Acasa Actualitate-Interna Singurul aeroport din România cu activitate principală de cargo va fi construit în regiunea Galați-Brăila

Singurul aeroport din România cu activitate principală de cargo va fi construit în regiunea Galați-Brăila

scris de Misu Andrei
62 Afisari

Pas important pentru aeroportul internațional Galați-Brăila, singurul din România care va avea activitate principală de cargo. Miercuri, 28 decembrie, a fost semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate.

FOTO: CJ Galați

Contractul privind realizarea studiului de fezabilitate pentru aeroportul Galaţi-Brăila a fost semnat în prezenţa preşedintelui Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea, a preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Iulian Chiriac, a rectorului Universităţii “Dunărea de Jos”, dr. Puiu Lucian Georgescu, şi a reprezentanţilor companiilor care vor realiza studiul.

Aeroportul Galați-Brăila se va construi în zona Braniştea-Scheșa şi va transporta, în special, marfă. Acesta va fi singurul aeroport din România care va avea activitate principală de cargo.

“Este un pas foarte mare pe care îl facem pentru ca acest proiect, despre care se vorbește de mulți ani, să devină realitate. Este pentru prima oară când, dincolo de vorbe și promisiuni, se fac pași reali pentru a se construi un aeroport care să deservească zona Galați – Brăila. După nenumărate studii și analize, specialiștii au decis că cel mai bun loc pentru a fi construit acest aeroport este zona Braniștea – Schela, având în vedere și conectivitatea cu infrastructura rutieră și feroviară din apropiere. Trebuie să arătăm că se poate și în regiunea noastră, nu doar în centrul și vestul țării”, a declarat Costel Fotea, președintele CJ Galați.

Aeroportul Galați-Brăila, care va fi unul de marfă și de pasageri, cu o pistă de peste 4000 de metri, este deja inclus în Master Planul Național de Transport și are sume prevăzute inclusiv în bugetul României pentru realizarea studiilor. De asemenea, au fost alocați bani și din bugetele proprii ale celor două consilii județene.

Președintele Consiliului Județean Brăila, Francisk Iulian Chiriac, susține că podul peste Dunăre, aeroportul și celelalte investiții importante vor fi motorul de dezvoltare al acestei regiuni, care este a doua cea mai aglomerată zonă a țării după București.

„Primordială a fost și va fi bunăstarea cetățenilor din județele Galați și Brăila. (…). Pe partea de finanțare, încercăm să găsim surse private pentru construirea acestui aeroport. Eu vă spun că și operatorii privați din zona Galați-Brăila sunt interesați de acest aeroport. Drumul spre București este foarte aglomerat. Eu cred că acest proiect va fi unul dintre punctele forte pentru dezvoltarea acestei regiuni. Primordial pentru noi este partea de cargo”, a afirmat președintele CJ Brăila.

O asociere de 17 firme va realiza studiul de fezabilitate pentru aeroport

Licitația a fost câștigată de Asocierea SC Aduro Impex SRL & SC Tecno Engineering 2C SRL & SC WE Project Engineering SRL, care, împreună cu subcontractorii, înseamnă 17 firme implicate în realizarea acestor studii.

Sunt firme cu experiență mare în domeniu, care au proiectat și alte aeroporturi din țară, precum și din străinătate, fiind implicate în proiectarea Aeroportului Otopeni, precum și în proiectele de la Mihail Kogălniceanu și Timișoara.

Totodată, în cadrul aceluiași contract, se vor realiza și activități de proiectare pentru terminal cargo și de pasageri, proiectare piste, sisteme de instalații, sisteme de semnalizare, alarmare și alertare în caz de incendiu, instalații electrice și proiectare-relocare utilități.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult