
ANOFM a lansat miercuri proiectul „Campanie de comunicare privind serviciile SPO (Serviciu Public de Ocupare) oferite tinerilor si angajatorilor” proiect care va oferi informatii privind SPO si va ajuta tinerii in procesul de cautarea unui loc de munca oferind informatii despre felul in care trebuie abordate ofertele angajatorilor, despre cautarea unui loc de munca, despre cum sa se prezinte la un interviu, cum se completeaza un CV etc. Prin aceasta campanie, angajatorii vor fi informati cu privire la avantajele pe care le au companiile care angajeaza tineri absolventi sau someri dar si cu privire la ceea ce asteapta tinerii de la un job. Proiectul „Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor” este realizat in parteneriat cu trei companii nationale, are o durata de 16 luni si beneficiaza de un buget de 10 milioane de lei. Proiectul se deruleaza cu finantare de la Fondul Social European, Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Ponturi de pe net si de la ANOFM
Pentru gasirea informatilor legate de ofertele de locuri de munca, internetul este principala sursa de informare a tinerilor, urmat de Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca. Astfel, intr-o cercetare realizata in cadrul acestei campanii, la care au participat 500 de tineri cu varste cuprinse intre 15 si 25 de ani, doar Internetul si AOFM au ponderile cele mai mari in categoria „Des” (adica „foarte des” si „destul de des” medi accesate): 48,4% si, respectiv, 34,2%. Presa scrisa si televiziunea – au ponderile cele mai mari in categoria „Deloc” (51% si, respectiv, 47,4%). Sursele informale – familia si grupurile de prieteni/cunostinte – par sa influenteze mai mult decat cele mediatice decizia de angajare: aproape trei sferturi din respondenti (74,6%) spun ca informatiile de la cei apropiati ii influenteaza „Mult” (adica „foarte mult” si „destul de mult”). Apoi, 41,2% sunt influentati „Mult” de informatiile de pe Internet; 38,4% de informatiile de la AOFM; 26,6% de informatiile din presa scrisa, iar 22,8% sunt influentati „Mult” de informatiile de la televizor. Informatiile de la Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca ii influenteaza „Mult” mai ales pe absolventii de liceu; pe cei din regiunile Bucuresti-Ilfov, Nord-Est si Centru; precum si pe cei care au apelat deja la serviciile Agentiilor locale.
Somerii se jeneaza sa bata la usile patronilor
51,4% dintre tinerii intervievati s-au adresat direct unui/unor angajator/i pentru obtinerea unui loc de munca, iar 48,6% nu au facut acest lucru. „Se observa ca tinerii care s-au adresat direct (fara intermediari) unui angajator nu sunt chiar atat de numerosi (cam 5 din 10) si, evident, au facut acest lucru fara sa aiba succes, din moment ce se afla in continuare in cautarea unui loc de munca. Prin urmare, se poate aprecia ca sprijinul institutional este foarte necesar. Aceasta, cu atat mai mult cu cat, dupa cum se va vedea, cei mai multi dintre tinerii intervievati spun ca pana acum sprijinul principal (uneori exclusiv) a venit de la cei apropiati (familie, prieteni/cunostinte), iar 45% din totalul tinerilor nu au apelat pana acum la Agentia Locala pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru a-si gasi un serviciu (un motiv fiind tocmai necunoasterea serviciilor oferite de aceasta)”, ne-a declarat managerul de proiect Adina Croitoru. Ea ne-a mai precizat ca in cadrul proiectului va fi realizat si un website, www.muncesti.ro
De asemenea, in marea lor majoritate, respondentii spun ca au primit sprijin de la cei apropiati (70,2%): de la familie (36%) si/sau de la prieteni/cunostinte (33,6%). O parte din respondenti spun ca nu au primit sprijin de la nimeni, preferand sa se descurce singuri (20,8%). Doar 10,4% au indicat Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca (cea locala), iar 6% Internetul.
Tinerii nu prefera presa scrisa
Cei mai multi tineri, 49,2%, sunt mari consumatori de programe de televiziune (se uita cel putin 3-4 ore pe zi); 28,8% sunt consumatori medii (cam 2 ore pe zi); iar 22% sunt mici consumatori (1 ora pe zi sau nu zilnic).Marea majoritate se uita zilnic pe mai multe canale TV (au fost nominalizate in total 43 canale). Gruparea preferintelor in functie de genul programelor conduce la urmatoarea ierarhie: programe de divertisment (36,6%), programe informative – stiri si dezbateri (26,4%), filme / seriale (14,4%), sport – in general (8,4%), muzica / emisiuni muzicale (8%) si documentare (7,8%). in ceea ce priveste publicatiile tiparite (ziare/reviste), ponderea cea mai mare o au tinerii care spun ca nu citesc deloc presa scrisa (42,4%). Ceilalti au indicat in total 80 de titluri de ziare si reviste, centrale si locale. Cele mai citite publicatii sunt tabloidele si cotidianele de sport. Ascultatorii de radio sunt mai numerosi decat cititorii de presa tiparita (non-ascultatorii sunt 29,6%, iar non-cititorii 42,4%).