Acasa Actualitate-InternaSocial Dispar trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal

Dispar trenurile intercity, rapid, accelerat şi personal

scris de M.A.
4 afisari

Ministerul Transporturilor va înlocui până la sfârşitul anului categoriile de trenuri operate de CFR Călători, respectiv intercity, rapid, accelerat şi personal, cu cele din legislaţia europeană, astfel că şi tarifele biletelor vor fi modificate pentru a fi în concordanţă cu noile grupe de trenuri.

Trenuri

„Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume: intercity, rapid, accelerat, personal în trenuri Intercity, InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative, modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale în domeniu, precum şi modificarea variantelor tarifare de vânzare şi implicit a softului de vânzare”, se arată într-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, transmite Mediafax. Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie, când va intra în vigoare viitorul mers al trenurilor.

Noile categorii de trenuri vor fi:

Intercity (IC) – care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night – , InterRegio (IR)Interregio IR şi Interregio Night -, Regio (R)Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban.

Trenurile Intercity Eurocity IC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circulă în aceleaşi condiţii, însă noaptea. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante, circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale, şi asigură o viteză medie de minim 60 kilometri pe oră.

În schimb, trenurile Intercity Night circulă noaptea şi trebuie să ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit şi/sau cuşetă, iar viteza medie minimă este de 55 kilometri pe oră. De asemenea, acest tip de tren poate avea în compunere vagoane ale operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi pot avea ca serviciu opţional transportul autoturismelor cu vagoane specializate.

Trenuri InterRegio vor opri în principalele gări care asigură conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători şi vor avea o viteză medie de 45 de kilometri pe oră. Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteză medie de minim 40 km/oră, vor avea vagoane de dormit şi/sau cuşetă, au opriri frecvente, în majoritatea oraşelor din parcurs, şi pot avea vagoane ale operatorilor străini şi pentru transportul autoturismelor.

Trenurile de tipul Regio Express vor avea funcţia unor trenuri personale, pentru că vor asigura transportul pentru arii geografice restrânse, la o viteză de minim 35 kilometri pe oră, iar de regulă nu vor circula în intervalul orar 23:00 – 4:00.

Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectiv va opri în toate staţiile şi haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/oră, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi disponibile obligatoriu, în staţiile noduri de cale ferată, la minim 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minim 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity.

Trenurile de navetişti se vor numi Regio urban şi Regio suburban şi vor circula în jurul oraşelor, vor asigura legăturile la şi de la trenurile interregio. Serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu.


2 comentarii

hamham 05-03-2011 - 16:27

Trenurile nu dispar se schimba numai denumirea ele vor fi tot alea

victor 07-03-2011 - 19:11

super !!,hoti si tilhari avem ,injustitie avem ,drumuri ….avem ,turism ,avem ,fetite avem , lautari si academii de muzica avem (chiar putem exporta ),banci pentru spalat bani avem ,incultura dam si afara ,avocati si tainuitori avem ,puturosi putem si exporta ,media fara medii avem ,maidanezi in toate domeniile” avem ,partida poporului avem …hai so punem de niste DILIGENTE ,de roti ,cai si alte accesorii se ocupa cei enumarati mai sus …

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult