A devenit o tradiţie, prin repetare, finalizarea unor loturi ale autostrăzii A1 Nădlac- Sibiu –Bucureşti la sfârşit de decembrie: primul lot al autostrăzii vestului, Timişoara-Arad în 2011, în 2012 Deva-Simeria, în 2013 lot 1 Deva-Lugoj si Orăştie-Sebeş, iar în 2014 lotul 1 Arad- Nădlac .
Finalizarea acestui lot are o semnificaţie deosebită, ea înseamna terminarea unui puzzle – un total de 145 km între Nădlac şi Traian Vuia, practic tot traseul bănăţean, şi, mai important, scoaterea unei circulaţii tot mai sufocante din şase oraşe bănăţene, cele mai mari fiind Aradul şi Timişoara.
Ziua de 4 decembrie a însemnat turnarea pe ultimii metri de autostradă a stratului de asfalt de uzură, la km 67, pe o vreme deosebit de caldă pentru luna decembrie, dar şi prilejul organizării de către constructor a unei mici festivităţi şi felicitarea întregului personal cu ocazia acestei importante finalizări.
Concret, în zilele ce urmează, constructorul va finaliza lucrările la cele două parcări, la km 67 şi 77, se montează ultimii metri de parapet, se fac ultimele marcaje şi lucrări adiacente, gard contra animalelor, taluzuri şi şanţuri de gardă.
Neoficial, pe şantier se vorbeşte despre data de 22 decembrie ca posibil moment de inaugurare a acestui lot important. Dar imaginile vorbesc de la sine.