Acasa Actualitate-InternaPolitica interna Lazaroiu: Am interpretat gresit sondajele din primul tur al prezidentialelor

Lazaroiu: Am interpretat gresit sondajele din primul tur al prezidentialelor

scris de Ziua Veche
0 afisari

Consilierul prezidential Sebastian Lazaroiu a recunoscut joi ca a fost surprins de scorul strans din primul tur al prezidentialelor de anul trecut, asteptandu-se la o diferenta mai mare in favoarea lui Traian Basescu. “Dar PSD a interpretat gresit sondajele dintre cele doua tururi”, a conchis fostul sef al CURS, in cadrul unei dezbateri pe tema manipularii prin sondaje de opinie, organizata de Institutul de Studii Populare.

“Am gresit in primul tur, cand am interpretat sondajele. Estimam o diferenta de 5-6%, a fost doar 2%; a fost o greseala care a afectat anumite tactici de campanie”, a spus Lazaroiu. El a explicat ca se baza pe capacitatea lui Traian Basescu de a atrage o bucata de electorat de la alte partide, dar a fost surprins de mecanismele de mobilizare ale formatiunilor politice. Basescu nu a obtinut in primul tur de scrutin decat 32,4%, scor apropiat de cel al partidului care il sustinea, PDL. In schimb, Mircea Geoana a obtinut 31,1%. „Pesedistii au gandit in aceste conditii ca Basescu nu poate sa ajunga la 50%, dar s-au inselat”, a considerat Lazaroiu.

Pe de alta parte, consilierul prezidential a criticat institutul pe care l-a condus, CURS si celelalte institute de sondare, pentru ca au dat rezultate de 50,5% la 49,5% la exit-poll-urile din seara celui de-al doilea tur. “La ora noua, cand ai estimarile de la ora sapte, poti sa spui ca e un trend. Daca vii la unsprezece tot cu 50,5% la 49,5%, ai o problema. Trebuie sa vii cu 50-50”, a explicat sociologul. Actualul presedinte CURS, Catalin Stoica, prezent la aceeasi dezbatere, a explicat insa ca marja de eroare era de 1%, iar diferenta dintre cei doi candidati era mai mare. Stoica a negat faptul ca sondajele de opinie politice pot manipula alegatorii, sustinand ca cercetarile in domeniu arata ca influenta este minimala. “Alegatorii sunt mai sofisticati decat se crede, influenta nu e directa, tendinta consumatorilor de media este de a se duce catre media care le confirma propriile pareri iar cei mai multi votanti iau decizia de vot inainte de inceperea campaniei electorale”, a explicat Stoica.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult