Acasa Actualitate-InternaSocial De ce se merită să trăieşti în Bucureşti. În 2035

De ce se merită să trăieşti în Bucureşti. În 2035

scris de L.M.
268 Afisari

Conceptul strategic Bucureşti 2035, prezentat joi de către specialiştii de la Institutul de Arhitectură, prevede parcaje supraetajate, construirea de noi parcuri (Ferentari, Văcăreşti şi Lacul Morii), extinderea metroului în zonele aglomerate ale Capitalei, centrul Capitalei va deveni exclusiv pietonal, iar clădirile monument istoric vor fi puse în valoare.

De ce se merită să trăieşti în Bucureşti. În 2035

Vor fi construite trenuri de mare viteză şi autostrăzi, ce vor facilita legătura între Capitală şi oraşele reşedinţă de judeţ ale ţării, iar pe râurile din vecinătate se vor amenaja mici porturi. ‘Este o decizie politică. Dacă Bucureştiul va rămâne în forma asta şi se va axa pe cooperare, este absolut obligatoriu să colaboreze cu teritoriul său de influenţă limitrof.

Lucrul acesta trebuie să-l înţeleagă lumea politică, pentru că Bucureştiul oferă aproape 30% din PIB-ul României. Este evident că dacă nu vom profita de lucrul acesta, vom pierde din competitivitate şi vom fi eliminaţi de pe piaţa europeană, la un moment dat, pentru că nu putem să ne folosim de această oportunitate, care este statutul de pol regional al Bucureştiului‘, a declarat arhitectul şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu. În opinia sa, un aeroport în zona de sud a Capitalei ar putea crea această deplasare spre sud a dezvoltării, ‘pentru că, operaţiunea centrul civic din perioada comunistă a lăsat partea de sud a Capitalei într-o subdezvoltare, o lipsă de conectivitate, iar aceste proiecte încearcă să refacă aceste lucruri, fără a crea mari proiecte de axe sau de demolări, ci mici intervenţii care să refacă unitatea zonei centrale la Bucureşti şi a favoriza, într-un fel, deplasarea dezvoltării spre sud’, a explicat Pătraşcu.
Potrivit primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, în 25 de ani, Bucureştiul se va dezvolta echilibrat.’Mă refer la partea de sud, pentru că până acum, dezvoltarea Bucureştiului s-a făcut către Nord. Sudul trebuie dezvoltat din punct de vedere economic, social, cultural, dar şi al construcţiei de locuinţe. În Sud, vom face de la complexe de locuinţe, parcuri, complexe comerciale, cu păstrarea salbei de lacuri, aflată la câţiva km. depărtare’, a spus Oprescu.
Cât priveşte traficul rutier, primarul general al spus că va fi terminată autostrada de nord (autostrada suspendată), care va fi construită în parteneriat public privat. De asemenea, construirea unor parcări la intrarea în Capitală, refacerea caselor monument şi păstrarea lor, precum şi refacerea spaţiului verde. ‘Mă refer la acoperişurile verzi, amenajarea Dâmboviţei, a cursului de apă, urmând ca zona verde să acopere aproximativ 13 km’, a menţionat edilul şef.
Oprescu a mai spus, potrivit Agerpres, că toate proiectele din conceptul strategic sunt importante. ‘Ele sunt legate de parcări strategice şi parcări de descurajare, de la limita centurii Bucureştiului, în aşa fel încât, să se poată circula în timp convenabil’. El s-a mai referit la proiectele de infrastructură rutieră, aflate în curs de execuţie, precum pasajul Mihai Bravu – Văcăreşti, pasajul Doamna Ghica, pasajul Splai Dudescu, pasaje care vor contribui la fluentizarea circulaţiei şi la extinderea.

2 comentarii

Chris P. 09-12-2011 - 23:35

in Bucuresti mereu e bine sa traiesti… inspre sud in special 😛

Ciu Huhu 10-12-2011 - 06:29

La fratii tai din Ferentari? :))

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS