Ministrul Transporturilor, Dan Şova, spune că discuţia despre taxarea autostrăzilor este deocamdată una teoretică, iar taxele nu vor fi introduse în acest an sau în 2015.
„Este foarte greu de zis. Discuţia despre taxarea autostrăzilor deocamdată este o discuţie teoretică. Momentan nu vom avea. Cu siguranţă nu vom avea nici anul acesta, nici anul viitor, mi-e greu să evaluez pentru 2016. Ca să ai o autostradă taxată trebuie să ai în primul rând un coridor continuu, însă noi nu avem deocamdată coridor continuu nici de la Nădlac până la Sibiu. De asemenea, autostrada de la Nădlac la Sibiu este construită cu fonduri europene, deci va trebui să vedem exact în ce condiţii se pot pune taxe”, a spus ministrul, întrebat de presă despre momentul introducerii taxelor pe autostradă.
Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a declarat la finele lunii mai că taxarea pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti (A1) şi Bucureşti-Constanţa (A2) ar putea fi introdusă din 2015, la începutul lucrărilor de reabilitare, sau din anul următor, după finalizarea acestora.
Ulterior, CNADNR a dezminţit informaţiile apărute în mass-media potrivit cărora circulaţia pe autostrazile A1 şi A2 va fi taxată din 2015 şi a precizat că declaraţiile lui Neaga pe acest subiect au fost în fapt explicaţii asupra mecanismului general de concesionare al unei autostrăzi, el oferind drept model ipotetic autostrăzile A1 şi A2.
CNADNR a primit la finele lunii februarie 2013 candidaturi de la companii străine precum Strabag, Vinci, Aktor şi Astaldi sau româneşti, printre care Tehnostrade, Spedition UMB şi Euro Construct Trading’98, pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti şi operarea şi întreţinerea autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a autostrăzii Bucureşti-Piteşti.
5 comentarii
Astia mai stiu ceva inafara de a pune taxe? Autostrazi construite cu banii contribuabililor sau europeni sa fie taxate? Nu mai sunt in stare de nimic. cheltuielile cu investitiile pe primele 4 luni ale anului sunt mai mici cu cca 40% decit cele realizate in perioada similara a anului trecut. Este absolut jenant.
In cei doi ani de guvernare, Guvernul Ponta a taiat panglici pentru darea in folosinta a cca 250 km de autostrada:
– in 2012 – 140 km;
– in 2013 – 115 km;
– in 2014 – reprezentanti autorizati au declarat ca vor fi inaugurati pina in 100 km.
Ce va fi in viitor numai bunul Dumnezeu stie. Contractele lipsesc. S-au apucat sa fuinanteze studii de fezabilitate, altele, pentru cca 600-700 km, pentru care au alocat o suma de cca 50 mil euro. Va dati sema dupa ritmul de constructie realizat in citi nani se vor fi finalizati acesti 600-700 km de autostrada. Probabil in secolul urmator, timp in care aceste studii de4 fezabilitate vor mai fi facute si refacute de 10-20 de ori. Da, pentru asemrnea cheltuieli puteti pune taxe pe autostrazi! Absolut jenant.
Nu pot sa nu remarc taxarea pentru parcarea masinilor pe marginea soselei. Taxe usturatoare. Jenant.
Conducatorii au un singur cuvit de ordine, taxe! In rest belesc… prazul, fac… majoritati parlamentare, campanii electorale si incearca sa rinjeasca frumos. Mi-e o jena absoluta.
Nu exista trei solutii, mon ami. Sunt doar doua: dezvoltare sau jupuire. La partea cu dezvoltarea, Romania nu s-a calificat (intre noi fie vorba, pe nicaieri prin lume sluga libidinoasa nu-i placuta, doar folosita).
Restul concluziilor le tragi singur.
Taxa pe autostrada va fi, va fi si taxa pe aerul respirat…se va proceda stiintific, pe baze de teste, masuratori, capacitate pulmonara, nu asa la fu-tu-i ma-sa!
Mersul vremii favorizeaza dezvoltarea. Cumva, cumva vom reusi sa gasim si sa mergem per acest drum.
Da, da, cand s-o schimba singura legea entropiei !
Mamă, ce cultură! Auzi, dom’le: entropie! Uau!
Comments are closed.