Acasa Actualitate-InternaPolitica interna Nini Săpunaru, propus de Antonescu ministru al Transporturilor

Nini Săpunaru, propus de Antonescu ministru al Transporturilor

scris de A.H.
3 afisari

Deputatul PNL Nini Săpunaru a declarat, joi seară, că a fost sunat şi întrebat dacă acceptă propunerea preşedintelui PNL, Crin Antonescu, de a prelua postul de ministru al Transporturilor, spunând că a fost de acord şi că a fost autorizat să anunţe acest lucru.

El a spus, într-o intervenţie la Realitatea TV, că este onorat de această propunere.

„Am fost sunat şi am fost întrebat dacă aş accepta o propunere din partea dânsului (a lui Crin Antonescu – n.r.), propunere către Biroul Permanent Naţional, pentru funcţia de ministru al Transporturilor. Am acceptat, sunt onorat de propunere, mai mult de atât nu am ce să comentez decât că voi aştepta decizia partidului de duminică. (…) E doar propunerea domnului preşedinte Crin Antonescu, propunere către BPN, urmează ca dânşii (membrii forului de conducere al partidului – n.r.) să mă voteze sau nu pentru această candidatură”, a spus Săpunaru.

Întrebat dacă se aşteaptă să fie confirmat în această funcţie de către şeful statului, în cazul în care propunerea va avea girul USL şi va fi înaintată preşedintelui, Nini Săpunaru a răspuns: „Dânsul, după părerea mea, are posibilitatea să nu mă confirme şi după aceea va confirma următorul propus de către primul ministru. Există şi această posibilitate. A mai făcut-o, cu motive întemeiate sau neîntemeiate, nu e niciun fel de problemă”.

„Nu am bătut din pinteni, nu am solicitat această funcţie, nu-i o chestiune uşoară, ştiu la ce mă înham şi nu e o mare nenorocire dacă nu sunt acceptat”, a adăugat Săpunaru.

Nini Săpunaru are 50 de ani şi este la al patrulea mandat de deputat. A absolvit în 2000 Academia de Studii Economice Bucureşti – Facultatea de Economia Industriei, Construcţiilor şi Transporturilor, iar în 2010 a obţinut doctoratul în economie, cu teza „Locul şi rolul instituţiei vamale în Uniunea Europeană”.

În perioada 1985 – 1990 a fost proiectant la Institutul de Proiectări „Vrancea” – Focşani, în perioada 1991 – 1995 a fost inspector de credite la Bankcoop Vrancea, iar din 1995, timp de doi ani, a deţinut postul de director al SC „Europroiect” SRL – Focşani, firmă la care în prezent deţine 49,5% din acţiuni.

Aţi doi ani, din 1997, a fost secretar de stat, şef al Direcţiei Generale a Vămilor.

Conform declaraţiei de avere, are, împreună cu soţia, un teren intravilan de 750 de metri pătraţi în Focşani, achiziţionat în 2002 şi o casă de 394 de metri pătraţi construită în 2006. Săpunaru are un Volkswagen Golf din 2000.

El deţine 50% din acţiuni şi la F&C Consulting Bucureşti şi a acordat un împrumut de 135.000 de euro lui Bogdan Săpunaru. De asemenea, are o datorie de 220.000 de euro la Banca Transilvania, credit contractat în 2009 şi scadent în 2029.

Firma la care Nini Săpunaru deţine 49,5% din acţiuni, SC Europroiect SRL, cu activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică, a avut contracte de prestări servicii în valoare de 681.453 de lei, obţinute prin achiziţie directă, cu Consiliul Judeţean Galaţi, cu primăriile din Focşani şi Mărăşeşti, dar şi cu primăriile a 16 comune din judeţul Vrancea.

Nini Săpunaru este membru PNL din 1990.

Între 1990 – 1991 a fost preşedintele Organizaţiei de Tineret a PNL Vrancea, în perioada 1991 – 1994 a deţinut funcţia de preşedinte al organizaţiei municipale Focşani a PNL, iar între 1992 şi 2000 a fost consilier local la Focşani. În perioada 1994 – 2005, Nini Săpunaru a fost vicepreşedinte al filialei Vrancea a PNL, iar între 1997 – 2001 membru în Biroului Politic Central al PNL.

Din 2005 este preşedinte al filialei Vrancea a PNL, iar în 2007 a redevenit membru al Biroului Politic Central al PNL. Conducerea PNL urmează să analizeze duminică propunerea pentru funcţia de ministru al Transporturilor. Premierul Victor Ponta a anunţat că îi va trimite luni dimineaţa preşedintelui Traian Băsescu noua nominalizare pentru funcţia de ministru al Transporturilor, după ce PNL va lua o decizie în acest sens.

„Vrem să avem un ministru al Transporturilor care să se ocupe direct de toate lucrurile astea”, a spus Ponta, ministru interimar al Transporturilor, aflat în inspecţie pe centura Capitalei. El a arătat că îi va transmite preşedintelui noua propunere pentru portofoliul Transporturilor luni dimineaţa, înainte să plece în vizita oficială pe care o va efectua la Chişinău. Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat că PNL va propune un lider liberal pentru şefia Transporturilor duminică după prânz, după o discuţie care va avea loc, dimineaţa, în Consiliul Naţional al PNL.

Premierul Victor Ponta a declarat, luni, că Ovidiu Silaghi şi-a retras candidatura pentru funcţia de ministru al Transporturilor, el menţionând că până luni, la expirarea mandatului interimar pe care îl asigură, PNL va face o altă propunere, care va fi prezentată preşedintelui Traian Băsescu.

Liberalul Ovidiu Silaghi fusese nominalizat în iulie pentru funcţia de ministru al Transporturilor, post rămas vacant după demisia lui Relu Fenechiu, în urma condamnării sale, în 12 iulie, de către instanţa supremă, la cinci ani de închisoare cu executare în dosarul „Transformatorul”, pentru complicitate la abuz în serviciu în formă calificată.

2 comentarii

GRIGORE 23-08-2013 - 10:07

Smecherii de la transporturi, tun dupa tun ?
Valentin Dorobantu, managerul privat de la CFR Calatori, va fi verificat de Consiliul Concurentei pentru desfiintarea a peste 150 de trenuri de calatori. Apogeul ineficienței manageriale privind transportul feroviar de călători a fost atins în timpul Ministrului Transportului-penalul, Relu Fenechiu, care a pus în fruntea SNTFC „CFR Călători” SA pe, obscurul, Valentin Dorobanțu ca Manager Privat care nu înțelege că trenurile de călători ale CFR Călători nu sunt o pierdere și pe care le anulează nejustificat și spunem nejustificat pentru că managerii de la operatorii privati le consideră rentabile .
Dorobantule , esti „liber” sa pleci , ne-ai demonstrat tot ce poti.

cristina 23-08-2013 - 11:00

“Conducerea CFR Călători, societate aflată în pragul colapsului financiar, ţine la secret planul de management adoptat în urmă cu două luni.
Deşi secret, planul nu a generat până în prezent nici o soluţie salvatoare pentru companie. Nici Guvernul nu are idei în această privinţă şi a apelat la singurele metode de creştere a veniturilor pe care le cunoaşte: scumpirea biletelor de tren cu 10% începând cu 1 septembrie, urmată de disponibilizări ce vor fi anunţate tot luna viitoare. De altfel, conducerea CFR Călători nu a făcut publice nici datele financiare pe primul semestru al anului în curs”
Interesant ca managerul Dorobantu , primeste salariu de cateva mii de euro lunar, deci la salariu, inainte , la performante , inapoi !
Bravo dl. Dorobantu Valentin , cat o sa-ti mai mearga, ca la salariati le-ai luat si aerul .

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult