Dezastru in scolile din Romania! Nivelul invatamantului, la pamant | Ziua Veche
Acasa Actualitate-InternaSocial Dezastru în şcolile din România! Nivelul învăţământului este la pământ

Dezastru în şcolile din România! Nivelul învăţământului este la pământ

scris de Doru Dragomir
3 afisari

Valoarea sistemului educational romanesc scade de la o zi la alta. Acesta este un adevar recunoscut de toata lumea, care a devenit deja cliseu national. Sunt nenumarate motive care au dus la aceasta situatie, de la subfinantarea sectorului si salariile mizerabile pana la nivelul slab de pregatire al cadrelor didactice. Din pacate, toate aceste motive se traduc prin elevi tot mai slab pregatiti.

Topul lipsei de educatie: Vezi cati romani nu au nici macar liceul

Topul lipsei de educatie: Vezi cati romani nu au nici macar liceul

Numar de elevi/ profesor

Asadar, in afara faptului ca profesorii sunt slab pregatiti, si numarul lor este in scadere. Ceea ce inseamna ca un profesor trebuie sa aiba in grija tot mai multi elevi, astfel incat se reduce covarsitor timpul pe care cadrul didactic il petrece cu fiecare elev in parte. De unde si nivelul mai slab al elevilor.

Iar Romania este printre campioanele Europei la acest capitol, la numarul de elevi pe care trebuie sa-i instruiasca un cadru didactic. Dupa cum ati intuit, Econtext va arata cati elevi sunt pe cap de profesor in toate statele Uniunii Europene. Altfel spus, cati elevi trebuie sa educe, in medie, un profesor.

Desi economia nu este punctul lor tare, sunt cateva tari care pot sustine financiar un sistem educational cu un numar suficient de profesori, in raport cu numarul elevilor. Cel mai bine la acest capitol sta Lituania. In medie, in aceasta tara exista un profesor la 8,3 elevi. Un procent foarte bun! Surprinzator, pe urmatoarele locuri se situeaza Portugalia si Grecia, cu un profesor la 8,9, respectiv, 9,2 elevi!

Tari cu numar mai mic de profesori

La polul opus se afla, uimitor, tari din vestul Europei. Astfel, in fruntea clasamentului, cu cei mai multi elevi aflati in grija unui profesor, se afla Marea Britanie. Aici, raportul mediu este de un profesor la 17,3 elevi. Urmeaza Germania si Olanda, fiecare cu 16,1 elevi pentru fiecare profesor. Si, din nefericire, foarte aproape urmeaza Romania!

Dar iata mai jos pe ce loc se situeaza Romania, dar si celelalte state europene in ceea ce priveste raportul dintre numarul elevilor si cel al cadrelor didactice:


8 comentarii

BULA 27-10-2012 - 09:02

Ma asteptam la o analiza serioasa a situatiei din invatamant, nu la simple semnale de alarma.

Cauzele dezastrului sunt multiple si dupa intuitia mea sunt rezultatul unei diversiuni ce are ca obiectiv inapoierea Romaniei, nu doar efectul prostiei celor de la Ministerul Educatiei.

1. Se invata cat de cat serios pana la terminarea gimnaziului. Si parintii se intereseaza de copiii lor, de teama admiterii la liceu. Dar invatamantul este extrem de polarizat, cateva scoli bune, iar in rest te ia groaza. Doar un sfert dintre elevi tin pasul cu ce se preda, iar restul sunt „carati” de sistem (li se dau note de trecere fara sa merite, pentru ca nu e voie sa lasi repetenti).
Uitati-va pe rezultatele de la concursurile scolare (organizate local, sau cele de la nivel national). O sa constatati ca din punctajul maxim (in general de 30 de puncte, la matematica), cei mai bine clasati (maxim 15 elevi) iau pana in 25 de puncte, iar sub ei e o lista lunga cu elevi cu zero puncte. Va dati seama la ce nivel sunt ceilalti, care nici macar nu participa. Din acest motiv, ca sa nu se mai vada listele cu elevii cu zero puncte, s-au si interzis concursurile organizare de scoli (sub pretextul ca suprasolicitau copiii, desi participarea era benevola)

La gimnaziu a fost (si se pare ca a ramas inca) problema cu meditatia elevilor cu profii de la clasa (mita data mascat profilor), nu ca sa invete, ci pentru note mari si bunavoita (ajutorul) la examen (testele nationale, sau cum s-or mai numi acum). Am discutat cu o profesoara de matematica, care se plangea ca de cand s-au introdus camerele video in salile de examen si nu se mai pot face invarteli, a scazut brusc interesul parintilor pentru meditatii.

2. Dupa intrarea la liceu urmeaza dezastrul total. Nu se mai fac temele, nu se deschid cartile, dar majoritatea elevilor au media generala de la 8 in sus. Se umfla notele intr-o veselie, cu minim 4 puncte. Asa a fost moda, de cand s-au scos examenele de admitere la invatamantul superior. Liceele s-au luat la intrecere, care are mai multi absolventi intrati la facultate, pe baza mediei din timpul liceului, nu prin evaluare corecta a nivelului de pregatire, prin examen.
Desi acum se intra la facultate pe baza mediei de la bacalaureat si nu se mai tine seama de mediile din timpul anilor de liceu, profii inca dau cu note mari in elevi. Sistemul are inertie mare si daca nu li se va spune clar domnilor profesori sa noteze corect, se pare ca lucrurile nu se vor indrepta de la sine.

La liceu se golanesc si fetele si baietii. Se duc la scoala ca sa puna de petreceri si excursii cu clasa. O tin cu onomasticile, cu serbarea majoratului, cu barurile, pana dupa mezul noptii sau chiar pana dimineata. N-au grija invatatului si nu mai pot fi controlati de parinti. Scoala, care ar trebui sa bage putina militarie in ei si sa-i faca maleabili, mai rau ii strica.

3. Invatamantul superior a ajuns o batjocura. Se intra fara examen de admitere, prezenta la cursuri nu e obligatorie (se tin cu cativa studenti in amfiteatru, de multe ori fara ca profii sa mai foloseasca creta si tabla – matematica se „preda” cu laptopul, citind de pe ecranul de proiectie).

Profesorii NU mai sunt profesori. Munca didactica a fost abandonata. Ei se cred cercetatori, oameni de stiinta. „Cerceteaza” din pix si isi arunca aparatura (dotarea facultatilor) la gunoi. N-ar fi trebuit sa arunce nici macar o sarma, sa faca ceva cu ea. Cerceteaza fara un scop final, ceva care sa se aplice in practica. Sunt rupti de realitate. Sunt cu dosarul, atat ! Isi fac singuri criterii de avansare in ierarhie si dupa aia isi dau singuri punctaje. Toti sunt profesori si confi, conduc doctorate. Un sfert dintre doctoranzi sunt efectiv analfabeti, iar ceilalti nu se ridica la nota 6, dupa standardele vechi.
Studentii nu mai sunt pentru profii universitari obiectul muncii lor, sa le transmita ceva, sa-i formeze. Nu sunt decat un paravan la nesfarsita balacareala in aceasta pseudostiinta pe care o fac ei.
Pseudoprofesorii din ziua de azi se duc cu studentii la carciuma, si-o trag cu studentii (sau studentele). Iar aia mai batrani ii jupoaie de nu se vad, sunt cu colectarea spagilor.
Se predau tot felul de sifilisme, care n-au legatura cu alegerea facuta de studenti la inscrierea la facultate.

E pacat de cladirile alea in care salasluiesc acesti „oameni de stiinta”, prin care se plimba cu nonsalanta niste gunoaie ale societatii, care altadata n-ar fi indraznit sa priveasca spre universitati. Le era rusine si frica, era o indrazneala prea mare din partea lor.
Ce lume trista, in ce societate degradata traim !

aurelia 27-10-2012 - 21:17

Unele cauze ale degradării învățământului sunt și:

– politizarea excesivă a sistemului: în școală nu se face politică, însă majoritatea directorilor sunt numiți în funcție de către partidul din care face parte și care întâmplător sau nu se află la putere. Majoritatea profesorilor fac parte dintr-un partid sau altul, deși ei între ei nu recunosc că ar face parte din vreun partid

– admiterea la facultate fără să înveți: intrarea la facultate doar pe bază de dosar a permis foarte multor analfabeți să ajungă licențiați; acest lucru a dus la lipsirea de motivația de a învăța: „De ce să mai înveți dacă intri la facultate și fără să înveți?”

– schimbările făcute la întâmplare: schimbările făcute an de an în sistemul de învățământ, uneori chiar în timpul anului școlar nu au făcut altceva decât să îi bulverseze pe elevi, pe profesori și pe părinți. Normal era ca schimbările să se facă o dată la patru ani, respectându-se ciclurile de învățământ de patru ani. Așa se putea vedea și efectele schimbărilor și se puteau face corecțiile necesare

Ca măsură propun doar una singură: Să se revină la învățământul obligatoriu de patru clase, iar cine vrea mai multe să plătească. Așa cel care va merge mai departe cu școala va fi puternic motivat să învețe, altfel va pierde bani. Și să nu spuneți că ce vor face cei săraci, că nu vor avea de unde să plătească. Acei săraci sunt cei care au ajuns studenți eminenți, dar care nu știu nici măcar să citească bine (unii dintre ei)

BULA 27-10-2012 - 22:10

Cred ca esti un securist diversionist.

Invatamantul de stat trebuie sa ramana GRATUIT, pana la ultimul nivel. Asa e in Franta, tara cu un nivel de dezvoltare de varf. Si asa e normal, ca toti copiii sa aiba acces la educatie, daca sunt dotati intelectual, indiferent de situatia materiala a parintilor lor.
Dar numarul de locuri finantate de la buget sa fie redus drastic si ocuparea lor sa se faca numai prin concurs. Atunci diplomele vor avea valoare si studentii (elevii) se vor pune cu burta pe carte.

Huhu Ciu 27-10-2012 - 22:30

Nu ma bag, totusi ce de e, de stat de stat sa ramaie!

BULA 27-10-2012 - 22:35

Nu vrei sa-i deranjezi pe securisti ?

Huhu Ciu 28-10-2012 - 03:19

Ba i-as deranja dar este peste puterea mea, Dumnezeu II VA DERANJA TARE DE TOT pe securisti !!!!!!

BULA 27-10-2012 - 22:40

Tu ai platit pentru clasele pe care le ai in plus, peste cele patru obligatorii ? Ca tu pari a fi din ala cu patru clase si cu doctorat.

jan dinu 27-10-2012 - 22:51

EU ashi imparti imvatamintul dupa clase :
1) Clasa inalta a politicienilor incluzind nobilimea shi CU R tea regala
ce pot primi diplome in functie de starea lor mentala shi materiala
2) Clasa religioasa (dascali ,popi ,protopopi ,episcopi ,mitropoliti
avindu-i ca duhovnic chiar pe prea fericitu – patriarh
3)Clasa muncitoare shi tzaranimea lucratoare ….( mislocashii traditionali )
4) Clasa ignoranta shi tziganimea intineranta ….cu prezentza benevola !
— CLASAmentul e pina la 10….dar trebuie analizat shi parafat de
Ministerul Abramburicai
PS – Mentiune : pe locul 11 sunt viitorii- doctori – care plec in Frantza ….
JD-USA

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult