Acasa Actualitate-InternaSocial Cardurile de energie: cum se va efectua plata online și ce documente sunt necesare

Cardurile de energie: cum se va efectua plata online și ce documente sunt necesare

scris de Misu Andrei
123 Afisari

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a anunţat că începând de miercuri se vor distribui cardurile de energie prin intermediul Poștei Române, iar beneficiarii vor putea efectua plăți și de la domiciliu, online.

card energie

Guvernul a aprobat astăzi, prin ordonanță, cea de-a treia modalitate de a efectua plăți din ajutorul de încălzire. Este vorba de plata online care va fi și va funcționa pentru ca beneficiarii să poată să efectueze aceste plăți de la locul de domiciliu. Practic vor putea accesa aplicația informatică prin introducerea codului/ seriei pe care o are cardul de energie și apoi cele trei documente cu care ne-am obișnuit pentru efectuarea plăților și care sunt necesare pentru aputea deconta banii pe care îi are alocați din ajutorul de încălzire, respectiv cartea de identitate, cardul de energie și factura justificativă privind datoria față de furnizorul de energie. Acestea se vor trimite în aplicația informatică împreună cu poșta electronică oficială electronică, adică adresa de email a beneficiarului. Va primi un mesaj automat că documentele au fost recepționate de către Poșta Română și după aceea va avea loc procesul de verificare a documentelor primite în termen de maxim cinci zile pentru beneficiarul ajutorului de încălzire.”, a transmis ministrul, marți la finalul ședinței de Guvern.

Potrivit oficialului, dacă operațiunea este aprobată și documentele sunt în regulă se va primi, tot prin poștă electronică, pe adresa de email comunicată, dovada serviciilor de mandat poștal.„În acest fel avem trei modalități de efectuare a efectuare a plăților din ajutorul de încălzire de către beneficiari. Prima modalitate, care este deja cunoscută, este cea prin prezentare la oficiul poștal, a doua este direct la poștaș atunci când acesta se deplaseză în localitatea de domiciliu a beneficiarului și, începând de astăzi, cea de-a treia modalitate, și anume prinintermediul serviciilor electronice, plăților online.”, a precizat Marcel Boloș.

Ministrul a reamintit că, începând de miercuri, 1 februarie, se vor distribui cardurile de energie prin intermediul Poștei Române.

De reținut, în continuare sunt același date pe care le-am mai menționat, începând cu ziua de mâine se vor distribui cardurile de energie prin intermediul Poștei Române. În data de 15 februarie va avea loc, transferul banilor de la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) la Poșta Română pentru a se putea efectua plățile necesare pentru acest ajutor și, desigur, începând cu data de 20 februarie, se vor putea efectua plățile prin servicii de mandat poștal pe baza celor trei documente pe care le-am menționat.”, a declarat reprezentantul MIPE.

Acesta a subliniat că vor fi circa 4 milioane de beneficiari și un miliard de euro este bugetul acestei scheme naționale care se află în derulare.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult