France 24 critica Strategia de Aparare: „Cand citesc ziarele, autoritatile din Romania vor sa vada stiri bune” | Ziua Veche
Acasa Actualitate-InternaPolitica interna France 24 critica Strategia de Aparare: „Cand citesc ziarele, autoritatile din Romania vor sa vada stiri bune”

France 24 critica Strategia de Aparare: „Cand citesc ziarele, autoritatile din Romania vor sa vada stiri bune”

scris de Ziua Veche
0 afisari

.Includerea presei intre amenintarile la adresa securitatii Romaniei, in noua Strategie de Aparare, semnate recent de presedintele roman, Traian Basescu, au fost criticate intr-un reportaj difuzat marti seara de postul francez de televiziune France 24.

„Presa – o amenintare la adresa securitatii nationale. Aceasta este ceea ce crede Guvernul roman, iar presedintele Traian Basescu tocmai a semnat o noua lege privind strategia nationala, stabilind ce pot spune ziarele si celelalte instutitii de presa”, isi incepe postul de televiziune France24 reportajul intitulat „Guvernul roman intra in lupta cu presa”. „Cand citesc ziarele, autoritatile din Romania vor sa vada stiri bune”, comenteaza televiziunea franceza, adaugand ca „acesta este motivul din spatele noii strategii nationale a presedintelui Traian Basescu”. „Jurnalistii care critica institutiile publice sunt vazuti ca o amenintare la adresa securitatii nationale”, continua televiziunea, citata de Mediafax.

Reportajul continua cu declaratiile purtatorului de cuvant al Presedintiei, Valeriu Turcan, care sustine ca acesta este „un semnal din partea institutiilor statului ca aceasta vulnerabilitate la adresa procedurii democratice trebuie sa primeasca un raspuns din partea comunitatii”, dar si cu raspunsul redactorului-sef al cotidianului „Gandul”, Claudiu Pandaru, care afirma ca desemnarea presei drept o amenintare in strategia nationala „nu are niciun sens”.

„Jurnalistii romani sunt cunoscuti pentru ca spun ceea ce cred”, afirma France24, adaugand ca presa denunta modul in care Guvernul administreaza criza economica, pe fondul cresterii nemultumirii populare fata de masurile adoptate de autoritati. Mai multe scandaluri de coruptie au condus, de asemenea, la scaderea popularitatii Guvernului, adauga postul de televiziune francez.

„Dar, in loc sa lupte impotriva coruptiei, presedintele roman a ales un inamic mai vulnerabil, iar pentru multi impiedicarea libertatii de exprimare reinvie amintiri negre legate de cenzura din perioada comunista”, isi incheie comentariul France24.