Denumirea e insa alta. Nu imi este rusine.
3. Numele de familie apare intr-un „act” (sa-i spunem asa) din timpul primei uniri a celor trei „regiuni” romanesti. Te las pe tine sa ghicesti anul. Actul apartine celei mai vechi institutii romanesti. Te las pe tine sa ghicesti „institutia”.

Ti-am scris pe puncte pentru ca stiu ca-ti face placere.

P.S. Tu cu ce te lauzi?
Ha?

pathfinder 08-01-2014 - 10:57

@Huhu
Da’ ce baaaa, numa’ acolo sunt tractoare???

Antibasistul 08-01-2014 - 11:06

Anul 1600?

De unde ești?

urbos 08-01-2014 - 11:10

Iar o iei pe puncte ma panarama?

Antibasistul 08-01-2014 - 11:11

Cacatfinder ești din Bucovina, unde s-o căcat gaina!

urbos 08-01-2014 - 11:11

Eu n-am nevoie sa ma laud singur ma scarba proasta.

urbos 08-01-2014 - 11:13

D-aia-i place si Bashina.

pathfinder 08-01-2014 - 11:16

Huhuleeeee!!!!!
Astazi esti cu 10 clase peste urbosica.
Felicitari! Ai ghicit anul!

Te provoc: dar institutia?
Ha?

Antibasistul 08-01-2014 - 11:25

Daca-mi spui de unde se trageau strămoșii tăi ,din anul 1600, pot ghici și instituția.

pathfinder 08-01-2014 - 11:30

@Huhu
Neeeee. Nu-ti spun…
Oricum felicitarile au fost sincere!
Asa DA!

urbos 08-01-2014 - 11:32

Huhule n-ai observat ca astia, cu ca sint mai viermi, mai limbisti, mai slugi, mai mizerabili, mai prosti, cu atat simt nevoia sa se laude cu originea? Tot gunoiul, sluga din nascare, se da de vita nobila, tot prostul se da cu trei doctorate. E tipic pentru javrele astea frustrate intelectual. Face parte din simptomatologia basismului.

pathfinder 08-01-2014 - 11:39

@urbosica … pe puncte…
1. Te-ai facut de cacao.
2. Ti-e ciuda?
3. Tocmai ti-am zis ca nu-s de vita nobila.
4. Am un singur doctorat. Nu trei. Si mi-a ajuns si munca la ala.

5. Sa nu raman dator: esti prostut.

Ad 08-01-2014 - 11:45

Uite cum se face agricultura la arabi:
http://youtu.be/mtdbl_A6ric

urbos 08-01-2014 - 11:49

Iar iti demonstrezi singur nu stiu ce, fa tampito? Baga si un QED d-ala semidoct.
Nu era vorba numai de tine fa proasto, toti talambii basisti, prosti cu spume dar cu ceva scoala(de aici vine si marea frustrare) va laudati singuri. Simtiti viermilor undeva in voi, ca sinteti viermi, d-aia apare nevoia laudei de sine, a justificarii. Nasol.

pathfinder 08-01-2014 - 12:07

@urbosica
Esti in eroare.
Ca de obicei.

UnUL 08-01-2014 - 12:07

@Pathfinder.
Scuze, nu mi-a cântat cucu.
Deci tot formație austriacă, ca noi ăștia din Ardeal. Se vede.

pathfinder 08-01-2014 - 12:14

@UnUL
Da. Educatie teutona. Asa-i.

urbos 08-01-2014 - 12:31

Sa fii sluga la austriac e ceva, sa te afume austriacu si sa te bata la talpi e de soi, cine mai e ca voi? Hahahaha!
Cacatii dreacu. Se vede in ce hal sinteti.

pathfinder 08-01-2014 - 12:41

@urbos
1. Habar nu ai despre ce vorbesti.
2. Austriecii au adus civilizatie in zona. Si ordine. Si educatie.
3. Administratia austriaca de la vremea respectiva era cu zece clase peste orice fel de administratie romaneasca.
4. Austriecii au construit universitati, prefecturi, gari, cai ferate, s.a.m.d cand restul tinuturilor romanesti erau in bezna (la figurat).
5. Drepturile romanilor sub austrieci au fost mult peste drepturile romanilor din aceeasi perioada aflati sub conducere romaneasca!

Si as putea continua asa mult si bine…

P.S. Raman la parerea ca esti prostut. Mitocan, ca sa pari dur, dar prostut.

urbos 08-01-2014 - 12:50

Sluga nu se dezminte.
Ai reusit sa ajungi la cinci, esti tare, daca nu o iei pe puncte te incurci, dai in balbaiala, este?

urbos 08-01-2014 - 12:52

PSAustriecii da, baieti destepti, dar nu despte ei era vorba, ci despre voi, slugi din nascare. Slugi si gunoaie obidite pana in ziua de azi.

pathfinder 08-01-2014 - 12:55

@urbos
Deci n-ai nimic de obiectat.
Doar fixatia ta cu slugile (stii tu bine de ce).

P.S. Putin. Si prost.

urbos 08-01-2014 - 12:59

Obiectat la ce? Iar vorbesti singura? Hahaha, ce dobitoc!

UnUL 08-01-2014 - 13:01

@Pathfinder
Să nu uităm de cadastru.În vreme ce „sudiștii” se omoară pentru un petic de pământ pe care îl revendică mai mulți, căci nu există nicio hartă, niciun plan, nimic, austriecii au introdus cadastrul general modern (introdus de imparatul Francisc al II-lea la începutul secolului al XIX-lea). Așa că pe la noi se știe exact cui aparține fiecare fâșie de pământ.

pathfinder 08-01-2014 - 13:06

@urbos
Incurci genurile.
Daca te uiti, doar la postarile de aici, incepute de BULA, te lamuresti si cine-i dobitocul.
Pe cuvant!

UnUL 08-01-2014 - 13:12

@Pathfinder.
Nu, dobitocul nu încurcă nimic. Pe lângă că e vită, antisemit, antibăsist, antitot, mai e și misogin. Deci dacă își „feminizează” opozantul, are impresia că îl insultă și îl umilește și mai tare. Minte de găină, ce mai !

pathfinder 08-01-2014 - 13:12

@UnUL
Daca te referi la Cadastrul Franciscan, da a fost o hotarare extrem de utila a lui Frantz I. Si extrem de inspirata.

pathfinder 08-01-2014 - 13:15

@UnUL
Intr-adevar, la noi au masurat mai tarziu, dar nici nu se putea altfel… 🙂

Ereticul 08-01-2014 - 13:17

@ UnUL – „căci nu există nicio hartă, niciun plan, nimic”.

Gresit. Exista si planuri parcelare si ortofotoplanuri. Iar cu sistemul de transcriptiuni imobiliare combinat cu Arhivele Statului se pot identifica destul de usor si proprietarii, si proprietatile.
Problema principala provine din Legea Fondului Funciar (L 18/1990) care prevede restituirea a cel mult 50 de hectare (nu sunt sigur, dar asa imi amintesc) pentru fiecare fost detinator de terenuri, indiferent de suprafata detinuta initial. Si legea asta s-a aplicat si in Ardeal.

UnUL 08-01-2014 - 13:23

De pe site-ul Oficiului de Cadastru Cluj :
„Cadastrul general modern a fost introdus in Austria de imparatul Francisc al II-lea la inceputul sec XIX dupa modelul milanez. Bazat pe masuratori topografice, sprijinit pe retele de triangulatie, acesta s-a perfectionat continuu prin adoptarea metrului ca unitate de lungime, prin infiintarea Cartii funciare (1874) si introducerea tahimetrului si a metodei poligonatiei (1883) pentru realizarea masuratorilor terestre. Cadastrul si cartea funciara din Austria, care functioneaza si astazi, utilizand tehnici moderne de lucru, s-au dovedit a fi cele mai bune institutii din domeniu atat sub raportul conceptiei cat si al executiei, devenind un exemplu urmat de tarile Europei Centrale, de cele nordice si chiar de Anglia. ”
Dar, e adevărat, încercările de cadastrare în Imperiul Austriac sunt mult mai veci . ”La 23 decembrie 1817, împăratul Franz I, a emis o patentă Imperială, prin care se ordona efectuarea unor măsuri cadastrale în toate provinciile monarhiei cu excepţia teritoriilor aflate sub suzeranitatea Coroanei Maghiare. Acest cadastru este cunoscut drept Cadastrul Franciscan sau Cadastrul Stabil. Scopul implementării cadastrului franciscan era de a stabili mai exact mărimea impozitelor pentru diferite terenuri în legătură cu produsul net al pământului, indiferent de poziţia socială a proprietarului.” (Monitorul de Dorna, 1 mai 2010)

UnUL 08-01-2014 - 13:24

Erată : „mai vechi”, nu „mai veci” !

UnUL 08-01-2014 - 13:31

Așa este, Ereticule : inițial s-au restituit doar 10 hectare, apoi, printr-o nouă lege, s-a mers până la 50 (numai că între timp se mai dăduse și agronomilor și mai nu știu cui, așa că în etapa a 2-a pământul „intrase deja la apă”: ien cele 60 și ceva de hectare ale bunicului meu trebuia să primesc 50, dar am primi doar 40 și ceva, căci restul „intraseră la apă”, probabil peste ani de zile, pentru hectarele nerecuperate voi primi câțiva firfirici pe baza legii Tonta.
În altă ordine de idei, orice ai zice,„planurile de parcelare” de care vorbești nu se compară cu exactitatea cadastrului austriac.

pathfinder 08-01-2014 - 13:37

@UnUL
Nu prea stiu cui i-ai raspuns la 08-01-2014 at 13:23.
Eu asa-l stiu, sub denumirea de cadastrul franciscan.
Si am spus ca masuratorile au fost facute mult dupa 1817.
In sfarsit…

Ereticul 08-01-2014 - 13:47

@ UnUL – ,„planurile de parcelare” de care vorbești nu se compară cu exactitatea cadastrului austriac.”

Planurile parcelare (sau Planurile de Amplasament si Delimitare – la diverse scari, in functie de zona) stau la baza oricarui cadastru, chiar si a celui austriac.
Fata de trecut difera numai metoda de realizare a lor (prin masuratori terestre sau prin masuratori pe baza de instrumente moderne – satelit, gps, fotografii aeriene corectate, etc.).

Ad 08-01-2014 - 14:21

@pathfinder: Cadastrele despre care vorbesti sunt nule pentru ca situatia e identica ca intre buri si zulusi. Burii au venit in Africa de Sud si au inceput sa masoare terenurile zulusilor pana a iesit cu revolte. Da, o populatie poate fi superioara alteia cultural si social pentru ca impozitele grele le duceau romanii, functiile se luau numai daca erau nemti sau unguri ca altfel nu mai exista nici primul razboi mondial si nici Austro-ungaria. Te bucuri ca austriecii au pus mana pe Petrom prin coruptie?

UnUL 08-01-2014 - 17:01

@Domnule Pathfinder, ideea a fost lansată în 1817 și pusă în practică treptat.
@Ereticul
De când datează respectivele „planuri de parcelare” din Vechiul regat. Și cred că ești conștient că nu încape comparație între precizia, corectitudinea și minuțiozitatea nemțească și balcanicul „merge și așa”.

Ereticul 08-01-2014 - 17:56

@UnUL:
Primele masuratori (si planuri parcelare) ale „hotarnicilor” (viitorii cartografi si topografi) din Regat sunt datate 1847. Scoala de „ingineri hotarnici” romaneasca a avut tot influente germane si este considerata la fel de precisa si scrupuloasa ca si sursa. Mai ales ca lucrau tot cu scule nemtesti.
Mentiune: Planurile in baza carora se face reconstituirea dreptului de proprietate sunt intocmite dupa 1900 (intre 1911 – 1940).

Ereticul 08-01-2014 - 18:19

@ UnUL: va recomand un articol in care este descris modul de lucru al unui inginer hotarnic roman: Spiru Haret. Ramane sa decideti dvs. daca in acele timpuri si in acele locuri se aplica principiul „merge si asa”.
Iata linkul: http://www.luceafarul.net/spiru-haret-inginer-hotarnic

mircea 08-01-2014 - 09:24

ei ce sa mai zica si el adica Basescu se baga si el in seama ,ca si asa nu stie sa citeasca,punetii in fata o coala A4 si o sa aveti o mare surpriza ca stie sa citeasca la fel de bine ca EBA,IOANA,ALMA ……..BOURENU,OLTEANU cu broasca-n gati,PREDA gunoierusi marele uN-nUL c are a fost luat dela coada vacii(da langa masa) si facut prefesor ca tacsu e veterinar si are origini sanatoase,baligoase,se vede clar in vocabularul care-l foloseste,noroc cu lectronica ca cauta prin BITI-NET

UnUL 08-01-2014 - 10:03

„Puneți-i” cu cratimă, agramatul taichii !
P.S.Mirciulică, văd că nu poți posta nici măcar o dată fără să te legi de mine, ai și tu vreo 2 obsesii, ca toți bătuții în cap.
Pentru cultura ta generală, tata a fost avocat cu studii făcute la Louvain (asta e în Belgia, dacă n-ai aflat încă), Singura lui legătură cu agricultura și animalele a fost că avea și pământ și vite (vite de alea cu 4 picioare, nu cu 2, ca tine; pe tine nu te-ar fi luat nici de argat!)

urbos 08-01-2014 - 08:01

Cum si-o mai fi imaginand cretinul asta de asa zis presedinte, ca se uita cineva la manevrele lui penibile de cacanar populist? Cretinopatul care si-a vandut tara, vrea sa transmita acuma ca n-ar vrea el sa dea pamantul la straini. Colac peste pupaza, taratura de om si-a mai luat si 300 de hectare din banii oamenilor, pe sistem Bancorex. Cretinul asta bolnav psihic traieste ca si secta lui de psihopati basisti, intr-o realitate paralela.

Tache 08-01-2014 - 08:10

Legea este profund anti-romaneasca. traian basescu este primul care se opune public. Romanii sunt planificat-victime…..Taratura de om n-ar putea respira fara TARATURILE DE OAMENI !!!!

urbos 08-01-2014 - 08:25

Nu se opune, doar face figuratie pentru cretini.

UnUL 08-01-2014 - 08:32

Nu, nu pentru cretini; cretinii ca tine oricum sunt Gică-contra.

Tache 08-01-2014 - 08:51

Unulica…..stii ca incepe varsarea de sange…

Aceasta este noua epoca istorica……pentru ca toate greselile politice se platesc cu sange…..

UnUL 08-01-2014 - 09:05

Tăchiță, nu fii ridicol cu „vărsarea de sânge”, nici eu nu sunt pentru vânzarea pământurilor la străini (nu din naționalism, ci din motive mult mai „„palpabile”, pe care nu le voi detalia aici), dar există și alte metode. Și, ar trebui. în primul rând, ca românii să se apuce să-și lucreze pământul (sute de mii de hectare stau acum pârloagă!) în loc să-l vândă.

Tache 08-01-2014 - 09:36

Ca sa lucram pamantul trebuie sa te impuscam pe tine si pe toti ceilalti reprezentati si aparatori agresivi ai finantei evreiesti……

UnUL 08-01-2014 - 10:07

Tăchiță, iar ți-ai dat arama pe față și ai scremut o „perlă”: Păcat, căci ai dovedit că uneori – rar, ce-i drept! – ești capabil să și gândești coerent și să ai idei; dar „îți trece” repede.
P.S. Eu am tot atât de-a face cu „finanța evreiască” pe cât ai tu cu creșterea viermilor de mătase.

Tache 08-01-2014 - 10:43

Vezi….Turcia…… nu e bine…..

pathfinder 08-01-2014 - 10:50

@Tache
Turcia … ce?

ValVerde 08-01-2014 - 15:05

Pamintul este un mijloc de productie.
Exact ca tractorul sau ca fabrica de biscuiti.

Proprietarul are optiunea de a-l pune sa produca prin munca lui, sa-l arendeze sau sa-l vinda.

Statul nu trebuie sa se bage intr-o negociere privata. De ce sa-l impiedice, pe cel care se hotaraste sa vinda, sa obtina cel mai bun pret ?

Pentru cei care vind, isi beau banii si apoi urla ca „ne-ati furat tara” exista legi si exista jandarmi (vezi Pungesti)

Liberalizind piata terenurilor agricole, ne asiguram ca pamintul va produce.

PS Tache, iti bese mintea.

Antibasistul 08-01-2014 - 15:48

Ai revenit cu teoria chibritului, cu prostiile tale, bravo basistule!

UnUL 08-01-2014 - 16:13

El măcar are o teorie, tu ai doar înjurături de mahala.

Antibasistul 08-01-2014 - 16:19

Iar ai vorbit neintrebat, magarule basist, fara cei șapte ani de acasa!

pathfinder 08-01-2014 - 16:24

Huhuleeeee
Da’ pe tine te-a intrebat cineva ceva?
Ha?

UnUL 08-01-2014 - 16:56

„măgar băsist” – copy-paste nr. 9
„ai vorbit neîntrebat” – copy-paste nr. 215

Antibasistul 08-01-2014 - 17:33

Ai spus ceva?

UnUL 08-01-2014 - 18:05

Nu, Bășinel, doar am contabilizat.

mircea 08-01-2014 - 18:55

bai Malacule, tu stii foarte bine cine la facut presedinte pa Basescu si cine i-a dat coomanda sa-l bage la puscarie pa Nastase,m,prietenu lu tactu ILIESCU,ca sa nu fie un presedinte mai performant decat el

UnUL 08-01-2014 - 21:11

mirciulică, iar aberezi. Nastase s-a băgat singur la pușcărie (și a scăpat chiar mult prea ieftin) pentru ilegalitățile pe care le-a făcut.
Și, pentru Dumnezeu, nu mai scrie „L-A făcut” fără cratimă !

pathfinder 08-01-2014 - 15:56

Noi nu ne vindem tara!

Pribeagul 08-01-2014 - 20:32

Interesanta teorie: „Pamintul este un mijloc de productie.”

Pentru romani, pina acum, pamintul este mult mai mult decit atit. Este, inca, un mijloc de existenta.

In incercare de modernizare a Romaniei din ultimile 2 secole, romanii au incercat sa-si asigure mijloacele de existenta.

Au facut:
– reforma agrara in 1863-1864. Cu acesta ocazie au fost improprietarite peste 560 mii familii cu cca 2.038.640 ha. Reforma trebuia facuta, tara nu mai rezista.
  În decembrie 1863, Legislativul a adaptat cu o majoritate zdrobitoare Proiectul de Lege privind „… secularizarea averilor mănăstireşti, ce reprezentau 26,26% din teritoriul ţării.”
– reforma din 1921. Cu acesta ocazie au fost improprietarite cca 2 mil familii cu cca 6 mil ha. Eroismul de la Marasti, Marasesti, Oituz trebuia recompensat, nu se putea altfel.
– reforma agrara din 1945. Cu aceasta ocazie au fost improprietarite peste 0.9 mil familii cuu cca 1.5 mil ha.

Lupta a fost mare, lunga, grea. S-a trecut peste multe, foarte multe prejudecati pentru a se ajunge la situatia actuala. Nefericita!

ValVerde 08-01-2014 - 21:18

Ce vrei sa spui „mijloc de productie” vs „mijloc de existenta” ???

Este acelasi lucru. Produci ca sa existi.

Ati citit prea multa literarutra militanta? 🙂
Prea mult „Noi vrem pamint”???

De „Rascoala” nu mai pomenesc, pentru ca acolo toata lumea are dreptate si toata lumea e vinovata.

Datele pe care le dai sunt nimic mai mult decit informatii desuete.

Au trecut prea multi ani de atunci. Or fi fost de actualitate la vremea respectiva, acum sunt dovezi istorice ale inabilitatii strmosilor de a construi o societate functionala. Nu avem nimic de invatat.

Pribeagul 08-01-2014 - 23:41

Simplist. Pare a fi rezultat al faptului ca ai credinta ca daca ai sarit peste balta, ai ars etapele. Nu. Altii au tras ponoasele pentru ca tu, acum, sa culegi foloasele. M-am asteptat la o stradanie mai mare din partea ta.

“Noi vrem pamint”literatura militanta? Nu. Este o poezie geniala, publicata in 1894, pevestitoare a intimplarilor cumplite din 1907.

Evenimentele istorice numite reforme agrare au fost dureros simtite de ambele parti ale baricadei. Este ciudat ca pentru tine care sustii ca te hranesti cu ratiunea crescuta din realitate, acestea sunt doar simple“informatii desuete”.

Pamintul a fost mijlocul care a asigurat pina in prima parte a sec XX existenta a 75-85% din popu_latia tarii,adica nu a fost pentru acesti oameni un mijloc de productie, ci un mijloc de existenta.

Inca nu putem renunta la pamint pentru ca n-am pus mare lucru in loc. Vechiul mod de viata trebuie schimbat, dar nu renuntind la pamint, ci gasind forme noi de organizare in agricultura si dezvoltind industria, care prin mijloacele ei de productie trebuie sa asigure existenta pentru 90-95% din popu_latia tarii.

🙂 “Ciocoi pribeag adus de vint”, “capitalistule feroce”, ai dus munca de lamurire sa ne convingi ca industria noastra nu-i performanta si trebuie sa renuntam la ea, ca sa ne fie mai bine, si am constatat ca in loc sa ne fie mai bine am avut an de an deficite comerciale de peste 10% din PIB,in timp ce tu aveai excedente 10%; acum ne iei padurile, petrolul, gazele, utilitatile, propovaduindu-ne o fericire viitoare, de parca ai fi un preot habotnic si nu un ateu indopat cu ratiune; ba mai mult vrei sa ne iei aurul, argintul, cuprul, wolfamul,celelalte metale rare (pe care le stie bine inimabuna) si chiar gazele de sist, netinind cont ca distrugi munti, sate, biserici, mormintele stramosilor, ca e posibil sa ne otravesti iremediabil apa, aerul si solul, lipsindu-ne barbar de principalul mijloc de existenta.

Ia spune tu, taifun distrugator care-ti zici ValVerde doar pentru a deruta lumea, ce ne dai in schimb? Pentru ca daca vrei atitea de la noi, este clar ca in numele preceptelor economiei rationale, nu salbatice, trebuie sa dai si tu ceva la schimb, ca doar nu vei fi fiind milogu ori excrocu lumii.

ValVerde 09-01-2014 - 03:59

🙂 hahaha nici nu stiu de unde sa o incep…

1. Traim in secolul XXI
Datele probelmei s-au schimbat. Nu mai e la fel ca in vremea reformelor agrare.
(Care reforme, sunt asa cum am mentionat – dovada proastei administratii.)

La orice reforma agrara s-a incalcat grav dreptul sacru la proprietate.
Politici gresite, popooliste au facut ca presiunea sa se acumuleze. Prima nedreptate.
Dupa care au rezolvat-o incalcind dreptul fundamental la proprietatea privata. A doua nedreptate. Cind nu au facut-o, s-au pornit rascoalele, si eventual au facut-o.
Tu se pare ca esti siderat de ideea de a lua cu japca de la unii si de a da de-a moaca la altii.

🙂 Zi cinstit, nu e asa ca-ti place comunismul ?

2. Nu-ti cere nimeni sa renunti la pamint.
Cine il lucreaza si produce, scoate profit, nu-l va vinde. Il vor vinde cei care dintr-un motiv sau altul, nu il folosesc ca „mijloc de productie” Cei care il vor cumpara, nu-l vor cumpara sa se uite la el. Il vor cumpara ca sa-l puna sa produca, asa ca Romania cistiga.
Cei care decid sa-l vinda nu vor fi impiedicati de catre stat sa obtina cel mai mare pret pe care il ofera piata.

3. Munca de lamurire in privinta industriei ???
Ce vorbesti, straine ?
Nimeni nu omoara gaina care face oua de aur.
Industria lui Ceausescu a murit de moarte naturala. Se cheama victima a competitiei cinstite.

4. In Romania se traieste INFINIT mai bine decit pe vremea comunistilor si tara nu ar fi ajuns asa de bine daca ar fi ramas ei in putere. Nu te lasa amagit de situatii izolate.

5. Nu vreau nimic -material – de la voi. As fi mai multumit daca ati renunta la conceptiile astea ridicole. Si nu va dau nimic in schimb.
Aia cu aurul si gazele si bietii bastinasi jefuiti de puterile imperialiste e mentalitate de sluga. E adoptarea voluntara a pozitiei de inferioritate.
Asta mi-ar place sa dispara, si va disparea odata cu cei care aveau mai mult de 40 de ani in 1989.

6. Nu cred ca sar peste etape, desi am avut privilegiul de a fi in contact cu altceva decit oferea Romania. As fi sarit peste etape daca va spuneam asta prin 1995. A trecut destul timp de atunci. Nu sar eu peste etape, cei ca tine sunt ramasi in urma.

7. Sunt excrocul lumii, nu milogul 🙂 🙂

urbos 09-01-2014 - 04:27

Stie domn’le lindic, stie, ce mai!
Hahahaha, ce rapandula infecta! Ce lectii da proasta satului. Incredibil!

ValVerde 09-01-2014 - 04:33

„Altii au tras ponoasele pentru ca tu, acum, sa culegi foloasele.”

===

Poti sa sustii cu argumente decente afirmatia asta ???

urbos 09-01-2014 - 08:10

Ca si rujatu ala handicapat si lindic cere „dovada”. Minte de muyere…
Bai impotentule, raspunde dreacu sa te ia de prost la ce-a zis omu, nu-ti place, da tu replica, idiotule! Dar nu poti, pentru ca esti un cacat de om, un prost si nu stii sa spui nimic, iti construesti orice „argumentatie” doar pe negarea a ceea ce spune celalalt, imbecilule! Nu esti in stare de nimic.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult