Acasa Actualitate-InternaSocial Angajatii Metrorex ar putea relua protestele

Angajatii Metrorex ar putea relua protestele

scris de Ziua Veche
1 afisari

.Sindicalistii de la metrou ameninta cu deschiderea conflictului de munca intr-o saptamana daca administratia nu incepe negocierile pentru un nou contract colectiv de munca, reprezentantii salariatiilor cerand majorarea fondului de salarii cu 3,7%. Totodata sindicalistii au spus ca banii pe care ii da Guvernul, anual, firmei franceze Alstom (care a preluat mentenanta metroului) sunt de aproximativ de cinci ori mai multi decat ar trebui.


Presedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Radoi, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ca din informatiile pe care le are, bugetul Metrorex, care urmeaza sa fie aprobat in maxim o saptamana, este inghetat la nivelul celui din 2009, deoarece Guvernul are datorii de aproximativ 30 milioane de euro la societatea franceza Alstom, care se ocupa de mentenanta metroului.

 

Radoi a sustinut ca, din cauza acestor datorii, Metrorex este din nou pe lista de monitorizare a FMI si a cerut Guvernului sa achite Alstom aceasta datorie pentru ca „salariatii metroului nu au nicio vina si ei trebuie sa-si primeasca salarii majorate deoarece metroul inregistreaza profit”.

Liderul sindical a spus ca daca situatia nu se rezolva, in luna martie s-ar putea ajunge din nou la greva. Vechiul contract de munca a expirat in noiembrie 2009 cand salariatii au intrat in greva si, de atunci, acestia nu au contract colectiv de munca, deoarece ministrul Radu Berceanu refuza orice negociere motivand ca nu este bugetul aprobat.

Potrivit lui Radoi, „nu este normal ca din cauza unei datorii catre firma Alstom, Metrorex-ul sa fie monitorizat”.

De asemenea, liderul sindical a precizat ca banii pe care ii da Guvernul, anual, firmei franceze sunt de aproximativ de cinci ori mai multi decat ar trebui, informeaza Mediafax. Astfel, in 2005, cand Alstom a preluat mentenanta metroului, Guvernul dadea 10 milioane de euro pe an in conditiile in care erau 1.200 de angajati si toate trenurile erau vechi, in 2009 Guvernul a dat 41 milioane de euro in situatia in care peste jumatate din trenuri sunt vechi, iar numarul salariatilor redus la jumatate, in timp ce in 2010, suma pe care Guvernul trebuie sa o achite catre Alstom este de 50 milioane de euro. Angajatii de la metrou au fost in greva timp de doua zile, in noiembrie 2009, cand au cerut o majorare salariala de 20% si incheierea unui nou contract colectiv de munca, in conditiile in care cel vechi expirase la inceputul lunii.

Greva a fost declarata ilegala de Tribunalul Bucuresti, iar activitatea a fost reluata.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult