Acasa Actualitate-InternaSocial Cum reduci consumul maşinii în şapte paşi

Cum reduci consumul maşinii în şapte paşi

scris de D.P.
5 afisari

Un şofer poate reduce consumul de combustibil al autoturismului său, dacă respectă o serie de reguli. În condiţiile în care preţul benzinei şi motorinei a atins pragul de 6 lei pe litru, este de dorit să se respecte şapte paşi mici, conform realitatea.net, pentru a scoate mai puţini bani din buzunar la pompa de combustibil.

1. Maşina nu trebuie încărcată

un soferO încărcătură suplimentară de 100 kg înseamnă o creştere a consumului cu circa 0,7 litri/100 km. Dacă portbagajul este plin cu o mulţime de lucruri care pot fi depozitate în altă parte, cum ar fi anvelope, trusă de scule sau piese de schimb, acesta trebuie golit. Iar un portbagaj pe maşină sau suport de schiuri trebuie la fel dat jos. Fiecare element care opune rezistenţă la înaintare generează consum.

2.  Schimbarea eficientă a vitezelor

Cu cât se menţine o turaţie mai mică, motorul consumă mai puţin. Nu trebuie schimbat însă prea jos pentru că motorul intră în trepidaţii care nu sunt doar enervante, dar pot fi şi periculoase. Schimbarea într-o treaptă superioară de viteză se face la 2.000 de turaţii pe minut la motoare diesel şi la 2.400 de turaţii la motoare pe benzină. Iar ca regulă pentru maşinile diesel, motorul trebuie menţinut în zona de turaţii unde este cuplul maxim (vezi manualul maşinii) şi abia la ieşirea din acea zonă se foloseşte schimbătorul de viteze.

3. Folosirea frânei de motor

Frâna de motor întrerupe injecţia de combustibil la maşinile moderne. Asta înseamnă că dacă o pantă va fi coborâtă cu frâna de motor nu se va consuma combustibil. La apropierea de un semafor roşu, este necesar să se treacă într-o viteză inferioară pentru a încetini, în locul folosirii frânei. Atenţie însă: nu se foloseşte frâna de motor la turaţii excesive.

4. Dansul cu pedala de acceleraţie

Acceleraţiile excesive nu ajută, iar acceleraţiile prea lente cresc consumul de carburant, aşadar trebuie căutată calea de mijloc. În ambuteiaje, dacă motorul este sănătos, simpla ridicare treptată a piciorului de pe pedala de ambreiaj va împinge maşina înainte.

5. Menţinerea unei viteze constantă

Pe şosea mai ales, mersul cu viteză constantă reduce simţitor consumul de carburant. Pentru a reuşi un consum redus, trebuie anticipate situaţiile în care trebuie redusă viteza, pentru a nu pune frână. În oraş nu trebuie depăşită o viteză 50-60 km/h, în afara oraşului 80-90 km/h, adică o viteză foarte economică.

6. Folosirea inteligentă a climatizării

Parbrizul trebuie dezaburit cu parasolarele lăsate în jos. Astfel, aerul cald se va întoarce spre geamul parbrizului. Dacă afară e foarte cald, maşina se porneşte cu toate geamurile deschise şi de-abia după ce aerul fierbinte din interior este dat afară se închid geamurile. Aerul condiţionat nu trebuie pus pe mai puţin de 20 de grade. În caz contrar, consumul creşte cu cel puţin un litru la 100km. Condusul cu geamul deschis generează consum suplimentar. Aerodinamica se schimbă, iar maşina întâmpină rezistenţă la înaintare dacă este condusă cu geamurile deschise după 40 km/h.

7. Avanatajul anvelopelor potrivite

Dacă temperatura exterioară creşte peste 10 grade mai multe zile şi nu mai sunt semne de revenire a iernii, trebuie scoase anvelopele de iarnă, care consumă mai mult.

1 comentariu

Aolica 10-03-2011 - 18:22

HUHULE, FIERBE OPEC-ul, UNDE ESTI MAH?
Toata lumea da vina pe securistii-evrei-pedelisti-basestieni ca ti-au taia internetu cu laseru. Ai grija, sa nu crapi cumva, ca vine pretenu tau (ala cu pasiunea pt cadavre in mediu urban) si te plange la cimitir de se face gaura in capacul sicriului, bai!

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult