Acasa Actualitate-InternaSocial Comisia de anchetă: Sistemul de avertizare al avionului prăbuşit funcţiona

Comisia de anchetă: Sistemul de avertizare al avionului prăbuşit funcţiona

scris de C.S.
5 afisari

Comisia de anchetă a tragediei aviatice în care şi-au pierdut viaţa Adrian Iovan şi o studentă la medicină a stabilit că sistemele de avertizare ale avionului funcţionau perfect.

Sistemele de avertizare ale avionului prăbuşit funcţionau.

Şeful Comisiei de anchetă tehnică privind accidentul aviatic din Munţii Apuseni, Sorin Cimpoieru, a declarat, joi, că unul dintre reprezentanţii ISU care a ajuns la locul accidentului a încercat decuplarea sistemului electric al avionului, inclusiv a sistemului de avertizare.

El a spus că una dintre antenele aparatului a fost găsită ruptă, însă nu poate preciza dacă aceasta a fost ruptă înainte sau după impact.

Potrivit acestuia, a doua antenă a aparatului a fost găsită întreagă şi a fost sigilată pentru continuarea investigaţiilor.

„Una dintre antene am găsit-o ruptă, nu pot să vă spun dacă această antenă s-a rupt înainte sau la impact. Cealaltă o am întreagă, o am sigilată. Am demontat tot sistemul de cablaj, staţii, microfon, difuzor acustic, toate erau în stare de funcţionare la momentul în care eu le-am decuplat, a doua zi. Decuplarea sistemului a fost încercată de reprezentantul ISU care a ajuns la locul accidentului în noaptea de luni. Dânsul a fost cel care, în încercarea de a decupla tot ceea ce înseamnă sistem electric de pe epavă, a încercat să taie firele ca să întrerupă acel sistem de avertizare, a decuplat bateria de acumulare, dar nu a ştiut că acest sistem are o baterie internă care, chiar dacă se decuplează tot ceea ce înseamnă energie de la bord, rămâne cuplat, rămâne în avertizare până va fi decuplat”, a spus Cimpoieru.

Întrebat ce semnale de avertizare emite acest sistem, el a afirmat că semnalele pot fi primite atât de aeronavele care trec prin zonă, cât şi de o staţie terestră care nu se află în România.

„Trimite semnale de avertizare care sunt primite atât de aeronavele care trec prin zonă, cât şi de o staţie terestră care nu se află în România. Semnalele sunt recepţionate în momentul în care sunt emise. Emisia faţă de aparat, fizic, am văzut că se producea, problema e că nu vă pot spune acum dacă aceasta putea să ajungă acolo. Vă spun cu certitudine că una dintre antene, antena care lipseşte, e cea din dreapta aparatului, din câte îmi amintesc eu, cea din 406 hertzi”, a spus Cimpoieru.

Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.

19 comentarii

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 23-01-2014 - 18:20

Apare cu insistenta afirmatia ca din anul 2008 a fost reziliat contractul cu SERVICIUL C O S P A S -SARSAT care monitorizeaza toate aeronavele aflate in zbor , precum si toate vasele maritime,
Se pare ca un ministru din G U V E R N U L B oc , a reziliat contractul .
Acest amanunt ar explica neinplicarea controlorilor cu sediul zonal la Moscova !
Daca se adevereste , avem un A C T de S A B O T A R E de natura C R I M I N A L A !

digital 23-01-2014 - 18:26

bă ciudaților, despre ce avertizări era vorba la acest sistem?!
avertizări despre ce anume?!
că sunt cam multe în lista de specialitate aeronautică !

……………………
Aircraft collision avoidance systems (ACAS)

UnUL 23-01-2014 - 18:28

Degețel, du-te ACAS’

digital 23-01-2014 - 18:30

și tu în mătta de clujan cretin!
dacă ești handykapat, taci în pheezdhaaa măttii !

UnUL 23-01-2014 - 18:43

Ce maniere dar vai, ce maniere ! Presupun că ai scos și cuțitul din cizmă:

ValVerde 23-01-2014 - 18:46

Sa se curete sub unghii si pe urma se uita fioros in oglinda.

digital 23-01-2014 - 18:28

Airport Movement Area Safety System (AMASS)
Ground proximity warning system……………………………………………………………………………….???!!!

UnUL 23-01-2014 - 18:43

Ce cultură! Sunt de-a dreptul copleșit!

MI-5 23-01-2014 - 19:09

Digitalule ce tot postezi mai sus n-are nici-o legatura cu semnalele de avertizare de catastrofa…

Sistemul in cauza este:
COSPAS-SARSAT
la care Romania nu mai are acces din anul 2009!!!

Toate navele si avioanele romanesti au balize de avertizare ELT (aviatie) EPIRB (marina), dar nu le foloseste la nimic, pentru-ca un ministru dobitoc a reziliat contractul. cu COSPAS-SARSAT!

Sa vedem ce va zice procuratura…

digital 23-01-2014 - 21:31

dar conform Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de producerea unui accident de aviaţie civilă, aprobat prin HG nr. 741/2008, în care se precizează că ROMATSA asigură recepţionarea inclusiv pe 121,5 MHz.

………..ROMATSA asigură supravegherea continuă a transmisiilor radio recepţionate de la aeronavele în pericol şi, totodată, recepţionarea semnalelor emise de echipamentele de locaţie pentru situaţii de urgenţă( (ELT) pe frecvenţele 121,5 MHz şi 406 MHz. Orice mesaj recepţionat pe aceste canale de la aeronave aflate în pericol în FIR -Bucureşti va fi transmis cu operativitate Centrului de coordonare ROMATSA”

digital 23-01-2014 - 22:30

Vă spun cu certitudine că una dintre antene, antena care lipseşte, e cea din dreapta aparatului, din câte îmi amintesc eu, cea din 406 hertzi”, a spus Cimpoieru.

ca să afirmi asta cu certitudine mai întâi zona ar fi trebuit securizată…orice intrus putea pătrunde lângă epavă să compromită probele, inclusiv să rupă antena aia…acolo nu a fost nici o coordonare, nici măcar o intervenție, ci doar un concurs…cine găsește epava mai repede !

UnUL 23-01-2014 - 22:42

Mai bine ar lipsi Antena 3. Definitiv.

digital 23-01-2014 - 22:52

așa e bă cretin-clujan, decât să pici cu avionul în cluj mai bine faci autostopul, că oricum nu sunteți în stare să salvați pe cineva, doar în cazul în care cădea băsexu și-și înfigea găozu-n vreun brad și-l vedeați de pe Feleac !

UnUL 23-01-2014 - 23:03

Aha, boulene, acum clujenii sunt de vină, nu guvernanții care au gestionat absolut penibil toată această problemă și și-au dat cu dreptul în stângul. Dacă voiai să demonstrezi încă o dată că ești c r e t i n, ai izbutit – deși nu era nevoie, o știe deja toată lumea.

digital 23-01-2014 - 23:18

hahaha!
am văzut lângă epavă lucrători de la ….romgaz!
și ziceți că nu sunt clujenii….„crema” de pe tortul intervențiilor!

împușcați-vă mă !

UnUL 23-01-2014 - 23:44

De la Romgaz? Interesant? S-o fi spart vreo conductă de gaz la avion.

Antibasistul 24-01-2014 - 07:02

Pedeapsa cu moartea pentru bestiile basiste!

UnUL 24-01-2014 - 09:09

Nu te ambala așa, Bășinel, că dai în apoplexie !

UnUL 23-01-2014 - 23:04

Oricum, ești de râsul curcilor cum te dai tu mare expert, de parcă toată viața ți-ai petrecut-o anchetând catastrofe aeriene.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult