Acasa Actualitate-InternaSocial Băsescu: “Nu putem sacrifica generaţiile viitoare de dragul rectorilor, al profesorilor universitari şi al liderilor sindicali”

Băsescu: “Nu putem sacrifica generaţiile viitoare de dragul rectorilor, al profesorilor universitari şi al liderilor sindicali”

scris de Ziua Veche
14 afisari

„Sunt un susţinător fără rezerve al Legii educaţiei naţionale în forma promovată de Guvern”, a declarat marţi Traian Băsescu în conferinţa de presă susţinută la Cotroceni. Reforma educaţiei, începută în 1996-1997, a fost un eşec care trebuie recunoscut, a arătat şeful statului.

“S-au creat sisteme care dau diplome pe bandă rulantă”. În locul acestora ar trebui implementat “un sistem de învăţământ modern, care să dea tinerilor competenţe”. “Nu putem sacrifica şi generaţiile următoare de dragul rectorilor, al profesorilor universitari, nici de dragul liderilor sindicali din educaţie.”

Băsescu a citat câteva date catastrofale: potrivit unui studiu PISA realizat de OCDE, România se situează pe locul 49 la lectură, 47 la matematică, 48 la ştiinţă  din 70 de ţări evaluate. Dar dintre ţările Uniunii Europene suntem pe ultimul loc.

Preşedintele a făcut un apel la armistiţiu politic măcar în domeniul învăţământului: “Este clar că trebuie să facem ceva: nu putem face o bătălie politică din nevoia de reformă a sistemului de educaţie. Nu pot fi rezultate mai proaste cu noua Lege decât cu actuala lege”.

25 comentarii

Cercul 19-01-2011 - 15:55

Nu se va schimba traiul linistit al universitarilor. Copii ies slabi pregatiti deoarece sunt indrumati de cei care nu sunt conditionati de produsul muncii lor. Un universitar intr-o univ. clasica va avea un venit suficient de mare din proiecte cu strainatatea si din articole scrise, asa ca nu conteaza daca-l pica pe student.

liviu1 19-01-2011 - 17:28

Nu stiu de pe ce pozitie comentati dar introduceti in discutie tot felul de aiureli … Ce „proiecte” cu „strainatatea” ?! POSDRU-urile ? Si ce se castiga din „articolele scrise” ?! Apoi misiunea unui profesor nu este „sa pice studenti” iar reforma nu este facuta in acest sens ! Stoparea fabricii de diplome nu se face prin „picat studentii” ci prin neadmiterea celor nechemati si pregatirea corecta a celor indreptatiti … Ca de fapt banda este pentru cei care nu au nicio legatura cu invatamantul superior. Pe de alta parte de unde sa iei altii daca mai toti sunt pregatiti in acest sens ?! O reforma adevarata ar trebui sa actioneze la toate nivelurile astfel incat sa nu mai iasa „copii slab pregatiti”. Si intr-adevar profesorii ar trebui verificati si acreditati de oameni competenti, de toti cei implicati in procesul de invatamant, de toti care sunt beneficiarii lui – adica de noi toti !!! Am scris de foarte mult timp – si vad ca acum incepe sa se aplice – ca acreditarea si numirea pe post sau acordarea titlului de doctor ar trebui sa se faca de catre niste comisii internationale. Am propus ca absolut toate gradele de conferentiar si profesor date dupa 1995 ca si toate titlurile de doctor sa fie reconsiderate de niste comisii de specialitate formate din profesionisti din tarile dezvoltate. Astfel am propus ca pe cheltuiala statului sa fie traduse intr-o limba de circulatie internationala (care va fi engleza cel mai probabil) toate documentele si tezele pe baza carora s-au facut profesori si s-au dat titluri de doctor, urmand ca la final cei nemerituosi, carora li s-au retras gradele si titlurile, sa plateasca din buzunarele lor cheltuielile ocazionate de aceasta actiune, impreuna cu toti cei chemati in diversele comitete si comisii care si-au dat acordul si au girat minciunile respective.

Am vazut cum in decursul timpului, periodic, au aparut cativa romani adevarati care au dorit sa faca ordine si sa puna niste criterii prin care sa se aleaga neghina. Dar sufletul de sluga smechera al romanului, mocirla calduta inca in care s-a tot balacit si se balaceste inca, a facut ca toti acestia sa fie ori manjiti ori discreditati si pusi pe linii moarte … Sunt extrem de curios sa vad ce se va intampla cu acreditarile acelea ce se vor face de comisii din strainatate. Sunt de asemenea curios sa vad ce se va intampla cu cei care au facut acreditarile aici la noi, intre noi, dintr-ai nostrii ! Vanatoarea de vrajitoare trebuie sa inceapa cu orice pret !!!

Cercul 20-01-2011 - 00:14

Facultatea la care lucrez castiga mai multi bani din proiecte si articole decat din buget si taxe.
O comisie internationala n-ar schimba statutul universitatii noastre, asta e evident avand colaborari cu strainatatea avem un nivel recunoscut. Daca va veni o comisie internationala, universitatile tehnice vor pierde dreptul de a acorda titlul de doctor si vor intra la categoria „universitati pentru pregatire profesionala si fara cercetare”. Cum am mai subliniat la noi nu s-au schimbat mult lucrurile fata de perioada pre 89 si nivelul educatiei ca si al studentilor este foarte ridicat.

Investitor american 20-01-2011 - 07:59

Sunt dispus sa va ofer o mare suma de bani, pentru cercetare abstracta, care sa nu poata fi aplicata de nimeni. Vreau sa figurez Guiness Book prin aceasta donatie.

Cercul 20-01-2011 - 00:18

Idea e domnule liviu1, suntem o universitate axata pe cercetare si doar o inchidere a granitelor si o oprire a cercetarii in Romania ne-ar aduce in situatia de a tine cont de numarul de studenti promovati.

liviu1 20-01-2011 - 01:30

Mda … Cred ca imi scapa ceva: sunteti ori prea pasionat, ori prea smecher ! Nu am contestat niciodata faptul ca poate pe undeva, punctual, lucrurile sa mearga cu adevarat bine, insa per ansamblu situatia este mai mult decat dezastruoasa. Nu stiu ce cercetati si pe unde cercetati dar nu prea se „vede” mai nimic la niciun nivel … Iar in privinta „specialistilor” pe care-i produceti lucrurile sunt si mai clare: ZERO BARAT ! V-as ramane totusi recunoscator daca ne-ati explica si noua cum castigati din publicarea de articole ?

George 20-01-2011 - 05:47

Cercul are ceva cu invatamantul politehnic. Nu cred ca este cadru didactic. Comentariile lui sunt de fapt contra universitarilor.

Cercul 20-01-2011 - 11:46

Cum a fost vizita la logoped? Ai reusit sa spui „Mama”?

Barbu 20-01-2011 - 07:15

Domnule, te rog sa nu mai scrii in numele universitarilor, pentru ca nu ne reprezinti si ne compromiti.

Cercul 20-01-2011 - 11:39

Te rog sa nu mai scrii in numele oamenilor pentru ca-i compromiti. Vezi ca esti chemat la o masa, domnule ospatar.

Cercul 20-01-2011 - 03:36

Noi nu producem specialisti, educam generalisti. Uimirea dv. e indreptatita, intr-adevar in Politehnici cercetarea e o pasare rara(e normal ingineria insemnand aplicarea ideilor altora). Rezultatele nu se vad in Romania din doua motive:
– colaboram cu exteriorul , evident Romania nu se alege cu ceva.
– rezultatele noastre nu sunt palpabile si reprezinta matematica care o vor aplica inginerii peste 20 in Romania. O bataie lunga d-le liviu1.
Depinde ce e ansamblul; O privire asupra facultatilor din univ. politehnice sau particulare, duce la disperare intr-adevar(o stim pentru ca avem proiecte si cu ei si le stim nivelul). Intr-o Universitate humboldiana, insa va spun, nivelul este cu mult peste.Nivelul univ dv. politehnice fiind zero si noi infinit.Vizitati va rog aceste univ humboldiene din centrele academice importante(Cluj, Iasi, Bucuresti, Timisoara) la cursuri si seminarii.
Eu nu vad situatia ca anormala. In invatamant ca in orice domeniu exista ganditori si executanti. Ganditorii trebuie sa exceleze, pentru ca nu primesc suport si idei din alta parte decat creatia proprie. La executanti merge si pospaiul de carte(sunt trecuti ca sa nu-si piarda profesorii orele si catedra).

ValVerde 20-01-2011 - 04:14

Cercule, iesi din salon cind nu te vede nimeni si du-te sa-i povestesti medicului de garda toate astea.
Poate iti da un sedativ si un relaxant muscular sa dormi profund.
E de preferat decit sa scoti limba la baietii aia solizi, fara simtul umorului si fara educatie care te imbraca in chestii prost croite de-ti amortesc miinile.

Cercul 20-01-2011 - 12:20

Tu vorbesti care ai proteza de creier?

George 20-01-2011 - 05:43

Timisoara este un oras de granita, unde populatia a trait bine din micut trafic cu produse aduse (vandute) din Ungaria si Serbia. Situatia este similara si la Arad. Interesul pentru carte este scazut. Rezultatele elevilor timisoreni la olimpiade sunt modeste.
Au multe aere in ei, timisorenii astia.

jan dinu 20-01-2011 - 09:05

Studiile avansate ale d-lui Cerc..ca profesie este
doar in domeniul fanteziei – visului .EL Insista shi se limiteaza doar
prin informatica „stiintifico – fantastica „azi destul de
accesibila pe internet devenind – purist – fara contact cu
realitatea ca tzel final al cercetarii .Un descoperitor (idealist )
n-are niciodata astimpar shi-l vezi permanent observator al naturii
unde de cele mai multe ori apare – „evrica „…Am gasit idei
salvatoare in activitatea mea de la oameni care nu-shi fortase
creieii o viatza intreaga asteptind …miracolul .
Shi cred ca am putea da ca exemplu pe englzul care i-a cazut
para …devenind celebru shi necesar cum uneori
prin hazard aflam tainele lucrurilor …
JD-USA

Cercul 20-01-2011 - 12:19

La tine este un fapt indubitabil, esti sclav vandut in SUA pentru imbunatatirea relatiilor romano-americane. Dupa ce descarci un camion, confirmi pe net ca inca esti in paine in SUA.

jan dinu 20-01-2011 - 16:49

Ti-ai ales bine numele :
Hai ,plimba cercul …shi dupa ce-l centrezi
instaleaza-l la cap ca-ti lipseste o – doaga – !
JD-USA

Jenica 24-01-2011 - 12:46

Domnule, toata ziua citesc postarea asta, asa de mult ma amuza.

Cercul 24-01-2011 - 12:08

Dan Ungureanu este profesor de stiinte umaniste iar opinia lui nu are valabilitate per ansamblu.
In stiintele umaniste intr-adevar scoala inseamna turnarea de cunostiinte elevului, studentului. Disciplinele umaniste sunt ansamblu de cunostiinte subiective, ce nu pot fi retinute si redate logic, deci tocitul este solutia.
In stiintele realiste, tocitul nu este la fel de important, aici invatamantul nu este axat pe competente ci:
-pe baza logicii, studentul poate reda notiuni teoretice, pornind de la cateva elemente fundamentale ce sunt memorate, prin deductii, calcule si o idee de ansamblu.
-studentul poate efectua exercitii, folosindu-si logica cu un mic bagaj de cunostiinte aprofundat. In cazul domeniile in care definitiile sunt mai multe studentul poate rezolva exercitiile cu cartea pe banca.

Liviu 24-01-2011 - 13:13

Nu stiu in ce domeniu activati (daca chiar activati, ca vad ca tot ocoliti raspunsul exact precum Esca de la ProTV !) insa vad ca ajungeti la tehnica pe care o tot blamati … In tehnica este valabil ceea ce scrieti d-tra desi si acolo s-au acumulat atat de multe cunostinte incat „bagajul” acela a devenit urias ! Cultura tehnica a ajuns sa concureze cultura umanista … Noroc cu limitarile spatiului fizic si al perceptiilor omenesti limitate. Dar totusi, asa pentru exercitiu, ceea ce spune d-nul Ungureanu tine de utilizarea corecta a unor cuvinte din vocabular si notiuni de gramatica, ori se stie ca gramatica este de fapt tehnica (stiinta exacta). Problema reala este PRACTICA in general, iar in cazul disciplinelor umaniste aceasta presupune nu atat memorare cat multa lectura si intelegerea cu adevarat a lucrurilor citite !

Cercul 24-01-2011 - 21:59

Am mentionat de mai multe ori in postarile mele domeniul meu(matematica). Nu am ajuns la tehnica, nici nu am mentionat-o in postul meu anterior. Prin stiinte realiste inteleg doar: matematica, informatica, fizica, chimie biologie.
Cand afirmi ca tehnica e stiinta exacta, faci o eroare d-le. Stiinte exacte sunt stiintele realiste. Ele se aplica in tehnica, dar nu sunt tehnica. Gramatica este un domeniu exact intr-adevar, dar asta nu invalideaza ce am spus: stiintele umaniste sunt subiective. Gramatica studiaza structura limbii, dar aceasta limba a aparut natural, nu a fost rodul activitatii unui erudit umanist. Cu alte cuvinte studiaza natura.
Cred, d-nul Ungureanu a exagerat, nu cred ca un student de anul III la filologie ar face acele greseli proprii unui elev de gimnaziu.
Sa mentionez ca in categoria teorie eu grupez ceea ce se preda la curs si exercitiile facute la seminar. Iar prin practica inteleg doar activitatile fizice. Exercitiile sunt calcule numerice. Insa teoria predata la curs, este un calcul se utilizeaza simboluri in loc de litere.

Cercul 24-01-2011 - 22:08

Pentru a va clarifica relatia intre stiinta si tehnica, va reamintesc ca un alt nume pentru functie este „aplicatie”.
f:A->B
Codomeniul B sunt bunurile materiale. A reprezinta stiintele exacte, iar f este tehnica.

Cercul 24-01-2011 - 22:11

Confundati conceptele, dovedind o minte incetosata. Vedeti-va de saiba si lasati ideile in seama intelectualilor, d-le .

Cercul 24-01-2011 - 22:25

Invatamantul axat pe competente este invatamantul instrumental(tehnic) in care elevul/studentul utilizeaza inteligenta inglobata a altei persoane intr-un produs, ceea ce ii opreste dezvoltarea gandirii. Acest tip de invatamant va crea idioti pe banda rulanta, oameni incapabili sa-si foloseasca creierul propriu. E, daca vrei „Filosofi vs tinichigii” partea aplicativa.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult