Acasa Actualitate-InternaSocial Ce subiecte au primit elevii la simularea BACALAUREATULUI

Ce subiecte au primit elevii la simularea BACALAUREATULUI

scris de C.S.
4 afisari

Elevii din clasele a XI-a și a XII-a, profilul real, care au susţinut, luni, simularea examenului de bacalaureat la proba de limba şi literatura română au avut de rezolvat trei subiecte, fiecare fiind notat cu 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu.

Ce subiecte au primit elevii la simularea BACALAUREATULUI

SUBIECTELE DE LA CLASA a XII-a

Candidaţii au avut de rezolvat nouă cerinţe pentru primul subiect, vizând cunoştinţe de vocabular, limbă română şi gramatică, dintr-un fragment din piesa de teatrul „Somnoroasa aventură” a lui Teodor Mazilu. Printre cerinţele vizate au fost: numirea unor sinonime, explicarea rolului unei virgule, folosirea unei locuţiuni sau expresii într-un enunţ care să conţină un substantiv, prezentarea unor motive literare din textul dat şi comentarea unei secvenţe din text.

La al doilea subiect, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor.

La subiectul al treilea, elevii au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte, în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu.

SUBIECTELE DE LA CLASA a XI-a

La simularea examenului de bacalaureat participă, în premieră, şi elevii din clasa a XI-a. Aceștia au avut de rezolvat nouă cerinţe, vizând cunoştinţe de vocabular, limbă română şi gramatică, dintr-un fragment din nuvela „Margărita” a lui Vasile Alecsandri.

Cerinţele au fost: numirea sinonimelor potrivit pentru sensul din text al cuvintelor „mister” şi „necontenit”; explicarea rolului virgulei în secvenţa: „Acel buchet l-am compus eu însămi pentru d-voastră, adăogi ea roşindu-se pe obraji”; construirea unui enunţ în care să se folosească o locuţiune sau expresie care să conţină verbul „a duce”; menţionarea tipului de perspectivă narativă din textul dat; prezentarea a două motive literare din text; selectarea a două secvenţe din text care conturează dimensiunea spaţială; prezentarea rolului verbelor la timpul perfect simplu din textul dat; ilustrarea, cu câte un exemplu din textul dat, a două trăsături ale genului epic; comentarea, în 60-100 de cuvinte, a următoarei secvenţe din text: „Câteva persoane se apropiară de Margărita, iar Alexis se retrase încet, strângând la peptu-i un mic buchet de flori de trandafir, de violete şi de rezada. Din cea mai adâncă desperare, el trecuse pe loc în cea mai vie bucurie”.

La al doilea subiect, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor.

La subiectul al treilea, elevii au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată.

Elevii vor susţine marţi proba la limba şi literatura maternă, miercuri proba obligatorie a profilului şi vineri proba la alegere a profilului şi specializării. Toate probele sunt scrise, iar rezultatele vor fi afişate în 14 martie.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea examenului de bacalaureat nu vor fi trecute în catalog, potrivit Ministerului Educaţiei.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult