Acasa Actualitate-InternaSocial 3500 de reclamatii pe servicii de comunicatii

3500 de reclamatii pe servicii de comunicatii

scris de Ziua Veche
3 afisari

 

 

Foarte multi consumatori care folosesc serviciile de Internet, cablu TV, precum si telefonia fixa si mobila s-au plans, anul trecut, la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) care a primit aproximativ 2500 de reclamatii. Aceasta institutie nu a fost singura care a primit astfel de sesizari. Chiar si Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Domeniul Comunicatiilor (ANCOM) a primit aproximativ 1000 de petitii, iar, dintre acestea, 793 au vizat serviciile de comunicatii electronice si serviciile postale.


 

Consumatorii au reclamat, printre altele, ca unele promotii incalca prevederile legale, operatorii economici refuzau sa incheie contract, desi emitea factura pentru serviciile prestate, sau furnizorul nu respecta clauzele contractuale, unii modificau abonamentele ori reziliau contracte, facturau incorect un serviciu sau chiar facturau servicii de care consumatorul nu a beneficiat. In acest sens ANPC a aplicat 105 sanctiuni contraventionale, in cuantum total de 498.000 lei. In total, au fost primite circa 2500 de reclamatii privind aceste servicii, ce reprezinta 12% din totalul primit anul trecut. Cele mai reclamate au fost serviciile de telefonie fixa si mobila, pe locul urmator situandu-se cele de televiziune prin cablu, apoi Internet si televiziunea prin satelit.

Singura institutie care poate da amenzi in probleme contractuale ramane ANPC-ul, asta desi a primit si ANCOM nenumarate plangeri. Potrivit lui Catalin Marinescu, presedinte ANCOM, institutia sa a primit un numar semnificativ de plangeri ce au avut drept subiect nerespectarea clauzelor contractuale de catre furnizorul de servicii. “Avand in vedere ca ANCOM nu are atributii directe in ceea ce priveste relatia dintre furnizor si utilizator, un astfel de caz poate fi solutionat de catre ANPC”, spune seful institutiei pentru reglementare in comunicatii. Acesta a explicat ca ANCOM a oferit consiliere celor care s-au adresat institutiei cu privire la modul de solutionare a problemelor cu care acestia s-au confruntat direct, dar si informatii utile pentru o mai buna intelegere a serviciilor si ofertelor existente pe piata. Autoritatea pentru Reglementare in Comunicatii a inregistrat in domeniul comunicatiilor electronice 75 de plangeri in cazul telefoniei fixe, 307 plangeri in cazul telefoniei mobile, 126 de plangeri in cazul serviciilor de acces la internet, 73 de plangeri in cazul CATV (n.r. – televiziune prin cablu) si 196 de plangeri referitoare la serviciul de portabilitate. in domeniul serviciilor postale a fost inregistrat un numar de 16 plangeri. In urma acestora ANCOM a semnat un protocol cu ANPC in care institutia pentru protectia consumatorilor va putea folosi expertiza autoritatii pentru comunicatii pentru a solutiona mai usor cazurile.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult