Acasa Actualitate-InternaSocial Autostrada Arad-Nădlac va fi gata la finele lui 2014

Autostrada Arad-Nădlac va fi gata la finele lui 2014

scris de C.S.
8 afisari

Autostrada Arad-Nădlac, lungă de 39 kilometri, va fi gata la finele lui 2014, cu un an și jumătate mai târziu decât se anticipase inițial. Tronsonul este considerat „poarta de intrare“ în România dinspre vestul Europei, scrie Ziarul Financiar.

Autostrada Arad-Nădlac va fi gata în 2014. (foto: ZF)

Întârzierea de aproape doi ani a fost cauzată de rezilierea contractelor pentru construcţia celor două tronsoane ce compun autostrada, iar în prezent doar unul dintre sectoare are un nou constructor.

Autostrada are una dintre cele mai zbuciumate şi controversate poveşti din rândul tuturor şoselelor finanţate cu fonduri europene în România.

Con­tractele pentru construcţia celor două tronsoane, semnate în 2011,  au fost reziliate de către Com­pania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), unul la finalul lui 2012 şi altul la mijlocul anului trecut, ceea ce a dat peste cap întreg graficul de execuţie.

Dacă în 2011, când au fost semnate primele contracte de construcţie a acestei autostrăzi, termenul de finalizare era aprilie 2013, ulterior acesta a fost decalat, în cel mai bun caz toamna acestui an urmând să aducă finalizarea celor două tronsoane.

În 2012 şi 2013, CNADNR a reziliat contractele pentru construcţia celor două loturi în care este împărţită autostrada, Nădlac-Pecica (22,2 kilometri) şi, respectiv, Pecica-Arad (16,7 km). Primul tronson, Nădlac-Pecica, era construit iniţial de firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, însă CNADNR a reziliat contractul în 2012 din cauza progresului redus al construcţiei, dar şi a unei suspiciuni de fraudă privind modul de atribuire.

Ulte­rior, contractul a fost câştigat pentru 56 de milioane de euro de italienii de la Astaldi alături de nemţii de la Max Boegl, care ar trebui să livreze tronsonul în toamnă. Între timp, Romstrade a chemat în judecată CNADNR pentru re­zilierea lotului 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, mandatând casa de avocatură Stoica şi Aso­ciaţii, a fostului ministru de justiţie Va­leriu Stoica, pentru a o reprezenta în acest litigiu.

Celălalt tronson, Pecica-Arad, care este finalizat în proporţie de circa 85%, nu are deocamdată un nou constructor, după ce în vara anului trecut CNADNR a reziliat contractul de construcţie cu firma austriacă Alpine, intrată în faliment la nivel internaţional şi în insolvenţă în România. În 2014 CNADNR ar trebui însă să selecteze un nou constructor şi să finalizeze acest sector de autostradă.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult